Skip to main content

Heb vandaag bij de KPN winkel onze superwifi punten omgeruild. Ze werkten niet op onze Experiabox V10 a. Inmiddels ook de allernieuwste KPN router ontvangen omdat ook de V10 a problemen gaf. Nu wil ik daar de superwifi op aansluiten, maar lees in de handleiding dat dit niet zomaar gaat. Even wat gespeurd op het internet en nu lees ik dat de superwifi ook nog helemaal niet geschikt is voor de nieuwste KPN box 12. Wel vreemd dat niemand van de medewerkers hier iets over verteld heeft. Wanneer wordt de box geschikt gemaakt voor de superwifi?

admin: eigen topic aangemaakt

Hallo @KoenZuidlaren, welkom op ons forum! Je kunt de SuperWifi wel gebruiken in combinatie met de KPN Box 12, maar de Box 12 ondersteunt nog geen seamless roaming, Ook ondersteunen de SuperWifi nog geen wifi6. Daarvoor zal je dus gebruik moeten maken van jouw modem. Echter, omdat de Box 12 geen seamless roaming ondersteunt, kan je hierdoor wel problemen met jouw wifi verbinding ervaart wanneer beide wifi netwerken (dus 2.4 en 5 GHz) dezelfde naam hebben. Je hebt dan twee opties. Je kunt de wifi netwerken splitsen door beide een unieke naam te geven of je kunt het wifi op de Box 12 uit zetten. Als je wifi uitzet, betekent dat wel dat je geen gebruik meer kunt maken van wifi 6.


Hallo Denise,

 

Is er al bekend wanneer de box 12 wel samples roamen kan????

En wanneer de superwifi wifi6 kunnen ondersteunen???

Al vast bedankt voor je reactie.

 


@Snoekie1970 , de laatste melding die ik op het forum zag spreekt van de eerste helft 2021.
Ik verwacht niet dat we een vooraankondiging krijgen. Updates komen wanneer ze klaar zijn.

De SuperWiFi’s kunnen geen WiFi 6 ondersteunen, ze missen de benodigde hardware.


@RBxx thx voor je reactie. We wachten dus maar of de update komt en wanneer.

Wat de wifi 6 betreft, dacht ik al...maar omdat @Denise_"nog geen wifi 6" aan gaf dacht MSS dat ik iets had gemist.

 

Fijne dag 


Ik had problemen met de 2de super wifi, ik heb een lange utp kabel op het modem aan gesloten, de 2de wifi op zijn plaats gezet waar hij moest staan kabel op aangesloten, modem opgestart, eerste wifi aangesloten gelaten, toen de 2de groen bleef branden kabel los gehaald, en hij bleef groen branden, als eerst zoals aangegeven deed bleef de 2de wifi knipperen, ik denk dat het komt omda ik er stroom op heb laten staan.Â