Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt KPN de glasvezelverbinding aanleggen?

• June 24, 2026
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Hoe vaak moet ik aangeven dat ik glasvezel wil? Al jaren aangemeld en er komt maar niks terwijl glasvezel in de straat ligt. Wanneer kan ik eindelijk wat verwachten. Of moet je daarvoor eerst naar Radar?

Stuur me geen brieven meer met laatste kans.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@AW Faber, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat iedereen hier goed meedenkt. 

Ik begrijp dat glasvezel bij jou in de straat al is aangelegd. Klopt dit? Maken je buren hier al gebruik van? Je kunt dit controleren op Het KPN Netwerk door daar je postcode en huisnummer in te vullen. 

Mocht dit het geval zijn dat is het een kwestie van een bestelling plaatsen of de overstap in gang zetten naar glasvezel als je al internet bij ons afneemt. Maak hiervoor makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 
Laat je ons nog weten of dit zo lukt? 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

Heb je al gebeld?

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Heb je al besteld 🙈

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 25, 2026

Hi ​@AW Faber, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat iedereen hier goed meedenkt. 

Ik begrijp dat glasvezel bij jou in de straat al is aangelegd. Klopt dit? Maken je buren hier al gebruik van? Je kunt dit controleren op Het KPN Netwerk door daar je postcode en huisnummer in te vullen. 

Mocht dit het geval zijn dat is het een kwestie van een bestelling plaatsen of de overstap in gang zetten naar glasvezel als je al internet bij ons afneemt. Maak hiervoor makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 
Laat je ons nog weten of dit zo lukt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2026

Men (kpn/uitvoerder?) heeft onze kant van de weg vergeten bij het aanleggen van de glasvezelkabel. Ik weet dat het te onnozel klinkt voor woorden maar zo is het. 

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Is de aannemer geweest dan. Of ligt de kabel nog bij de erf grens. En moet deze alleen nog naar binnen gebracht worden in de woning.

wat zegt  KPN Netwerk?

als je postcode invoert

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2026

Er is jaren geleden iemand geweest voor het vaststellen waar het kastje in de meterkast kon komen. Daarna bleef het lang stil tot de kabel aan de overkant van de weg werd in gegraven met de bekende rode uitsteeksels boven de grond. Daarna bleef het nu alweer meer dan een jaar stil.