Skip to main content

Toen de KPN nog PTT heette was het een staatsbedrijf. Het was de alleenheerser voor o.a. post en telefonie. Onze belastingcentjes gingen ernaar toe en alles was destijds in orde, want het werkte. 

 

Sinds 1989 is de Telecom divisie verzelfstandigd (KPN) en heeft het bedrijf nagenoeg alle bijbehorende infrastructuur (veelal aangelegd met onze belastingcentjes) volledig in handen. 

 

Is deze gedwongen privatisering nu een verbetering geworden?

Volgens mij namelijk niet. Zoals hierboven aangegeven is het nog steeds een alleenheerser en ben je geheel afhankelijk van de KPN als je een dienst als vast internet wilt afnemen op plaatsen waar geen kabel leverancier aanwezig is. Dan heb je opeens te maken met een backoffice die nog acteert alsof het de jaren tachtig/negentig is. De infrastructuur had in een apart bedrijf moeten worden ondergebracht (zoals bijvoorbeeld ProRail en de spoorwegen of de netbeheerders bij infrastructuur van het electriciteitsnetwerk). 

 

Ik zie internet als een primaire levensbehoefte (en ik denk velen met mij) . Eén van de kenmerken van een primaire levensbehoefte is dat het altijd en overal beschikbaar moet zijn.

 

Backoffice KPN denk daar anders over. Met hun 9 tot 5 en alleen doordeweeks mentaliteit voorzien ze niet in die behoefte. "Hoezo heb jij een probleem met je internet in het weekend of buiten kantooruren?" Andere providers die gebruik maken van de infrastructuur (die dus in handen is van KPN) hebben hier last van en ook ik als eenvoudig simpel consumentje kan wachten totdat de Mevrouwen en Meneren van Backoffice weer op kantoor verschijnen...

 

Deze Mevrouwen en Meneren zijn trouwens niet direct te benaderen, zij praten/mailen/berichten vanuit hun ivoren torentje alleen met de medewerkers van de (ingehuurde?) Teleservicebedrijven.

 

Hey KPN dit is toch niet meer van deze tijd??? 

 

Heel heel heel soms kun je de eer krijgen trouwens dat een Mevrouw of Meneer van Backoffice je belt (uiteraard alleen tijdens kantooruren), maar de andere kant op contact hebben dat is absoluut niet mogelijk. 

 

Mijn onvrede met de KPN is er al tientallen jaren. Toen Tele2 begon met het aanbieden van vaste telefonie in 1997 heb ik ons bedrijf meteen laten omzetten. Mobiele telefonie heb ik alleen van KPN als het niet anders kan. En vast internet heb ik nu via KPN omdat het niet door een andere leverancier kan worden geleverd (ivm de infrastructuur die uiteraard in handen is van de KPN). 

 

De huidige opstelling van dit logge bedrijf inzake het bedienen van de klant en bijvoorbeeld het tegenhouden van vernieuwing (bijvoorbeeld glasvezel: eerst koper compleet uitmelken/afromen, en dit te doen door glasvezel bedrijven over te nemen om daarmee de aanleg te traineren).

 

Helaas wordt ons land geregeerd door liberale partijen die niet verder kijken in het belang van de eenvoudige consument. Marktwerking boven alles.

 

Ik ben benieuwd of er lezers zijn ook dit forum die het wel of niet met mij eens zijn net mijn stelling:

"je zou eigenlijk alleen voor KPN moeten kiezen als het echt niet anders kan"

 

​​​​​​Met correcte argumentatie ben ik zeker van plan mijn stelling aanbrengen passen. 

Als het allemaal kommer en kwel is hoe verklaart u dan dat Nederland één van de beste netwerken ter wereld heeft? Internet een eerste levensbehoefte?? Schei toch uit. Water en voedsel zijn eerste levensbehoeften. De rest is mooi meegenomen maar  je kunt zonder. Ga lekker naar buiten en genieten van deze mooie ochtend in plaats van hier te lopen klagen.


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !


Als het allemaal kommer en kwel is hoe verklaart u dan dat Nederland één van de beste netwerken ter wereld heeft? Internet een eerste levensbehoefte?? Schei toch uit. Water en voedsel zijn eerste levensbehoeften. De rest is mooi meegenomen maar  je kunt zonder. Ga lekker naar buiten en genieten van deze mooie ochtend in plaats van hier te lopen klagen.

