Skip to main content

Als ik als nieuwe klant een internet abonnement wil afsluiten krijg ik op postcode 3543EK maximaal 200/200 terwijl er staat dat er glasvezel en maximaal 500/500 mogelijk is. Onder opties kan ik alleen 50, 100 of 200 selecteren. Ik heb begrepen dat er geen 500 abonnementen meer verkocht worden aangezien het prijsverschil van 1gb dusdanig laag is. Nou is mijn vraag: Zijn er werkzaamheden geplant in de nabije toekomst en komen er in regio Utrecht Terwijde snellere abonnementen beschikbaar?

Mvg,

Maikel

Hallo @MaikelH , KPN is constant bezig het netwerk aan te passen en te upgraden, gewoon af en toe eens in MijnKPN kijken of er al een snellere verbinding mogelijk is.


KPN is inderdaad gestopt met de verkoop van 500/500. Dat betekent dan je op een 500 Mb/s glasvezel momenteel niet hoger kan afnemen dan 200/200.

Overigens zal dat volledig benut worden voor je internet gebruik. Het bovenliggende deel is dan gereserveerd voor KPN TV via decoders.

Een gem. gezin met 3 tieners zal in het algemeen ruim voldoen hebben aan 200 overigens. Tenzij er 2 of meer fanatieke gamers bij zitten.

https://www.kpn.com/beleef/blog/welke-internetsnelheid-thuis-nodig.htm


Hallo @PeterG en @MaikelH , ik kan het nog wel gewoon bestellen, zie onderstaande screendump:

500/500 hier wel beschikbaar
 

 


Klopt, @JanD . In abonnementen voor 1 november ‘21 is het er nog omdat het daarbij werd/wordt aangeboden.

In de nieuwe is het er, technisch, uitgehaald. Dus ook voor nieuwe klanten. Niet handig, blijkt nu.


Even voor de duidelijkheid: er zijn nog een aantal PoPs in Nederland waar KPN niet meer dan 500/500 kan leveren. Die wachten nog op een upgrade naar 1 Gbit. Dat betreft vooral kleine (nieuwbouw) PoPs.

KPN als provider biedt geen 500 Mbit aan maar zou dat wel moeten doen als er geen Gbit mogelijk is. Dus hier lijkt inderdaad iets mis te gaan in de leverstraat.

@MaikelH Ik zou voor nu 200/200 nemen. Of dit probleem wordt hersteld en dan kan je nog opwaarderen naar 500. Je PoP zou dit jaar wel opgewaardeerd moeten worden en dan kan je naar 1Gbit.

Alle


Even voor de duidelijkheid: er zijn nog een aantal PoPs in Nederland waar KPN niet meer dan 500/500 kan leveren. Die wachten nog op een upgrade naar 1 Gbit. Dat betreft vooral kleine (nieuwbouw) PoPs.

KPN als provider biedt geen 500 Mbit aan maar zou dat wel moeten doen als er geen Gbit mogelijk is. Dus hier lijkt inderdaad iets mis te gaan in de leverstraat.

@MaikelH Ik zou voor nu 200/200 nemen. Of dit probleem wordt hersteld en dan kan je nog opwaarderen naar 500. Je PoP zou dit jaar wel opgewaardeerd moeten worden en dan kan je naar 1Gbit.

Alle

Bedankt voor jullie antwoorden. 200/200 en dan hopen dat het sneller gaat worden is voor mij geen optie aangezien ik deze maand moet beslissen maar bedankt voor het meedenken. 

 

Mvg,

 

Maikel