Skip to main content

Goedemorgen,

In juni is er glasvezel aangelegd in de straat. Eind juni is ook de verbinding van de straat naar de meterkast binnen aangelegd. Kort daarna contact gehad met de klantenservice (via chat) of ik al op het glasvezel kon zitten. Mij werd verteld dat dit kon. Tot op heden echter werkt het nog niet. Tevens geeft de postcode check niet meer aan dat ik glasvezel heb, maar dat ik glasvezel krijg binnenkort. Ook kan ik de snelheid van mijn internet niet meer aanpassen in mijnKPN omdat er sinds mijn chat contact een 'wijziging' doorgevoerd wordt. Dit is nu al meer dan een maand zo.

Ik snap er niks meer van en wil gewoon sneller internet ondertussen dan de 22 mbit die we tot nu toe geleverd krijgen. 

U kunt het beste bellen met de klantenservice via 0800-0402 en aangeven dat u gemigreert wil worden naar glasvezel.


Heb je hier al verder contact over gehad, @iGreek? Zo niet, of het is nog onduidelijk, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik even mee. Want uit wat je schrijft maak ik op dat er al een migratie naar glasvezel loopt. En dat er dus iets is wat ervoor zorgt dat dit niet doorloopt. En dat kan iets zijn waar wij (KPN de provider) wat aan kunnen doen. Of dat kan iets zijn waar KPN Netwerk voor nodig. 


Heb je hier al verder contact over gehad, @iGreek? Zo niet, of het is nog onduidelijk, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik even mee. Want uit wat je schrijft maak ik op dat er al een migratie naar glasvezel loopt. En dat er dus iets is wat ervoor zorgt dat dit niet doorloopt. En dat kan iets zijn waar wij (KPN de provider) wat aan kunnen doen. Of dat kan iets zijn waar KPN Netwerk voor nodig. 

@Erik_ Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Hopelijk kan jij me verder helpen!

Ps. ik heb per ongeluk aangegeven dat mijn vraag 'beantwoord' is, ik weet niet of ik dit weer weg kan halen.


Dank voor het invullen, @iGreek. Daarmee heb ik gekeken en ik zie dat mijn systeem aangeeft dat de boel klaar is voor installatie sinds 29 juni. Dit impliceert dat het glasvezelkastje in de meterkast al helemaal afgerond is. Als dat ook zo is, dan is het enige wat nog moet gebeuren het ompluggen van de Experia Box van de huidige koperaansluiting naar het glasvezelkastje. 

Als dat niets doet, of als het glasvezelkastje toch niet compleet is, geef het aan. Geef dan ook even een paar momenten aan waarop een monteur uit zou komen. Want dan gaan we aan de slag om die in te plannen.


Dank voor het invullen, @iGreek. Daarmee heb ik gekeken en ik zie dat mijn systeem aangeeft dat de boel klaar is voor installatie sinds 29 juni. Dit impliceert dat het glasvezelkastje in de meterkast al helemaal afgerond is. Als dat ook zo is, dan is het enige wat nog moet gebeuren het ompluggen van de Experia Box van de huidige koperaansluiting naar het glasvezelkastje. 

Als dat niets doet, of als het glasvezelkastje toch niet compleet is, geef het aan. Geef dan ook even een paar momenten aan waarop een monteur uit zou komen. Want dan gaan we aan de slag om die in te plannen.

Ik ga ermee aan de slag @Erik_ , dankjewel. Mocht er iets niet lukken dan kom in terug in dit topic.

Het andere probleem is dat er niks meer aanpasbaar is in het account (Qua internetsnelheid of abonnement type) . Er staat dat er meer onderzoek nodig is. Heeft dit hier ook mee te maken of is dat een probleem opzich?


@Erik_ 

Ik heb de Experia Box aangesloten op het glasvezelkastje, echter hebben wij dan geen internet. Tevens knippertje het 'connection' lampje constant. Dit lijkt mij ook niet helemaal te kloppen.

 

Voor een eventuele monteur zouden, voor aankomende week, maandag (de hele dag), woensdag (de hele dag), donderdag (avond) en vrijdag (ochtend) uitkomen. Als er verder gepland moet worden dan hoor ik het wel!


Dank voor het invullen, @iGreek. Daarmee heb ik gekeken en ik zie dat mijn systeem aangeeft dat de boel klaar is voor installatie sinds 29 juni. Dit impliceert dat het glasvezelkastje in de meterkast al helemaal afgerond is. Als dat ook zo is, dan is het enige wat nog moet gebeuren het ompluggen van de Experia Box van de huidige koperaansluiting naar het glasvezelkastje. 

Als dat niets doet, of als het glasvezelkastje toch niet compleet is, geef het aan. Geef dan ook even een paar momenten aan waarop een monteur uit zou komen. Want dan gaan we aan de slag om die in te plannen.

Ik ga ermee aan de slag @Erik_ , dankjewel. Mocht er iets niet lukken dan kom in terug in dit topic.

Het andere probleem is dat er niks meer aanpasbaar is in het account (Qua internetsnelheid of abonnement type) . Er staat dat er meer onderzoek nodig is. Heeft dit hier ook mee te maken of is dat een probleem opzich?