 

Hey Joep

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !

 

Hey Hans

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !

 

Hey Hans

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 

Argumentatie voor wat? Wat wilt u met dit topic nu eigenlijk bereiken?


Klacht indienen over de zakelijke dienstverlening | KPN Zakelijk


...Zoals hierboven aangegeven is het nog steeds een alleenheerser en ben je geheel afhankelijk van de KPN als je een dienst als vast internet wilt afnemen op plaatsen waar geen kabel leverancier aanwezig is. ...

Gek dat je dat denkt. De netwerken van KPN NetwerkNL zijn namelijk open voor andere providers en zo kan je dus ook bij andere providers, zoals bijvoorbeeld T-Mobile, een abonnement afsluiten.


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !

 

Hey Hans

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 

Argumentatie voor wat? Wat wilt u met dit topic nu eigenlijk bereiken?

 

Vanwaar uw agressieve reactie?

Bent u wellicht een medewerker Backoffice? 


...Zoals hierboven aangegeven is het nog steeds een alleenheerser en ben je geheel afhankelijk van de KPN als je een dienst als vast internet wilt afnemen op plaatsen waar geen kabel leverancier aanwezig is. ...

Gek dat je dat denkt. De netwerken van KPN NetwerkNL zijn namelijk open voor andere providers en zo kan je dus ook bij andere providers, zoals bijvoorbeeld T-Mobile, een abonnement afsluiten.

 

Ja dat dacht ik ook. Maar dat is niet over al het geval, weet ik uit ervaring. En zoals ik al aangaf is de andere provider nog steeds afhankelijk van KPN Backoffice


Ja dat dacht ik ook. Maar dat is niet over al het geval, weet ik uit ervaring.

Alleen op het GPON netwerk van KPN NetwerkNL zijn nog niet alle providers vertegenwoordigd. Dat is echter een keuze van die andere providers, KPN NetwerkNL biedt ze wel de mogelijkheid om diensten aan te bieden.

 

En zoals ik al aangaf is de andere provider nog steeds afhankelijk van KPN Backoffice

Dat is dus niet waar, de backoffice van KPN is helemaal niet betrokken bij abonnementen via andere providers.


 

Ik probeer een discussie te starten over de rol van het machtige KPN. Daarbij hopend dat mensen het echt lezen en met argumentatie komen.

Niemand heeft tot op heden mij een reden gegeven waarom je WEL zou moeten kiezen voor KPN. 

Helaas zie ik vooralsnog geen volwassenen reactie. Wellicht is dit de foute plaats en zitten er alleen maar KPN adepten en/of medewerkers op dit forum. Ik kijk het nog even aan... 


Helaas zie ik vooralsnog geen volwassenen reactie.

Ik ben anders toch echt volwassen hoor. :wink:


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !

 

Hey Hans

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 

Argumentatie voor wat? Wat wilt u met dit topic nu eigenlijk bereiken?

 

Vanwaar uw agressieve reactie?

Bent u wellicht een medewerker Backoffice? 

Welke agressieve reactie bedoelt u?


 

Ik probeer een discussie te starten over de rol van het machtige KPN. Daarbij hopend dat mensen het echt lezen en met argumentatie komen.

Niemand heeft tot op heden mij een reden gegeven waarom je WEL zou moeten kiezen voor KPN. 

Volgens mij hoeft ook niemand een reden te geven. Als u niet tevreden bent met KPN, dan kiest u toch voor een andere provider? Daar zal niemand wakker van liggen denk ik.


..., dan kiest u toch voor een andere provider? ...

En daar zit precies het antwoord op de aannamefout van @Alberto1967, KPN is gewoon één van de providers die gebruik maakt van het netwerk van KPN NetwerkNL en is dus helemaal niet het "machtsblok" dat @Alberto1967 aan KPN toedicht.

Ziggo is wat dat betreft een veel groter "machtsblok", zij hebben niet alleen een monopoliepositie op hun eigen (coax) netwerk maar via hun moeder (Liberty Global) hebben zij ook een grote rol in de Internet backbone en bezitten ze veel uitzendrechten.

 

Overigens is de reden waarom ik gekozen heb voor KPN de kwaliteit en stabiliteit van het netwerk. Weet je dat het aantal storingen die ik in de afgelopen 10 jaar heb ervaren op één hand te tellen is en dan waren die storingen ook nog eens van zeer korte duur.


