Skip to main content

Heb een nieuwe modem box 12 maar als ik naar e site ga van mijn modem kpn en voer ik mijn wachtwoord in zegt steeds verkeerde inlog gegevens hoe kan dat.

Heeft de monteur deze box geplaatst of u zelf?


Ik zelf


Ok. Dan moet je toch je vergrootglas er nog eens boven houden. Goed kijken welke tekens ze achter "Admin Password" gezet hebben.


Heb zelf het Admin Pasword veranderd maar werk ook niet.


Heb zelf het Admin Pasword veranderd maar werk ook niet.

Huh? Wat bedoel je hiermee?


Je kan zelf ook een pas word maken en niet die van kpn gebruiken.


Het pasxword wat achter op de modem staat kan je zelf veranderen in een ander pas word.


@bollywood1296  Nog even voor de zekerheid.

Je hebt dus eerst het Admin password van het etiket achterop de Box 12 gebruikt? Dan word je direct gedwongen om een eigen password in te voeren (2x als verificatie). Daarna verschijnt het loginscherm weer en log je in met het zelf bedachte password.

Waar in dit verhaal (en hoe) gaat het fout?


Het komt er dus eigenlijk op neer dat u gewoon uw eigen bedachte wachtwoord niet meer weet? 🤔


Jawel ik weet het zelfbedachte wachtwoord wel want dat heb ik direct opgeschreven dat was het oude password wat ik altijd eerder gebruikte.


Tja @bollywood1296 , dan is er iets fout gegaan bij het wijzigen. Als het zelf bedachte password niet werkt en je ook niet meer kan inloggen met het oorspronkelijke Admin password van het etiket, dan helpt alleen nog een reset van de KPN Box. Dan geldt het oorspronkelijke Admin password weer. 

Uithuilen en opnieuw beginnen

 


Heb ook al de modem gereset maar dat helpt ook niet.


Heel kort door de bocht zeg ik dan: dat kan niet. :grin:

Maar wat constructiever :wink: : heb je al eens geprobeerd om cookies /geschiedenis van de internet browser te wissen, of een andere browser, of zelfs een ander apparaat te gebruiken?

Zie mijn eerste reactie hierboven. Op die genoemde manier moet het werken.


Heb ik ook geprobeerd maar lukt ook niet.


Tja dan weet ik het ook niet meer, maar bij welke stap gaat het nu fout?

Eerst zeg je 

Heb zelf het Admin Pasword veranderd maar werk ook niet.

Dan zeg je

Jawel ik weet het zelfbedachte wachtwoord wel want dat heb ik direct opgeschreven dat was het oude password wat ik altijd eerder gebruikte.

En tot slot

Heb ook al de modem gereset maar dat helpt ook niet.

 


Hallo @bollywood1296, begrijp dat je nu niet meer kunt inloggen op jouw eigen modem. Ik ben net als @RBxx wel benieuwd bij welke stap het nu verkeerd gaat. Is het wel gelukt om bij de eerste keer inloggen jouw wachtwoord aan te passen? Als dat het geval is, dan moet een modem na een reset weer teruggaan naar het admin password. Ik kan de ExperiaBox voor jou van op afstand een reset geven zodat het originele password weer ingesteld gaat worden. Ik hoor graag van je.


Bedankt voor je antwoordt maar het is al gelukt.


Dat is heel mooi @bollywood1296  :thumbsup:

Maar waar ging het nu fout? Daar kunnen wij van leren en de volgende keer betere adviezen geven.


Goed om te horen dat het probleem verholpen is. Ben inderdaad net als @RBxx wel benieuwd hoe het opgelost is.


kun je mij een reset geven jeroen, want ik heb nooit dit password veranderd en met de code achterop de router lukt het niet. Ik wil vervolegsn kijken of ik de wifi-instellingen moet veranderen zodat ik mijn dochters chromebook op internet kan aansluiten, dat gaat mis

 


jeroen, laat maar, via safari (ipv googlechrome) is het gelukt


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb altijd Google Chrome gebruikt op mijn Chromebook om in te loggen op mijn KPN Box 12 totdat een aantal weken geleden mijn wachtwoord niet meer werkte. Ik heb toen maar fysiek de stekker uit het modem gehaald om hem te resetten en er geen aandacht meer aan besteed. Maar vandaag liep ik er weer tegenaan en ben ik verder gaan graven. Ik heb een harde reset van het moden gedaan en het standaard wachtwoord gebruikt achterop het mnodem. Ik moest toen meteen een nieuw wachtwoord kiezen wat werd geaccepteerd en ik moest er meteen opnieuw mee inloggen, en dan wordt het geweigerd! Ik heb dit wel drie keer opnieuw gedaan, tussendoor steeds alle KPN cookies verwijderd, maar steeds met hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik Chrome op mijn werk laptop gebruikt en daar wordt het nieuwe wachtwoord wel geaccepteerd. Er is dus iets corrupt in de door Chrome opgeslagen informatie, lokaal op dat ene apparaat, en het zijn niet de cookies. Heel vreemd.


Hallo @Son197 op de KPN Box 12 inloggen is de laatste tijd een crime, inderdaad, via dit forum van een moderator onderstaande link gekregen en kan weer op het modem inloggen via mijn Chromebook:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


ik vind het een vervelende box 12 in alle opzichten ,Wiffi slecht  gebruiksvriendlijk  Drama