Skip to main content

Goedemorgen,

 

Eindelijk heb ik op mijn adres de beschikking over glasvezel. Ik sluit bij KPN een mooi hussel pakket TV en Internet af. Alleen nog even aansluiten door de door KPN gestuurde monteur en ik kan eindelijk de gebruik maken van een heerlijk snelle internet verbinding. 

Al jaren ben ik klant bij KPN met mijn mobiele telefonie. Hierover ben ik super tevreden. Ik had mijzelf niet kunnen bedenken dat ik hier, uit frustratie, een zeer ontevreden uiting moet gaan neerschrijven.

Op 12 oktober 2020 heb ik de dag vrij genomen. Om 13.00 uur belt de monteur aan. Ik nodig hem uit om binnen te komen. “Sorry maar ik hoef niet naar binnen want er moet nog een kabel in de kast aan de straat aangesloten worden”, krijg ik te horen. De monteur vertrekt met de mededeling dat er met mij, binnen 48 uur, contact zal worden opgenomen over de verdere afhandeling.

Door mijn partner wordt ik al gewaarschuwd dat, nu 5 jaar geleden, zij zeer slechte ervaringen heeft met de klantenservice en de ‘Back Office’ van KPN. Zij heeft toen al haar diensten bij KPN, na 2 maanden geen tot slecht contact te hebben gehad, uit wanhoop opgezegd.

Nu 5 jaar later is er schijnbaar nog niets geleerd.  

Teleurgesteld bel ik na drie dagen voor de eerste keer met de klantenservice van KPN. “ik zie wat er aan de hand is en ik zal zorgen dat de “Back Office” binnen 48 uur contact opneemt met u voor een nieuwe aansluit datum.

Twee dagen later nog geen contact dus maar weer bellen. “Kunt u mij vertellen wanneer ik teruggebeld wordt met de nieuwe aansluit datum? Vraag ik. Antwoord: “Sorry voor het misverstand. Het ligt bij de Back Office. Ik zal zorgen dat ze BINNEN 48 UUR contact met u opnemen.

Twee dagen later weer gebeld. Idem verhaaltje.

Twee dagen later weer gebeld. Idem verhaaltje. Extra toevoeging hier is dat de medewerkster de geruststellende woorden “Het ligt waarschijnlijk op het bureau van een 'Back Office’ medewerker te wachten tot hij of zij eraan kan beginnen.

Tot 6 x toe gebeld en iedere keer weer een loze belofte. Bij de zesde keer heb ik gevraagd of ik diegene van de 'Back Office’ zelf te spreken kon krijgen. Dit is helaas niet mogelijk.

Mijn vragen zijn:

  1. Wanneer is de planning bij KPN om mij aan te sluiten?
  2. Heeft er iemand bij KPN wel antwoorden en hoe krijg ik die te spreken?
  3. Bestaat er wel een ‘Back Office’?
  4. Zo ja, Zou ik die mogen reorganiseren?
  5. Kan iemand bij de KPN mij ervan weerhouden om alles bij jullie op te zeggen en met een andere provider in zee te gaan. Eentje die wel reageert als zij dat afspreekt?

Ik hoop hier uiteindelijk wel antwoorden te krijgen. Ik blijf hoopvol.

Ik zie uit naar een bevredigend antwoord.

Groet, Wim 123

 

 

U heeft een nieuw huis? Of zat voorheen bij Ziggo? Wat heeft u nu wel binnen liggen? U zegt dat u de beschikking heeft over glasvezel, maar dat ligt nog niet binnen begrijp ik?


Geen nieuw huis, Provider voor internet en TV was Telfort, onderdeel van KPN. Glasvezel is naar binnen toe aangelegd. Alleen moet KPN nog een kapje plaatsen en de snoertjes erin doen. Zonder dat kapje begin ik niets.


Als Telfort uw provider was, dan bent u inmiddels toch automatisch gemigreerd naar KPN? Of heeft u dat abonnement bij KPN een paar maanden geleden al afgesloten en was het de bedoeling om over te stappen?

Een abonnement wat je bij KPN afsluit is onafhankelijk van het type verbinding. U sluit dus geen abonnement af voor specifiek glasvezel. Als glasvezel wel binnen gebracht is, maar nog niet afgewerkt is, dan zal de verbinding dus nog gewoon via koper blijven gaan.

Hoe lang ligt de glasvezel al binnen? Met alle respect, ik denk dat u gewoon geduld moet hebben, totdat de glasvezel aansluiting definitief afgewerkt is. Daar kan misschien maanden over heen gaan.

U kunt wel een nieuw abonnement afsluiten. Maar dat heeft geen enkele invloed op de snelheid waarmee uw glasvezel aansluiting gereed gemaakt word.


Beste @Wim 123, welkom! Wat jammer om te lezen dat je dit zoveel tijd en moeite kost! Heb je inderdaad op dit moment wel een koper verbinding bij ons op jouw adres? Of heb je op dit moment helemaal geen internet? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee. 


Beste marcia,

Bedankt voor de reactie. Mijn profiel heb ik aangepast. Postcode en huisnummer, mobiel klantnummer.

Internet en TV is aangevraagd op naam van mijn partner. Ook op dit adres:smiley: . Hier heb ik nog geen klantnummer van. 

Op dit moment hebben wij nog internet en TV via, het reeds door ons opgezegde, Telfort ,Digitenne.

Voor internet en TV hebben we het pakket al in huis, maar moet nog aangesloten worden.

Help mij aan een verbinding !!!:smiley:

 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het voor je uitgezocht

  1. Wanneer is de planning bij KPN om mij aan te sluiten? Daar kan ik op dit moment helaas geen antwoord op geven. Jouw bestelling loopt niet zoals zou moeten. Daarom heeft de backoffice deze bestelling in beheer.
  2. Heeft er iemand bij KPN wel antwoorden en hoe krijg ik die te spreken? Als het goed is heb je vandaag een sms ontvangen met daarin een telefoonnummer en een code op het mobiele telefoonnummer dat eindigt op 69. Zou je dit telefoonnummer willen bellen om het verder met mijn collega's te bespreken?
  3. Bestaat er wel een ‘Back Office’? Onze Back Office afdeling heeft geprobeerd om telefonisch contact met jou op te nemen. 

Heb ik hiermee al jouw vragen beantwoord? Het komt er eigenlijk op neer om even telefonisch contact op te nemen met het nummer uit de sms. Zij kunnen je verder helpen.