Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt KPN het NT plaatsen?

• 3 januari 2025
  • 19 reacties
  • 283 keer bekeken

Beste,

Ik probeer u (KPN) al een jaar lang zo ver te krijgen dat u het zg NT kastje komt monteren in de meterkast. De glasvezelkabel ligt al meer dan een jaar, in diezelfde meterkast, op u te wachten. Het is te gek voor woorden en inmiddels “radar” rijp. U weet waar u mij kunt bereiken. 

groet,

Beste antwoord door IDWORX

Erik de monteur is inmiddels geweest. Resultaat: allernieuwste NT kast (Nokia) en eindelijk werkend glasvezel. Dank voor eventuele inzet

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

• 6717 reacties
  • 3 januari 2025

Waarschijnlijk is de aannemer gewoon nog niet klaar. Bij mij heeft het glasvezels sprietje ook ruim 7 maanden naast de voordeur uit de grond gestoken. Dat is heel normaal. Zijn er al andere mensen in de straat die al wel glasvezel hebben?

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 3 januari 2025

Helaas is dit niet van toepassing in deze, de glasvezelkabel is al binnen in huis. Het hangt letterlijk 5 cm van de router af. Alles het NT kastje mist. Hoe moeilijk kan het zijn om deze te plaatsen? 

• 13795 reacties
  • 3 januari 2025

Ook al is de FTU geplaatst, dan betekent dat nog niet dat de glasvezelverbinding al actief is. Het kan best zijn dat verderop in de verbinding nog eea moet worden geïnstalleerd of geactiveerd. KPN (en andere providers) moet wachten totdat de betreffende aannemer de lijn gereed meldt, voordat de NT geplaatst kan worden. Dat gebeurt vaak, maar niet altijd, binnen een paar dagen. Heeft de monteur die de FTU heeft geplaatst de glasvezel ook doorgemeten om te zien of er signaal op stond?

Wie heeft de glasvezel aangelegd, KPNNetwerk of Glaspoort? En wat zegt de status pagina daarvan over de status van je glasvezel? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 6 januari 2025

Hoi ​@IDWORX, welkom! Het is tegenwoordig ook vaker zo dat het laatste stukje van de aanleg gedaan wordt op het moment dat ook jouw abonnement daadwerkelijk geactiveerd wordt/overgezet wordt naar glasvezel.

Mijn vraag aan jou is dan ook of er al een abonnementsaanvraag of omzetting naar glasvezel loopt? Zo ja, dan wordt het NT geplaatst op de installatiedatum. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 6 januari 2025

Beste Erik, die aanvraag ligt er dus al vanaf november 2023, echt waar! En al diverse keren bericht gehad dat mijn abonnement wijziging is in gegaan op DATUM en dat ik de apparatuur kan aansluiten. Alleen nog steeds geen NT kastje. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 14 januari 2025

Dat is al een hele poos, ​@IDWORX. Dan lijkt het me goed dat ik ook eens achter de schermen ga kijken. Wil je jouw forumprofiel invullen? Geef even een seintje hier als je dat gedaan hebt. Dan duik ik erin voor je.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 14 januari 2025

Beste Erik van KPN, ik kom niet verder bij het invullen van het formprofiel. Heb geen toestemming. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 5 februari 2025

Ik zie dat het wel gelukt is om dingen in te vullen in je forumprofiel, ​@IDWORX. Ik heb inmiddels kunnen nakijken en navragen. Er stond wat gepland voor in januari, dus dat heb ik afgewacht, maar ik zie dat dit afgelopen week opnieuw herpland is met de notitie dat uitvoer niet mogelijk was. Is er afgelopen week ook contact geweest met jou vanuit de aannemer of de netwerkafdeling?

