Skip to main content

Goedemiddag iedereen,

Vandaag is de KPN monteur bij ons geweest in ons nieuwe woning om alles weer aan te sluiten. Hij vroeg ons waar het internet de woning binnen kwam en dit was in de woonkamer tegenover de muur waar ons tv staat.

Nou hadden wij in ons vorige appartement hetzelfde probleem, maar heeft die toenmalige meneer het voor ons aangesloten in de meterkast waar we erg blij mee waren. Dat probeerde we deze meneer ook uit te leggen of het alsjeblieft niet weer in de meter kast kon, aangezien het op een onhandige plaats staat (doorn in het oog), maar deze meneer hield voet bij stuk dat hij het er niet mooier op kon maken. Nou heb ik net zelf even in de meterkast gekeken en zag ik deze groene kabel zitten en heb op internet gelezen dat je hier een nieuw punt kon maken om het internet binnen te krijgen. Graag zouden wij het modem gewoon weer in de meterkast krijgen is dit nog mogelijk?

Ik voeg hieronder indien mogelijk de fotos toe van hoe het nu is en hoe het is ons oude woning zat. Het kastje wat op de muur zit op de eerste foto zat ook in ons oude woonkamer op dezelfde plaats, maar is toen verplaatst naar de meterkast. Op de tweede foto zie je de groene kabel die ik bedoelde in ons huidige meterkast. Is het mogelijk om hier z'n kastje te krijgen dat we het modem in de meterkast kunnen zetten als voorheen? Foto 3 is hoe het was in ons oude woning.

Met vriendelijke groet,

Brian van Boekel

 

Foto 2 is van Ziggo. Daar kan KPN niets mee.


Heeft u een kruipruimte? Onder de woonkamer/meterkast? 


Het is inderdaad niet beter te maken, dat punt is een ISRA in een apartement, om dat te verplaatsen is een beetje hak en breekwerk nodig.

In je oude woning zat de Kabel in de meterkast en was het simpel daar aan te sluiten, op je huidige meterkast foto zie ik alleen een kabel aansluiting van Ziggo/Caiway en die is jammer genoeg niet voor KPN geschikt.


Ik heb inderdaad een kruip ruimte onder mijn woning @nick83 en als het allemaal teveel werk is stap ik liever over naar ziggo.


Dit type wandcontactdoos zit meestal verbonden met een ISRA in de meterkast, zie er echt geen van deze in de meterkast?:

ISRA en FTU - DPL Cloud

Of zie je misschien een grijze telefoonkabel door je meterkast lopen?


Als u een kruipruimte heeft, dan is het misschien mogelijk om de aansluiting te laten verplaatsen naar de meterkast. Maar volgens mij gaat dat 300 euro kosten. Zoiets lees ik hier op het forum wel eens.

Als ik uw laatste reactie zo lees zult u dat denk ik niet gaan doen? Let er op dat u bij KPN 14 dagen de tijd heeft om op te zeggen. Daarna zult u het jaarcontract moeten uitzitten. 


Een overzichtelijke foto plaatsen van de gehele meterkast kan natuurlijk geen kwaad. Dan kunnen nieuwsgierige mensen zoals ondergetekende en @martijn197108 nog even loeren of we misschien toch niet nog iets van KPN zien 😉


Het is inderdaad niet beter te maken, dat punt is een ISRA in een apartement, om dat te verplaatsen is een beetje hak en breekwerk nodig.

In je oude woning zat de Kabel in de meterkast en was het simpel daar aan te sluiten, op je huidige meterkast foto zie ik alleen een kabel aansluiting van Ziggo/Caiway en die is jammer genoeg niet voor KPN geschikt.

In de oude woning zat de orginele ontvanger ook in de woonkamer maar zoneer teveel moeite heeft monteur toen deze gemaakt in de meterkast.


Een overzichtelijke foto plaatsen van de gehele meterkast kan natuurlijk geen kwaad. Dan kunnen nieuwsgierige mensen zoals ondergetekende en @martijn197108 nog even loeren of we misschien toch niet nog iets van KPN zien 😉

Ik zal thuis is kijken ben op een feestje nu, maar de monteur heeft zelf ook gekeken. Alleen ik vraag me af waarom kan ziggo wel in de meter kast plaatsen maar KPN niet.


Dit type wandcontactdoos zit meestal verbonden met een ISRA in de meterkast, zie er echt geen van deze in de meterkast?:

ISRA en FTU - DPL Cloud

Of zie je misschien een grijze telefoonkabel door je meterkast lopen?

Ik ga thuis even kijken en een foto maken voor jullie!


Dit type wandcontactdoos zit meestal verbonden met een ISRA in de meterkast, zie er echt geen van deze in de meterkast?:

ISRA en FTU - DPL Cloud

Of zie je misschien een grijze telefoonkabel door je meterkast lopen?

Wat Boekel0223 heeft is de 2de van links.
Dit krijg je als de kap van de isra er niet meer op heb zitten namelijk

Persoonlijk als ik dit zo zie dan zou het modem wel in de meterkast kunnen maar dan moeten de wandcontactdoos worden verandert in een met rj45s en nieuwe netwerkkabels van de meterkast naar de nieuwe wandcontactdoos


Een overzichtelijke foto plaatsen van de gehele meterkast kan natuurlijk geen kwaad. Dan kunnen nieuwsgierige mensen zoals ondergetekende en @martijn197108 nog even loeren of we misschien toch niet nog iets van KPN zien 😉

Ik zal thuis is kijken ben op een feestje nu, maar de monteur heeft zelf ook gekeken. Alleen ik vraag me af waarom kan ziggo wel in de meter kast plaatsen maar KPN niet.

Dat kan KPN ook. Maar bewoners mogen zelf kiezen. Sommige mensen kiezen er voor om hem in de woonkamer te plaatsen. De vorige bewoners van uw huis hebben daar misschien wel bewust voor gekozen. 


Hoi @Boekel0223, ik zie dat onze community je al antwoord heeft gegeven.

Je kunt jouw aansluiting laten verplaatsen. Hiervoor kan je een aanvraag indienen bij mijnaansluiting.nl. De kosten voor het verplaatsen van jouw aansluiting zijn voor eigen rekening.


Dit type wandcontactdoos zit meestal verbonden met een ISRA in de meterkast, zie er echt geen van deze in de meterkast?:

ISRA en FTU - DPL Cloud

Of zie je misschien een grijze telefoonkabel door je meterkast lopen?

Wat Boekel0223 heeft is de 2de van links.
Dit krijg je als de kap van de isra er niet meer op heb zitten namelijk

Persoonlijk als ik dit zo zie dan zou het modem wel in de meterkast kunnen maar dan moeten de wandcontactdoos worden verandert in een met rj45s en nieuwe netwerkkabels van de meterkast naar de nieuwe wandcontactdoos

Die had die in zijn oude huis inderdaad, dat heeft die in de tekst vermeld dat foto 3 de situatie was in de oude woning.

De huidige plek in de woonkamer is de nieuwe variant van de derde op de foto, varkenssnuitjes worden niet meer geplaatst en daar is het type wat er nu zit voor in de plaats gekomen, net als eigenlijk de tweede voor de eerste en laatste, die beide ook niet meer geplaatst worden.