Dat heeft hier ook mee te maken, inderdaad. Zolang ons systeem niet geregistreerd heeft dat je glasvezel in gebruik is genomen blijft die order openstaan. En dat staat in de weg van het aanpassen van andere dingen. Zodra de glasvezel actief is, kun je weer andere dingen aanpassen.

 

@Erik_

Ik heb de Experia Box aangesloten op het glasvezelkastje, echter hebben wij dan geen internet. Tevens knippertje het 'connection' lampje constant. Dit lijkt mij ook niet helemaal te kloppen.

 

Voor een eventuele monteur zouden, voor aankomende week, maandag (de hele dag), woensdag (de hele dag), donderdag (avond) en vrijdag (ochtend) uitkomen. Als er verder gepland moet worden dan hoor ik het wel!

Klinkt inderdaad niet helemaal ok, @iGreek. En het is ook niet ok. Wat ik hier zie is dat het systeem de order voor omzetting naar glasvezel automatisch geannuleerd heeft omdat het te lang geduurd heeft om het daadwerkelijk te activeren. Is verder niet een probleem, het verandert alleen het plan van aanpak.

Ik heb de omzetting er opnieuw ingezet. Krijgen je ouders per e-mail bevestiging van. Het verandert niets aan de inhoud of prijs van het abonnement. Omdat de NT er al is, hoeft er fysiek vanuit ons of Netwerk niets meer te gebeuren. Wat ik dan ook verwacht is dat in de loop van vandaag het glaslampje op de NT gaat branden. Dan kan de Experia Box daar weer op aangesloten worden en zou het moeten werken. Het signaal via de koperverbinding zal dan uitgaan.

Mocht dit nu alsnog niet werken, dan raad ik aan om even te bellen (0800-0402, gratis) om een monteur in te plannen. Dit omdat ik zelf vandaag beperkt aanwezig ben, en na vandaag pas maandag weer. En daar wil je niet op wachten als het toch niet werkt.


@Erik_ Dankjewel, de mail is ontvangen. Nu is het wachten tot er wat gebeurd met het kastje. Ik wacht het rustig af. Dankjewel in ieder geval, ik zal nog laten weten of het is gelukt of niet.


Is het gelukt, @iGreek? Als ik hier zo kijk lijkt het nog niet in orde, klopt dat?


Hey @Erik_ ,

Naast de mail gebeurde er die dag niks. Ik heb begin deze week gebeld met de klantenservice van KPN. Volgensmij is KPN Netwerk nog niet klaar met de wijkcentrale ofzo… Er kon niet gezien worden hoe lang het nog zou duren, dan moet ik contact opnemen met KPN Netwerk. 

Op de site van KPN Netwerk staat dat we een brief zouden ontvangen voor een afspraak met een monteur, die hebben wij tot op heden niet gehad, maar dat zou kunnen omdat ze misschien nog niet klaar zijn met de centrale in de wijk(?). Het duurt wel best lang, ze zijn al best een tijd terug begonnen met alles in onze wijk.

 

Tevens heb ik wel een ander problem sinds een week. Een aantal sites laden niet meer of laden maar deels. Ik heb al veel geprobeerd (DNS settings, DNS flush, proxy settings gecontroleerd). Het rare is dat als ik switch naar een VPN verbinding de sites het wel doen. Het is op mijn desktop (bekabeld) en ook op mijn telefoon (op wifi) hetzelfde verhaal. Moet ik hier een nieuw topic over aanmaken eventueel?


Hey @Erik_ ,

Naast de mail gebeurde er die dag niks. Ik heb begin deze week gebeld met de klantenservice van KPN. Volgensmij is KPN Netwerk nog niet klaar met de wijkcentrale ofzo… Er kon niet gezien worden hoe lang het nog zou duren, dan moet ik contact opnemen met KPN Netwerk. 

Op de site van KPN Netwerk staat dat we een brief zouden ontvangen voor een afspraak met een monteur, die hebben wij tot op heden niet gehad, maar dat zou kunnen omdat ze misschien nog niet klaar zijn met de centrale in de wijk(?). Het duurt wel best lang, ze zijn al best een tijd terug begonnen met alles in onze wijk.

 

Hey, da's gek. Als ik nu op het adres kijk staat er inderdaad dat glasvezel nog niet klaar is. Dan is het inderdaad toch een kwestie van afwachten tot het verder afgerond is, @iGreek. 

 

Tevens heb ik wel een ander problem sinds een week. Een aantal sites laden niet meer of laden maar deels. Ik heb al veel geprobeerd (DNS settings, DNS flush, proxy settings gecontroleerd). Het rare is dat als ik switch naar een VPN verbinding de sites het wel doen. Het is op mijn desktop (bekabeld) en ook op mijn telefoon (op wifi) hetzelfde verhaal. Moet ik hier een nieuw topic over aanmaken eventueel?

 

Voor het probleem met de sites is het inderdaad handiger om een nieuw topic aan te maken. Dat houd de boel wat overzichtelijker :)