Skip to main content

Ik woon in Zevenbergen ****

E fiber is bezig om glasvezel aan te leggen. Nu hoor ik van hun dat kpn in 2023 stopt met koper verbinding.

Ik wil bij jullie blijven maar omdat ik nu moet beslissen of ik bij e-fiber overstap omdat het dan kosteloos  wordt aangelegd wil ik weten wat er gebeurd als ok bij jullie blijf en jullie gaan over op glasvezel? Is dit dan voor mij dan ook kosteloos als jullie het bij mij aanleggen en instaleren?

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Rhea Zandstra 

E-fiber vertelt je gemakshalve maar de helft van het verhaal. KPN stopt vanaf 2023 alleen met koper in de gebieden waar ze via (eigen) glasvezel kunnen leveren. Zonder glas zal KPN gewoon via koper blijven leveren. Aanleg en leveren via glas kost je bij KPN niets extra.


Hou er rekening mee dat glasvezel van KPN mogelijk nog wel jaren duurt. Welke snelheid haalt u op de koperverbinding?


Hou er rekening mee dat glasvezel van KPN mogelijk nog wel jaren duurt. Welke snelheid haalt u op de koperverbinding?

Ik heb er geen haast mee. Het ging mij om dat ik nu gratis de aanleg krijg maar wil niet weg bij kpn.


Het zou  niet logisch zijn en kapitaalvernietiging als KPN een 2e glasnet aan gaat leggen. KPN kan beter samenwerken.

Als je een nieuwe energieleverancier neemt komen zet och ook geen nieuwe gasleiding of stroomleiding leggen?

Ik zou er voor kiezen nu naar glas over te stappen, dan maar geen KPN @Rhea Zandstra 


Hoi @Rhea Zandstra . Welkom op het forum.

Een zeer begrijpelijke vraag. Zoals ik het nu zie is er op jouw adres pairbonding via koper geleverd. Daar kun je flinke snelheden mee halen.

Er is dus ook een andere partij glasvezel aan het aanleggen. Dit maakt het voor KPN minder interessant. Er staat ook nog niks op de planning dat wij daar gaan ‘verglazen’.

Als je nu tevreden bent met KPN is dat misschien een reden om gewoon te blijven hoewel dat gratis glasvezel aansluiten natuurlijk ook bepaalde voordelen heeft.  Ik kan die beslissing niet voor je maken.