Skip to main content

ik wil graag overstappen op glasvezel van kpn (heb nu koper van een concurrent). Glasvezel ligt tot aan de voordeur en ik ben dus benieuwd naar de kosten voor een werkende glasvezel aansluiting. Echter op de website kan ik daar niets over vinden. Kan iemand me helpen aan deze info?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

U weet wel zeker dat dit glasvezel van KPN is en niet van een andere partij? Delta of T-mobile bijvoorbeeld? 


Geen idee eerlijk gezegd. Wel is het zo dat KPN aangeeft dat er glasvezel beschikbaar is. Ik ga dit even uitzoeken.

 

Bij Delta op de site geven ze aan dat er geen glasvezel bij ons ligt, bij KPN wel. Ik ga er dan ook vanuit dat het via KPN te regelen is

 


Geen idee eerlijk gezegd. Wel is het zo dat KPN aangeeft dat er glasvezel beschikbaar is.

Dan zal de glasvezel waarschijnlijk gewoon gratis binnen gebracht worden.


En dat zie ik dan graag bevestigd door KPN. Dan zijn we er snel uit!


En dat zie ik dan graag bevestigd door KPN. Dan zijn we er snel uit!

Daarvoor zul je bij KPN Netwerk moeten zijn. Dit forum is namelijk van de provider KPN welke de kabel ook slechts huurt van KPN Netwerk. Alles omtrent aanleg en beheer van het fysieke FTTH-glasvezelnetwerk gaat via hen.


Hallo @Peter Veenstra via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer precies zien wat de status is van jouw glasvezelaansluiting. Als er staat dat het klaar is en dat je uit de genoemde providers kunt kiezen, kun je er gebruik van maken, ook bij je huidige provider, kwestie van migreren in gang zetten van koper naar glas.

Als het nog niet opgeleverd is door KPNNetwerk, moet je nog even geduld hebben.

 


Dank een ieder, ik heb contact met kpn netwerk!