Skip to main content

Wanneer ik ga inloggen bij Amazon websites op mijn computer gaat mijn telefoontoestel over met een waarschuwing die wijst erop dat mijn locatie staat in Gelderland en dus niet in Amsterdam waar ik woon.

Tevens, kan ik niet inloggen op mijn account bij Singapore Airlines wegens “Unusual browsing activity”.

Hierbij sluit ik photos van deze waarschuwingen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

 

 

Die waarschuwing van Amazon is vrij normaal als je de eerste keer een ander apparaat gebruikt dan de vorige keer of keren. Is prima dat Amazon u waarschuwt toch? Er staat ook dat je niets hoeft te doen als het klopt dat je op dat tijdstip ingelogd hebt. Van de locatie moet je je niets aantrekken zolang het in NL is. Dat is nl. nooit nauwkeurig.

De tweede waarschuwing is omdat Singapore Airlines klaarblijkelijk iets merkwaardigs gezien heeft via KPN (er staat niet dat het uw apparaat is, maar “your network”, dat kan alles zijn).

Als u twijfelt of het echt de SA website is is dan even op het slotje naast de URL klikken en kijken of het klopt.

En dus gewoon die captcha klikken en dan kunt u waarschijnlijk verder.

Dit is gewoon toeval, geen zorgen maken lijkt me.


Bedankt voor je reaktie maar, ik heb het probleem al opgelost door een nieuwe Firefox profiel te maken.

Deze heb ik vanochtend gestest bij de genoemd websites. Ik heb toen geen waarschuwingen gezien.

Mijn excuses voor enige ongemaak.