Skip to main content

is er bij benadering te vertellen wanneer het glasvezel netwerk van KPN ter beschikking komt in de gemeente Bernheze?

Hallo @Snip van Hout , dat kun je bij www.kpnnetwerk.nl controleren door ingave van je postcode en huisnummer. Tevens kun je je daar gratis inschrijven voor de gratis nieuwsbrief, zodat je als eerste op de hoogte blijft van de ontwikkelingen in jouw wijk/straat/woning.

Succes.

 


Duidelijk, dank je.

Ik heb me reeds aangemeld.


Er ligt een glasvezelaansluiting bij mij in de meterkast, maar deze is aangelegd door E-Fiber.
Info bij de KPN winkel leerde me dat E-Fiber een aantal jaren het alleenrecht heeft.
Na een aantal jaren vervalt het alleenrecht en dan kan KPN pas aansluiten.
Ik zit nu bij Ziggo maar ondervindt veel trage verbindingen, terwijl ik het duurdere abonnement heb.
Vandaar mijn vraag of er bij benadering is te zeggen wanneer het KPN glasvezelnetwerk bij mij is te activeren, omdat ik van provider wil wisselen. KPN glasvezel heeft volgens het internet het betrouwbaarste netwerk. Het gaat me niet om 1 of 2 jaar om daarover een beslissing te nemen. 


Er ligt een glasvezelaansluiting bij mij in de meterkast, maar deze is aangelegd door E-Fiber.
Info bij de KPN winkel leerde me dat E-Fiber een aantal jaren het alleenrecht heeft.
Na een aantal jaren vervalt het alleenrecht en dan kan KPN pas aansluiten.

Dat is gewoon onzin. Die glasvezel is gewoon eigendom van E-Fiber. En dat zal altijd zo blijven. KPN zou daar in theorie over mogen leveren. Als KPN huurt betaald aan E-Fiber. Maar daar heeft KPN geen zin in. Dus gaat er maar vanuit dat KPN nooit over die glasvezelaansluiting gaat leveren. 

Mogelijk legt KPN ooit een eigen glasvezelnetwerk bij u in de straat. Dan kunt u internet van KPN over glasvezel krijgen.


150 meter verderop in mijn straat is er nieuwbouw en zag op jullie netwerkkaart dat deze blauw is ingekleurd, dus voor nieuwe aanleg door KPN.
Geeft dit ook mogelijkheden voor mij?

De info over het alleenrecht kreeg ik overigens van een jonge medewerker van de KPN winkel te Uden.


150 meter verderop in mijn straat is er nieuwbouw en zag op jullie netwerkkaart dat deze blauw is ingekleurd, dus voor nieuwe aanleg door KPN.
Geeft dit ook mogelijkheden voor mij?

In principe nee. Maar u zou een haalbaarheidsonderzoek kunnen aanvragen…

Verwacht er maar niet teveel van.


ik ben er ook bang voor dat het niets zal uithalen.
In ieder geval bedankt voor je snelle reacties.


Welkom bij ons op het forum @Snip van Hout. De aanleg van ons glasvezelnetwerk gaat inderdaad via kpnnetwerk.nl, zoals Jan al noemt. Daar kan je de status en de planning zien en aangeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden van ontwikkelingen. 

KPN Netwerk is niet het enige netwerk waar wij gebruik van kunnen maken: Lokale glasvezelaanbieders waar KPN mee samenwerkt. E-Fiber staat onder het kopje met netwerken waar wij niet mee samenwerken.


Jammer voor mij.
Misschien moet ik dan toch serieus nadenken voor het gewone kabelnetwerk van KPN.
Dank voor je bericht.

Â