Skip to main content

Ik heb de kpn box 12 en 2 superwifi. Na terugkomst van vakantie bleek wifi op mijn laptop niet meer te werken, wel op mijn Ipad en telefoon (beide via de superwifi. Ik probeer weer wifiverbinding te maken met de laptop maar dat lukt niet. 
de naam van de box 12 zie ik niet in beschikbare netwerken

De naam van de box 12 zie ik niet in de beschikbare netwerken, ook niet op telefoon en Ipad. Ik neem aan dat dit normaal is als super wifi wordt gebruikt.

Alsik op de laptop de superwifi kies en automatisch verbinding aanklil dan wordt naar de beveiligingssleutel voor netwer gevraagd. Ik heb mijn wachtwoord en ook de codes vermeld op de superwifi geprobeerd maar krijg steeds de melding dat de beveiligingssleutel ongeldig is.

ik werk nu tijdelijk met een vaste verbinding naar de box 12 maar wil uiteraard overal in huis via wifi werken. Wat doe ik verkeerd?

graag zsm hulp.

Hallo @baarts977

Dat is vervelend, de enige manier om op het modem in te loggen is dan bedraad via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn te gaan.  Hier kan je vervolgens uitlezen welk wachtwoord er gekoppeld is aan het netwerk. Het wachtwoord vind je achterop de KPN Box.


Bedankt voor de snelle reactie.

Inloggen op het modem heb ik al geprobeerd. Ik kom dan in het scherm om het password van admin te wijzigen maar kan verder niets. Geen reactie als ik een van de symbolen aanklik. Wat nu?

 


Inmiddels wel gelukt om op het modem in te loggen. Blijkbaar ben je verplicht het wachtwoord te wijzigen.
vervolgens de WPA2 code gevonden. Het werkt nu weer!

Bedankt voor de tip!

 


Mooi dat het gelukt is, wou net je op je vraag reageren, maar gelukkig niet meer nodig. 😊