Skip to main content

Ik heb over onderstaande al diverse malen contact gehad met KPN, KPN Netwerk en de glasvezel legger en wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd en afgescheept.

Enkele maanden geleden zijn wij naar ons huidige huis verhuisd. Deze verhuizing had ik enkele maanden daarvoor al doorgegeven aan KPN. Ik wil graag glasvezel en op dat moment werd er in Oosterhout volop gegraven en aangesloten. Via de website krijg ik echter steeds de melding dat er glasvezel gaat komen maar nog niet is en kan ik dus geen abonnement afsluiten hiervoor. Daarom de wijziging telefonisch doorgegeven.
Volgens de dame aan de telefoon lag er daar nog geen glasvezel en zou dat later nog komen. Ik kon al wel mijn huidige abonnement verhuizen maar.. helaas was er op het nieuwe adres slechts een 50/5 verbinding mogelijk (In de praktijk halen we zelfs deze snelheid niet..) Hiervoor betaal ik wel hetzelfde als voor een 100/100 abonnement!

Op dat moment vond ik het wel prima en had besloten het allemaal wel te regelen als we eenmaal verhuist waren. Na een aantal telefoontjes bleek het onduidelijk wat de status was maar ik kon nergens mezelf aanmelden voor glasvezel of een abonnement aanpassen.

Eenmaal verhuist sprak ik enkele buren en die blijken allemaal al wel glasvezel in huis te hebben liggen en zij gaven aan dat de graafwerkzaamheden daar al meer dan een jaar geleden uitgevoerd zijn.

Met deze info weer contact met kpn, doorgestuurd naar kpn netwerk, weer terug, contact met circet, contact met kpn, 2e lijns kpn helpdesk, etc etc.. 

Conclusie; iedereen wijst naar elkaar en niemand weet precies de status maar wij mogen iedere maand teveel betalen voor een waardeloze verbinding en hopen dat er ‘eind dit jaar’ wel een oplossing komt.

Hoe moeilijk kan het zijn een monteur dat laatste stukje glasvezel te laten trekken van het trottoir naar mijn huis??

Ik ben een enorme KPN fan maar dit begint steeds meer te knagen. 

Hoi @Rhobe, welkom op ons forum!
Ik vrees dat ik je met het deel over glasvezel niet zo goed mee kan helpen. 
Alles over de aanleg en uitrol van de glasvezel hoort thuis bij KPNNetwerk, alles over de abonnementen bij ons.

Wat betreft de abonnementskosten, de snelheden bij onze abonnementen zijn altijd tot-snelheden, het 100Mbit/s abonnement is daar de laagste variant van.
Als we een lagere hadden gehad zou je je abonnement daar nog naar kunnen aanpassen maar helaas is die er dus niet.
Deze verbinding zou verder wel gewoon stabiel moeten zijn natuurlijk. Werkt alles verder wel goed?


Hoi Thomas, bedankt voor je reactie. 

Het vervelende is dat wanneer ik op kpnnetwerk de status check de volgende melding komt:

Goed nieuws! Er is glasvezel beschikbaar

Wil je gebruik maken van glasvezel? Dan heb je een glasvezelabonnement nodig. Dat sluit je af bij een provider. Heb je een glasvezelabonnement afgesloten? Dan nemen we contact met je op voor de werkzaamheden die nodig zijn in en rondom je huis. Onze werkzaamheden zijn kosteloos. 

Ridderstraat 147, Oosterhout

wijzig adres

  1. Plan van aanpakWe maken een plan voor jouw buurt

  2. Je krijgt glasvezelWe komen kijken hoe we jouw woning aansluiten

  3. We gaan gravenWe sturen je een bericht wanneer we aan het werk gaan

  4. Woning aansluitenWe sluiten je woning aan, wanneer je een glasvezelabonnement hebt besteld.

Probleem is echter dat ik via de kpn site geen glasvezel abonnement kan afsluiten..
Terwijl er dus in onze straat al lang glasvezel ligt. 
Ga ik met dit verhaal naar KPNnetwerk wordt ik doorgestuurd naar kpn en vice versa.

In de tussentijd betaal ik dus veel teveel voor een erg lage snelheid, heb ik geen HD pakket meer omdat dat niet ondersteund kan worden en zit ik met 4 kinderen die allemaal hun eigen data slurpen door te gamen of te streamen (en daar doen wij zelf dan ook nog aan mee). Dan houdt ~36/4 niet echt over.

 


Ik heb even meegekeken met de gegevens uit je profiel en zie dat de pre-order ook al aangemaakt is om je abonnement over te zetten op de glasvezelaansluiting.
Maar het wachten nu is tot de glasvezel in huis ligt en alle infrastructuur er klaar voor is. Inhoudelijk kan ik daar dus niets over zien maar alles ligt aan onze kant al klaar.