Ik ga u tegemoet komen.

Kunt u ons ; A. uitleggen waarom u hier een discussie over wil voeren ? B. Ons deelgenoot maken hoe u die infrastructuur voor telecommunicatie dan graag ingericht had gezien ? C. Wat leveren uw ideeen ons ( de klanten van de diverse providers) uiteindelijk op ? 

 


 

Ik probeer een discussie te starten over de rol van het machtige KPN. Daarbij hopend dat mensen het echt lezen en met argumentatie komen.

Niemand heeft tot op heden mij een reden gegeven waarom je WEL zou moeten kiezen voor KPN. 

Volgens mij hoeft ook niemand een reden te geven. Als u niet tevreden bent met KPN, dan kiest u toch voor een andere provider? Daar zal niemand wakker van liggen denk ik.

 

Als u geen inbreng heeft in de discussie (lees: argumenten heeft) hoeft u toch ook niet te reageren? 


..., dan kiest u toch voor een andere provider? ...

En daar zit precies het antwoord op de aannamefout van @Alberto1967, KPN is gewoon één van de providers die gebruik maakt van het netwerk van KPN NetwerkNL en is dus helemaal niet het "machtsblok" dat @Alberto1967 aan KPN toedicht.

Ziggo is wat dat betreft een veel groter "machtsblok", zij hebben niet alleen een monopoliepositie op hun eigen (coax) netwerk maar via hun moeder (Liberty Global) hebben zij ook een grote rol in de Internet backbone en bezitten ze veel uitzendrechten.

 

Overigens is de reden waarom ik gekozen heb voor KPN de kwaliteit en stabiliteit van het netwerk. Weet je dat het aantal storingen die ik in de afgelopen 10 jaar heb ervaren op één hand te tellen is en dan waren die storingen ook nog eens van zeer korte duur.

 

Aha, eindelijk een reactie zonder de emotie. Top!

Ik heb het alleen over KPN, niet over de grote concurrent van KPN. Ik weet ook wel dat de Ziggo/Libertel combinatie ook niet fris is (is de oorsprong van Ziggo eigenlijk ook niet de locale nutsbedrijven die de kabel TV en radio aansluiting verzorgden met hulp van onze belastingcentjes 😜). 

Of het nou alleen KPN heet of een KPN NetwerkNL het zal mij en de gewone consument een biet zijn. Het is namelijk ook KPN maar dan als werkmaatschappij die min of meer zelfstandig werkt.

Nu is wjb een ingewijde, denk ik, gezien het gebruik van afkortingen en de focus op de vijand. En eigenlijk weet wjb ook dat er genoeg plaatsen zijn in het "buitengebied" waar alleen KPN levert. Bijvoorbeeld campings op de Veluwe of de Achterhoek.

Ik probeer alleen argumenten te vinden waarom je voor KPN zou moeten kiezen als er de keuze is. Ik ervaar dat het een dure partner die niet meer van deze tijd is. En ik heb er nu 1: minder last van storing. 

Bedankt daarvoor


Ik ga u tegemoet komen.

Kunt u ons ; A. uitleggen waarom u hier een discussie over wil voeren ? B. Ons deelgenoot maken hoe u die infrastructuur voor telecommunicatie dan graag ingericht had gezien ? C. Wat leveren uw ideeen ons ( de klanten van de diverse providers) uiteindelijk op ? 

 

 

A: ik probeer wat op te steken, mijzelf te informeren

B: volgens mij heb ik dat reeds in mijn opzet gedaan

     helaas een gepasseerd station vrees ik

C: een wat leniger KPN bijvoorbeeld? 

 

Ik heb uw vragen beantwoord. 

Mag ik dan uw reactie met de argumententie.

Tot op heden nog niet gezien namelijk


Zwaar getafeld gisteren of wellicht een nachtmerrie gehad ? En bent nu nu opgelucht dat u het van u af heeft kunnen schrijven ?

Man ( ga ik gemakshalve maar van uit), maak je druk om de dingen die er echt toe doen !

 

Hey Hans

 

Ik besef mij dat ik mij in de hol van de leeuw begeef. 

Maar heeft u nu nog argumentatie of bent u een medewerker van KPN die als taak heeft dit te moduleren? 

