Skip to main content
Beantwoord

Wanneer gaat 4 Gbit/s beschikbaar worden bij KPN?

• January 28, 2026
  • 31 reacties
  • 602 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Helper
  • June 18, 2026

zojuist ziggo hier aan de deur gehad. ze gebruiken als verkoop argument, dat downloaden bij ziggo 2 keer zo snel gaat ten opzichte van KPN. de eerste twaalf maanden kosten 36.95 per maand in combinatie met 2gbit download abbo. ze vertelde mij ook dat 8gbit eind 2026 mogelijk is.

ziggo is dan een stuk goedkoper en later daar bovenop nog 8x hogere downloadsnelheid. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 18, 2026

En wat houd je dan tegen over te stappen naar Ziggo?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2026

Je zult zoveel bandbreedte, mijns inziens ten onrechte snelheid genoemd, maar nodig hebben. 😁

• Auteur
  • Helper
  • June 18, 2026

wat mij tegenhoud is, dat er niks mis is met KPN. verschil tussen 1 en 2gbit is nog te overzien, maar straks 8gbit is wel behoorlijk!

wat me tegenstaat is, dat KPN er niks aandoet, om hogere snelheden mogelijk te maken. kpn adverteerd al sinds oktober 2023 met 4gbit. we zijn nu bijna 3 jaar verder. KPN blijft achter!

• Auteur
  • Helper
  • June 18, 2026

Je zult zoveel bandbreedte, mijns inziens ten onrechte snelheid genoemd, maar nodig hebben. 😁

de gemiddelde game is al boven de 100gb en dan nog de vele updates, dus voor mij wel! download bijvoorbeeld maar eens warzone. dan zit je al kort bij de 150gb. 

het gaat er niet om of je het nodig hebt, dat is voor iedereen anders! ik denk dat je mijn punt mist met betrekking tot concurrentie en prijs stelling

sommige mensen kopen ook een snelle auto. is de extra snelheid nodig? misschien niet….. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 18, 2026

Maar Ziggo geeft geen symmetrische upload, en KPN wel.