Skip to main content

In november zijn we bij KPN gekomen, Tot nu met het start-wachtwoord van de Experia box gewerkt. Verbindingen waren goed. Het wachtwoord toch maar aangepast via de KPN-app.

Nu valt echter regelmatig wifi weg. Per apparaat (laptops, desktop, telefoons, tablets) op ander moment. Vanmorgen moest ik op de desktop het oude wachtwoord invullen (!!) om verbinding te kunnen maken.

We hebben twee KPN wifi versterkers erbij. Als ik het goed heb dan wordt bij gebruik van de KPN app op beide versterkers het wachtwoord mee aangepast.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Goedemorgen @Boris2, gek en niet handig dat je WiFi verbinding nu geregeld wegvalt, ik begrijp dat 't ook verschilt per apparaat en moment. Ik help je graag op weg.

Heb je toevallig onze WiFi manager al eens doorlopen? Zo niet, dan raad ik je aan om dat eens te doen. Deze helpt om je verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Ik hoor graag of het is gelukt.


Goedemiddag Alexandra, dank voor de reactie. De wifi manager heb ik meerdere keren doorlopen. Steeds meldt hij ook dat hij instellingen aanpast. Snelheid is ook prima. Maar toch moest mijn zoon vanmorgen weer beneden het oude wachtwoord invoeren (boven deed het nieuwe wachtwoord het). Als er nog andere ideeën zijn, dan houd ik me aanbevolen.


Het probleem blijft bestaan. Die KPN website is ook wat onoverzichtelijk. Een telefoonnummer om te bellen kan ik niet vinden, alleen goede beoordelingen, maar die selecteren ze zelf eruit lijkt het.

Ik heb nu precies volgens hun aanwijzingen en met hun hulpmiddelen (KPN app, met KPN wifi versterkers) het wachtwoord aangepast, hun wifi manager doorlopen en nog lijken de apparaten niet goed overgegaan naar het nieuwe wachtwoord.

Hoe krijg ik hulp bij KPN? Moet ik hopen dat ze reageren op posts in dit forum?

Of is er een telefoonnummer waar ik terecht kan?

‘MijnKPN’ werkt nu ook niet goed. Hij zegt dat ik ben ingelogd maar ook at ik niet verbonden ben ????


Hi @Boris2, dat klopt, we hebben gisteravond even last gehad van een storing met MijnKPN. Deze is later op de avond opgelost. Als 't goed is kan je weer inloggen en werkt het weer goed :)

Jammer dat 't nog niet opgelost is. Je kan er nog voor kiezen om de Experia Box een volledige reset (volgens stap 2) te geven, en je WiFi verbinding daarna opnieuw in te stellen. Ik verwacht dat je daarna van dit gekke probleem af bent. Via onze servicepagina kan je het onderwerp selecteren en contact met de klantenservice opnemen, als je dat fijner vindt.


Hartelijk dank voor de reactie. Dit ga ik proberen.


Het lijkt nu goed te werken. Ik heb het volgende gedaan:

  • de wifi versterkers (KPN superwifi) uit de stekker gehaald;
  • het modem (12) gereset: uit de stekker, na een tijdje weer aan, vervolgens reset knop 10 tellen ingedrukt, paar minuten wachten en nog een keer de reset knop
  • op het modem het wachtwoord aangepast naar het nieuwe wachtwoord (hij was zoals het hoort weer terug naar fabrieksinstellingen)
  • de superwifi-versterkers via de KPN app weer aangesloten. Die hebben toen het nieuwe wachtwoord overgenomen.

Nu heb ik al een paar dagen stabiele verbinding, hoef niet meer plots op een apparaat in wisselend deel van  het huis het oude wachtwoord in te vullen en de Heos boxen houden verbinding (die vielen na vorige keer aanpassen van het wachtwoord via de KPN app op de standaard manier steeds uit/verloren verbinding).


Het lijkt nu goed te werken. Ik heb het volgende gedaan:

  • de wifi versterkers (KPN superwifi) uit de stekker gehaald;
  • het modem (12) gereset: uit de stekker, na een tijdje weer aan, vervolgens reset knop 10 tellen ingedrukt, paar minuten wachten en nog een keer de reset knop
  • op het modem het wachtwoord aangepast naar het nieuwe wachtwoord (hij was zoals het hoort weer terug naar fabrieksinstellingen)
  • de superwifi-versterkers via de KPN app weer aangesloten. Die hebben toen het nieuwe wachtwoord overgenomen.

Nu heb ik al een paar dagen stabiele verbinding, hoef niet meer plots op een apparaat in wisselend deel van  het huis het oude wachtwoord in te vullen en de Heos boxen houden verbinding (die vielen na vorige keer aanpassen van het wachtwoord via de KPN app op de standaard manier steeds uit/verloren verbinding).

Fijn om te horen, dankjewel dat je de oplossing hier deelt! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op ons forum er ook mee geholpen :slight_smile: Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.


Hoe weet ik wat het oude wachtwoord is (als ik de modem heb gereset naar fabrieksinstellingen conform punt 3)


Hi @Luuk010, na een reset gaan je wifi instellingen terug naar de standaard. Je kunt er dan voor kiezen om je wifinaam en -wachtwoord opnieuw in te stellen.