Skip to main content

Voor een zakelijke klant een vraag, de glasvezel is afgemonteerd in de meterkast. 

Het modem willen we in een andere ruimte hebben bij een switch. 

Nu hebben we 1 lange kabel getrokken van de meterkast naar de technische ruimte. 

Nu wil ik daar zelf 2 rj45 stekkers aan knijpen ipv de rode of gele wan kabel die ie erbij krijgt van het glasvezel kastje naar het modem.

Iemand bekend met de kleurcodes? 

Die zijn wel te vinden op internet maar weet waar je aan begint.  Niet aangegoten stekkertjes geven heel vaak problemen. 


Hallo @Kevin1983 , gebruik de aansluiting volgens de kolom 568B


Edit: aan beide uiteinden 568B gebruiken


Hallo @Kevin1983 , gebruik de aansluiting volgens 568B

 

Beide kanten de 568B aansluiting?


Beide kanten de 568B aansluiting?

Ja.

Pas wel op, het kan een heel gepriegel zijn en één slechte verbinding kan veel snelheid schelen.


Koop anders pass-trough connectoren, zijn wat prijziger maar kan in principe niet meer verkeerd gaan als je je aan de 568B volgorde houdt.


@Joep1965 

Het is echt niet zo spannend 

Simpel klusje toch 

En vaak nog beter als die kant en klare kabels 

@Kevin1983

Zie dit filmpje 

 


Ik pak altijd een kant en klare netwerkkabel welke ik als voorbeeld gebruik qua kleur volgorde, weet je meteen zeker dat je niet verkeerd om naar het schema zit te kijken.


Ik pak altijd een kant en klare netwerkkabel welke ik als voorbeeld gebruik qua kleur volgorde, weet je meteen zeker dat je niet verkeerd om naar het schema zit te kijken.

Als je het aan beide kanten dan verkeerd om doet maakt het niet uit 😁


Ik pak altijd een kant en klare netwerkkabel welke ik als voorbeeld gebruik qua kleur volgorde, weet je meteen zeker dat je niet verkeerd om naar het schema zit te kijken.

Als je het aan beide kanten dan verkeerd om doet maakt het niet uit 😁

Als je de juiste getwiste paren niet juist gebruikt werkt het niet juist 

Probeer maar eens een niet getwiste paren kabel te gebruiken bijvoorbeeld een isdn kabel 

Gaat ethernet niet over werken 

Hou je altijd aan de B norm 

Zie ook deze is wel grappig die X heb ik er ff in gezet die je niet moet gebruiken 

 

 

 

 

 


Of aan de A norm... als je ze op 1 kabel aan beide kanten maar dezelfde norm houd. 


Of aan de A norm... als je ze op 1 kabel aan beide kanten maar dezelfde norm houd. 

Dat werkt inderdaad ook 

Als de getwiste paren maar goed zitten 

Mijn advies gewoon de B pakken