Skip to main content

Ook bij mij wacht ik al meer dan een maand op de aansluiting. Kastje muur gevoel.

45min in de wacht en dan kunnen je ze nog steeds niks vertellen.

uiteraard wel alle spullen binnen.

 

maar ja daar kan ik niks mee.

wat een bagger service, niet normaal

 

Hallo @Erikl22 , kijk bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer of je glasvezelaansluiting actief is en dat men zegt dat je een provider kunt kiezen, als dat zo is kun je KPN, de provider bellen, 0800 0402 en vragen om een migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in gang gezet.

Succes.


Hi jan het is een nieuwbouw huis. Er ligt nog geen glasvezel en koper naar het huis.

 


Heb je wel glasvezel aangevraagd via mijnaansluiting.nl?


Joep. Ja ook al gedaan. Een jaar geleden zelfs. Bizar. Iedereen wijst naar elkaar


De enige die over de aanleg van glasvezel gaat is kpnnetwerk.  Kpn de provider waar dit forum van is kan niets voor je doen. Het gaat vaak stroef bij kpnnetwerk.  Waarschijnlijk door de krapte op de arbeidsmarkt en de enorme aanlegoperatie waar ze nu mee bezig zijn.


Hoi @Erikl22, welkom op het forum! Als er nog helemaal geen glasvezel is aangelegd tot aan of tot in je huis, dan kunnen wij (vanuit KPN de provider) helaas (nog) niets voor je betekenen. Je zult voor navraag toch echt bij KPN Netwerk moeten zijn. Hooguit kan ik, als je jouw postcode en huisnummer invult in je forumprofiel, meekijken.

 

Toevoeging: zie ook ons glasaanlegartikel in de Kennisbank:

 


Wist niet dat KPN netwerk en KPN 2 aparte bedrijven waren. Thx.

Nu ook even Vangelder benadert rechtstreeks en er lijkt nu schot in de zaak te komen. Plan is dat ze deze de kabel gaan leggen. Ik ben benieuwd


Haha de soap gaat verder. De monteur kwam, maar de kabel moet opgepakt worden ofzo. Dat begreep ik vd monteur. En dat doet weer een andere partij.

Resultaat is dus nog niks

 


Wat ontzettend rot, @Erikl22.. Is er een concrete afspraak gemaakt daarvoor? Of is het afwachten tot er contact met je wordt opgenomen. Hopelijk wordt het snel in orde gemaakt. 


Nee er is geen afspraak gemaakt, alleen een mededeling dat de vraag ligt bij VanGelder. Bizar, maar die vraag ligt er al gigantisch lang. Bellen met VanGelder heeft niet zoveel zin. Die nemen de telefoon niet op…. ja of je moet 45min willen wachten.


Hallo @Erikl22 e.e.a. is vrij eenvoudig te controleren en aan te passen.

Ga naar www.kpnnetwerk.nl , geef daar je postcode/huisnummer in en je ziet de status van je glasvezel-aansluiting. Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, verzoeken om je koperlijn te migreren naar glasvezel, dan wordt er een monteur ingepland.

Is de status zo dat e.e.a. bij KPNNetwerk nog niet is opgeleverd, zul je nog even geduld moeten hebben.

Contact leggen met onderaannemers is zinloos, alleen KPNNetwerk is de partij voor jou, zolang de glasvezel nog niet is opgeleverd.

 


@JanD , Lees het topic eens vanaf het begin opnieuw en bedenk dan waar je laatste reactie op slaat, eigen kant nog wal, TS heeft namelijk een nieuwbouw woning waar nog geen aansluiting is aangelegd, dus koper zal er niet zijn en ook niet komen als er glasvezel word aangelegd.


Hallo @Erikl22 , beschouw mijn laatste reactie als niet-geschreven, ik had al eerder een soortgelijke reactie geplaatst met als jouw reactie dat het nieuwbouw betrof. Excuses, niet goed opgelet.

 


waneer komt er in mill. een grotere plaats in het land van ciijk glasvezel, want de loodkabel met 50mbits trekt het niet meer, er word van alles aangeboden door glasvezel aanbieders .maar ik blijf liever bij kpn. of moeten we toch de knoop door gaan hakken en na 27 jaar overstappen 😑


@huggertje kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw adres.  Het goede nieuws is dat kpn tot 2027 bezig is met het vervangen van het kopernetwerk. 


hoi joep ik heb daarop gekeken gehad. nada noppes kpn. onlangs is hier iedereen voorzien van glasvezel. maar dat is allemaal van onbekende aanbieders.  


Wat zegt deze site over de mogelijkheden wbt het kpnnetwerk?