Ik lees het graag... 

Argumentatie voor wat? Wat wilt u met dit topic nu eigenlijk bereiken?

 

Vanwaar uw agressieve reactie?

Bent u wellicht een medewerker Backoffice? 

Welke agressieve reactie bedoelt u?

 

"Argumentatie voor wat?"

 

Dit komt nogal schreeuwerig over. Het zou zinvoller zijn als u inhoudelijk reageert op mijn stelling ipv op mijn reactie op berichten van anderen, toch? 


"Argumentatie voor wat?"

 

Dit komt nogal schreeuwerig over. Het zou zinvoller zijn als u inhoudelijk reageert op mijn stelling ipv op mijn reactie op berichten van anderen, toch? 

Het is gewoon een vraag. Dat u zo reageert zegt genoeg denk ik.


"Argumentatie voor wat?"

 

Dit komt nogal schreeuwerig over. Het zou zinvoller zijn als u inhoudelijk reageert op mijn stelling ipv op mijn reactie op berichten van anderen, toch? 

Het is gewoon een vraag. Dat u zo reageert zegt genoeg denk ik.

 

Bedankt voor de "bijdrage".


Of het nou alleen KPN heet of een KPN NetwerkNL het zal mij en de gewone consument een biet zijn. Het is namelijk ook KPN maar dan als werkmaatschappij die min of meer zelfstandig werkt.

En toch zit er een heel groot verschil tussen die twee.

KPN NetwerkNL beheert de infrastructuur waar de providers (niet alleen KPN) gebruik van kunnen maken. Tot begin 2020 waren de netwerken van KPN NetwerkNL gereguleerd waarbij KPN NetwerkNL verplicht werd om derden op haar netwerken toe te laten. Sinds maart 2020 is dat niet meer het geval omdat het College van Beroep daar een streep door getrokken heeft.

Toch heeft KPN NetwerkNL besloten om haar netwerken open te houden en dat is dus precies in tegenspraak tot jouw stelling.

 

Nu is wjb een ingewijde, denk ik, gezien het gebruik van afkortingen en de focus op de vijand.

Ik ben gewoon een klant van KPN en, net als jij, lid van dit forum.

Ik vraag me af wat jij dan als vijand ziet, ik zie dat namelijk niet. Privé heb ik mijn Internet en televisie ondergebracht bij KPN. Zakelijk heb ik voor mijn kantoor een Internet abonnement bij Ziggo lopen en mobiele telefonie neem ik af van de provider die daar het beste in is en dat is mijns inziens T-Mobile. Dat ik zakelijk mijn Internet abonnement bij Ziggo heb lopen heeft te maken met het feit dat mijn kantoor in een kantoorpark staat waar KPN alleen zakelijk glas levert en dan betaal je dus echt de hoofsprijs (10 (tien) Mbps symmetrisch voor €326,- per maand).

 

En eigenlijk weet wjb ook dat er genoeg plaatsen zijn in het "buitengebied" waar alleen KPN levert. Bijvoorbeeld campings op de Veluwe of de Achterhoek.

Dat andere providers daar niet leveren kan je niet wijten aan KPN of KPN NetwerkNL, daar zal je die andere providers op aan moeten spreken.


Als het allemaal kommer en kwel is hoe verklaart u dan dat Nederland één van de beste netwerken ter wereld heeft? Internet een eerste levensbehoefte?? Schei toch uit. Water en voedsel zijn eerste levensbehoeften. De rest is mooi meegenomen maar  je kunt zonder. Ga lekker naar buiten en genieten van deze mooie ochtend in plaats van hier te lopen klagen.

 

Hey Joep

 

Het lijkt erop dat dit forum wordt gemodereerd met u als onderdeel hiervan. 

Ik zie namelijk een trend: als er een (veelal terechte) melding is van de ondermaatse service van KPN reageert u als een duveltje hierop en wordt uw bericht geliked door de medestanders.

Heb ik gelijk?  Dan stel ik voor dat u mee verhuisd naar Tweakers en Kassa dan gaan we hetzelfde doen, oké Vriend? 


Heb ik gelijk? 

Nee, dat heb je niet, ook Joep is, net als ik, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Moderatoren van KPN kan je eenvoudig herkennen doordat zij een KPN logo achter hun naam hebben staan.