Skip to main content

Binnenkort verhuis ik naar een nieuwe woning. Ik ben van plan een internetabonnemenet bij KPN te bestellen. De sleutels ontvang ik eind Augustus.

Ik heb twee vragen:

  1. Wanneer zou ik mijn abonnement het best kunnen bestellen
  2. Is het mogelijk nu een abonnement te bestellen met de ingangsdatum per 1 September 2023?
  3. Per deze eventuele contract ingangsdatum zouden ik dan ook per 1 September 2023 internet hebben of gaat dit nog een aantal weken duren? Ik ben voor mijn werk afhankelijk van internet en wil dit exact proberen te timen

Alvorens bedankt voor jullie hulp!

Kijk eerst even op de site van kpn wat de mogelijkheden zijn op jouw nieuwe adres.


Kijk eerst even op de site van kpn wat de mogelijkheden zijn op jouw nieuwe adres.

Ja dit heb ik al gedaan. Toch bedankt! Deze vragen gaan niet zozeer over welk product, maar hoe ik het goed kan timing met de verhuizing. Tenzij ik je verkeerd begrijp.


Ik wilde eigenlijk eerst even horen van je of er mogelijkheden zijn op jouw adres. Het kan weleens gebeuren dat de aansluiting er nog niet is. Tijdens het bestelproces kan je zelf een datum opgeven. Op die datum werkt de aansluiting ook mits je ruim van tevoren besteld. Ga er van uit dat de levertijd minimaal een week of drie is. Je zou dus al kunnen bestellen.  Is dit het antwoord op je vragen? Als je telefonisch bestellen fijner vind dan kan je natuurlijk bellen met de klantenservice 0800-0402. Gratis nummer. 


Dit heb ik gepoogd via de website van KPN, maar de postcodecheck lijkt een probleem te bevatten (zie afbeelding. Via de concurrent Solcon of T-Mobile werkt deze wel op hetzelfde adres.

Bedankt voor je tip betreffende het opgeven van een datum tijdens het bestelproces. Door het bovenstaande probleem was ik nog niet zo ver gekomen. En bedankt voor het aangeven van de levertijd. 

Teleofnisch zou ik graag willen, maar ik ben tijdelijk in het buitenland tot kort voor het intrekken in het nieuwe appartement. Vandaar mijn poging om het via het forum uit te vogelen. Anders had ik dit zeker gedaan.

Bedankt voor al je hulp tot noch toe. Mocht je wellicht weten hoe ik de postcodecheck werkend kan krijgen, dan zou dit mooi zijn. Ik heb al pogingen gewaagd via diverse browsers (cookies verwijderen, incognito, vpn on/off etc.), maar overal lijkt hetzelfde probleem zich voor mij voor te doen.


Ik heb getest en bij mij werkt de postcodecheck goed. Kan het zijn dat je geen aansluiting van kpn in huis hebt? Kijk ook even op kpnnetwerk.nl en vul daar even je postcode en huisnummer in.  Ben benieuwd wat daar uitkomt..


Ik doe het nu via mijn mobiel ipv de computer. Ook hier werkt de postcodecheck niet via kpn.com. Via de andere website die je doorgaf, kpnnetwerk.nl werkt het wel en blijkt dat er glasvezel beschikbaar is. Echter ben ik nu wel geblokkeerd ik het proces, omdat ik verplicht ben het adres in te vullen via kpn.com. 


Vreemd!! Wel goed om te weten dat er glasvezel is. Misschien kan het bestellen niet vanuit het buitenland.  Misschien kan je iemand vragen om te kijken of het bij die persoon wel lukt. Wil ik ook doen maar dan zou je me de postcode en huisnummer in een pb moeten sturen.  Let wel ik ben een forumlid en geen kpn medewerker.  Uiteraard kan je op discretie rekenen!!


Vreemd!! Wel goed om te weten dat er glasvezel is. Misschien kan het bestellen niet vanuit het buitenland.  Misschien kan je iemand vragen om te kijken of het bij die persoon wel lukt. Wil ik ook doen maar dan zou je me de postcode en huisnummer in een pb moeten sturen.  Let wel ik ben een forumlid en geen kpn medewerker.  Uiteraard kan je op discretie rekenen!!

Ik ben bang dat je gelijk hebt en dat het niet vanuit het buitenland kan. Jammer aangezien alle andere websites netjes (incl. “kpnnetwerk.nl”) werken en ik nou net “kpn.com” nodig heb om het pakket te kunnen bestellen.

Ik heb alle opties al geprobeerd: verschillende apparaten (telefoon, laptop), incognito, vpn aan/uit en verschillende locaties, diverse browsers etc.

Denk dat het enigste uitzicht is dat ik even een familielid vraag of zij het pakket aan mijn account kunnen toevoegen, zodat ik de rest zelf kan afhandelen.


@ldschuitema Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Joep1965 je al een eind op weg heeft geholpen. 

En ik kan bevestigen dat bestellen vanuit het buitenland helaas niet kan. 

Het klopt dat het aanvragen van internet + tv momenteel niet kan vanuit het buitenland. Mocht je een bestelling willen plaatsen dan kan dit via mijn collega's op +31612001200.


@ldschuitema Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Joep1965 je al een eind op weg heeft geholpen. 

En ik kan bevestigen dat bestellen vanuit het buitenland helaas niet kan. 

Het klopt dat het aanvragen van internet + tv momenteel niet kan vanuit het buitenland. Mocht je een bestelling willen plaatsen dan kan dit via mijn collega's op +31612001200.

Inderdaad, daar ben ik hem dankbaar voor. Wat is het argument om de postcodecheck van "kpn.com" te blokkeren vanuit het buitenland, terwijl de postcodecheck op "kpnnetwerk.nl" dat niet is?

Voor mijn persoonlijke situatie was dit een struikelblok, aangezien ik veel voor werk in het buitenland verblijf en daardoor verschillende zaken op afstand moet regelen. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door het hele proces parallel met iemand die zich in Nederland bevond, door te lopen, maar dit was erg omslachtig. Overwegen jullie deze beperking te verwijderen of blijft dit zo?

Uiteindelijk heb ik het opgelost door samen te werken met iemand die zich in Nederland bevindt, om het hele proces door te lopen, maar dit was erg omslachtig. En mede dankzij de tips van @Joep1965.


@ldschuitema Vooralsnog zijn er geen plannen om deze beperking te verwijderen. 

Vanwege de veiligheid is er gekozen om vanuit "het buitenland" bestellen niet mogelijk te maken. 

Ik ben dan ook bang dat bestellen vanuit het buitenland helaas via een omweg zal moeten.