Skip to main content

In juni heb ik de huisaansluiting gekregen. Dus glasvezelkabel is in mijn huis aangesloten. Echter het lukt niet om het glasvezelsignaal aan te sluiten. Al diverse malen hierover vragen gesteld maar krijg alleen als antwoord dat ze het gaan door geven. Ik heb gewoon de vraag of het aan mij ligt of is mijn wijk nog niet aangesloten.  Al drie keer een wijziging in de aansluitdatum gehad. Vanochtend 29 oktober zou ik weer kunnen aansluiten, wederom niet gelukt. Mijn huisaansluiting  zou er nog niet zijn. Maar nogmaals het glasvezelaansluitpunt is in mijn meterkast geplaatst een aangesloten. Ik word er zo moedeloos van dat ik al vanaf 24 juni hiermee bezig ben. Wat is er aan de hand?

Hallo @Charles01 via www.kpnnetwerk.nl  kun je via je postcode/huisnummer de status van je glasverbinding controleren.

Als daar staat dat de lijn opgeleverd is en je een provider kunt kiezen, is KPN, de provider, aan zet en kun je met het contact opnemen via 0800 0402.

Is de lijn bij KPNnetwerk nog niet opgeleverd moet je nog even geduld hebben. Planningen worden vaak om diverse redenen naar voren geschoven.

 


Ik zou graag een reactie vanKPN willen hebben maar kom steeds van een koude kermis thuis. DIT IS MIJN AANSLUITING DIE ER ZOGENAAMD NIET IS.


Die reactie gaat u ook krijgen maar de wachtijd is hier een dag of drie. Dat u de aansluiting heeft wil nog niet zeggen dat het ook al opgeleverd is. Soms zit daar enkele maanden tot een jaar tussen.  Kijk op kpnnetwerk.nl en vraag daar de status op dmv het invullen van uw postcode en huisnummer. Overigens is rustig afwachten het beste. 


Hoi @Charles01, welkom op ons forum!

Behalve de fysieke aansluiting in je huis moet er buitenshuis ook nog het een en ander geregeld worden zoals Jan en Joep hierboven ook al noemen.
Had je hierover ook al contact gehad met KPNNetwerk? Zij gaan over de uitrol van glasvezel.


Hoi Thomas,

Bij KPNNetwerk krijg ik nikszeggende antwoorden op mijn gesloten vragen. "We gaan de aannemer inlichten" 

De glasvezel is al in het voorjaar aangelegd in de straat en vandaar naar mijn meterkast

Wat moet er dan nog meer "een en ander" geregeld worden ?

 

 


Hoi Thomas,

Bij KPNNetwerk krijg ik nikszeggende antwoorden op mijn gesloten vragen. "We gaan de aannemer inlichten" 

De glasvezel is al in het voorjaar aangelegd in de straat en vandaar naar mijn meterkast

Wat moet er dan nog meer "een en ander" geregeld worden ?

 

 

Hi @Charles01 je denkt natuurlijk waar bemoeit hij zich nu mee. Maar ik ben ook een klant. Bij ons stonden langer dan 9 maanden overal rode puntjes naast het huis. (Was welliswaar in de Corona periode). Toen gingen ze beginnen en ik denk dat het binnen 7 maanden het (niet veel korter was aangesloten). Werd prima gedaan door all monteurs trouwens, maar het lijkt wel over heel veel schijven te moeten lopen voor die daadwerkelijk aan het werk gaan. 

Dit is waarschijnlijk best bij @Thomas bekend, maar je begrijpt dat hij zijn persoonlijke mening hierover niet hier kan verkondigen. Ik twijfel er niet aan, dat ze het regelmatig onder de aandacht brengen, want je bent niet de enige.  

Als eenmaal de NT kast (het glasvezelpunt) bij jouw in de meterkast zit bel dan wel direct naar het gratis nummer 0800-0402. Wij hadden gedurende die anderhalf jaar wel telkens bericht gekregen dat KPN automatisch voor de aansluiting aan de Experiabox zou zorgen. Maar dat was niet meer toen het bij ons gedaan moest worden. 


@Charles01 inhoudelijk kan ik daar niet zoveel over zeggen omdat dit dus bij KPNNetwerk ligt maar in principe gaat het om infrastructuur. Wij wachten op hun afmelding voor we er over kunnen leveren