Skip to main content

Dag allemaal,

we hebben thuis een issue met internet waarover ik weinig tot niets op internet kan vinden. 
 

situatie: 100mb glasvezel van kpn met Fritzbox 4060 (met up to date software). Alles is ontzettend stabiel en snel (Ping, upload, download). 

Helemaal nooit gaat er iets mis, BEHALVE wanneer iemand van ons in een ms teams meeting zit met meerdere gesprekspartners. Alleen in dit ene hele specifieke geval gaat het mis en dan valt de wan verbinding steeds weg. WiFi is stabiel en valt niet weg.  Dat is heel duidelijk om te maken uit de log file van de Fritzbox: Op momenten dat verbinding wordt onderbroken wordt na de foutmelding “tijd overschreden bij ppp-onderhandeling”.

Ook logfile van Windows toont geen onderbreking in WiFi verbinding  

ik schat dat de verbinding meestal ruim binnen 30 seconden hersteld is. Gebeurt op Windows 10, iOS en iPadOS, allemaal up to date.

 

heeft iemand een idee voor zoek- of oplossingsrichting?

Hoi @Tim1979a . Welkom op het forum.

Dit is een vreemde kwestie.  Die Fritzobx, heb je die ooit zelf aangeschaft? Of kom je bij XS4All weg?


Dag Erwin,

dank voor je reactie. Zelf gekocht, recent. 

abo is oorspronkelijk Telfort. 
 

Tim


Heb jij het telfort/KPN modem nog? Zo ja, wat gebeurt er als je die aansluit?

 

(verder ben ik nog benieuwd of je de wizard die in de fritzbox zit ook gevolgd hebt.  Daar zit een keuze menu in waar je de instellingen van KPN kunt laten invoeren.) Provider → KPN


Eindelijk tijd gehad om te experimenteren: Als ik experia box er tussen zet en als router laat functioneren (double nat) is het probleem er niet.
 

en ja: ik had in Fritz box de wizard gevolgd om aan het kpn-net te linken. 


Ik heb ook een 4060 en herken het probleem gelukkig niet 🙂 zit op VDSL

Er is een FRITZ!OS:7.39-101546 BETA, op de avm labs.

Misschien dat die beter is? er komt ook een 7.50 aan, maar weet niet wanneer.

 

Soms helpt een terug naar factory settings. 

https://ekiwi-blog.de/en/26493/timeout-during-ppp-negotiation/

 


Ik heb hier een soortgelijk issue wat jij beschrijft. Willekeurig, bij een ms teams videogesprek valt de WAN verbinding uit, en hersteld deze zich vrijwel direct erna. KPN monteur is al een keer langsgeweest en toen is het glasvezel ONT vervangen (genexis xgs-pon). Na een aantal weken geen storingen meer gehad te hebben, sinds kort weer wel. Ben er met KPN over in gesprek.