Want als dat niet zo is, dan verwacht ik ook niet dat de nieuwe datum van 10 februari die ik hier zie staan gehaald gaat worden. En in dat geval moet dit maar eens (opnieuw) geëscaleerd worden. Wat ik dan wel pas kan doen als die datum van 10-2 niet gehaald wordt. Dus ik kom hier komende maandag sowieso bij je op terug. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 5 februari 2025

Beste Erik, als eerst dank voor de zorg. Klopt dat de afspraak is verzet, i.v.m ziekte van ‘de monteur’. Op zich een plus dat nu wel vanuit de aannemer is afgebeld, en dat wij niet de de hele dag voor niets hebben zitten wachten. Dit is alle andere keren nl wel gebeurd. Maandag 10 februari nieuwe poging. Eens met u dat als dit weer niet lukt er weer geëscaleerd moet worden. Zoals ik al eerder heb genoemd, dit geval is echt ‘Radar’ waardig. Ongelofelijk dat KPN zijn naam volledig in de handen van 3e geeft, die er vervolgens een potje van maakt, waardoor de klanten gillend weg lopen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 10 februari 2025

Is er vandaag ook iets gebeurd, ​@IDWORX?

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 10 februari 2025

Hallo Erik. Ja, er is een monteur geweest die de glasvezel heeft aangesloten op een NT. Maar ….. helemaal ok is het volgens mij nog niet, want er brand geen enkel controle lampje op het NT kastje, en dat zou wel moeten zijn. De monteur had geen ander kastje bij zich en heeft het zo gelaten. Ok, we hebben signaal maar ….. nou dat dus. 

Hoe krijg ik het nu geregeld dat er een NT kastjes komt waar de controle lampjes wel op werken? 

• 6717 reacties
  • 10 februari 2025

Ik denk niet dat er aan het kastje wat mankeert. Waarschijnlijk is de wijkcentrale nog niet gereed. Hebben ze de kabels daar nog niet allemaal aangesloten. Het lijkt me sterk dat da kastje bij jou in de meterkast meteen al stuk is.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 10 februari 2025

Dat vond de monteur ook raar. Het is hem wel gelukt om de aansluiting te activeren. Kan dat dan ook als ‘de wijkcentrale’. Nog niet gereed is?

• 6717 reacties
  • 10 februari 2025
IDWORX schreef:

Dat vond de monteur ook raar. Het is hem wel gelukt om de aansluiting te activeren. Kan dat dan ook als ‘de wijkcentrale’. Nog niet gereed is?

Geen idee.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1330 reacties
  • 10 februari 2025

Misschien weet ​@Ik_Combineer er meer van 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5279 reacties
  • 11 februari 2025

Vol met ideeën maar dat is niet van toepassing, wat heeft de monteur met je afgesproken? Is er een vervolgafspraak gemaakt of heeft hij/zij gezegd dat u wordt terug gebeld? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 12 februari 2025
IDWORX schreef:

Hallo Erik. Ja, er is een monteur geweest die de glasvezel heeft aangesloten op een NT. Maar ….. helemaal ok is het volgens mij nog niet, want er brand geen enkel controle lampje op het NT kastje, en dat zou wel moeten zijn. De monteur had geen ander kastje bij zich en heeft het zo gelaten. Ok, we hebben signaal maar ….. nou dat dus. 

Hoe krijg ik het nu geregeld dat er een NT kastjes komt waar de controle lampjes wel op werken? 

Hmmm, ik zie hier ook geen aanvullende notities bij ons in het systeem. En het systeem geeft ook aan dat er geen verbinding met het modem is Ik vraag me dan ook af wat voor monteur hier is geweest.  Er is een NT geplaatst, daar branden niet de juiste lampjes op. Is je modem er wel op aangesloten? Ik zie hier de optie om een installatiemonteur te kunnen plannen. Maar, gezien de tijd, en het feit dat ik pas op zaterdag weer aan het werk ben, is het waarschijnlijk het snelst als je hiervoor even belt. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak, dan bellen we je wanneer het jouw uitkomt. En dan kan de collega ter plekke met jou de laatste checks doen, en een monteur plannen.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Erik de monteur is inmiddels geweest. Resultaat: allernieuwste NT kast (Nokia) en eindelijk werkend glasvezel. Dank voor eventuele inzet

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29247 reacties
  • 7 maart 2025

Super, goed om te horen, ​@IDWORX!