Zo te zien loopt KPN achter de feiten aan graag een inhaal slag maken a.u.b. en meer bij de tijd zijn a.u.b.
Bladzijde 2 / 2
@Uit Meijel de snelheden die je daar op die plaatjes laat zien zijn theoretische snelheden. In de praktijk zal je die snelheden nooit halen. Mogelijk haal je in de praktijk nog niet eens de helft.
@Uit Meijel de snelheden die je daar op die plaatjes laat zien zijn theoretische snelheden. In de praktijk zal je die snelheden nooit halen. Mogelijk haal je in de praktijk nog niet eens de helft.
Het is de linkspeed (verbindingssnelheid) die daar getoond wordt, niet de werkelijk haalbare snelheid.
Zo haal ik op mijn Android tablet via wifi 5 snelheden van zo'n 550Mbps…
...terwijl de verbindingssnelheid (linkspeed) 866Mbps is.
Mijn OnePlus Nord 4 ondersteunt WiFi 6 en haalt dan ook wat hogere snelheden…
... terwijl de verbindingssnelheid (linkspeed) hetzelfde is.
@Uit Meijel je gebruikt dus een losse usb wifi adapter die wifi 6 ondersteund. Dat heeft wezenlijk weinig met je windows versie of apparaat te maken.
Die usb wifi dongle kan niet door een software verandering van windows ineens wifi 7 ondersteunen. Dan zal TP link een firmware aanpassing moeten doen en zelfs dat zal met mijn kennis niet lukken. Je zal dan echt een wifi7 geschikte usb adapter moeten aanschaffen.
Dan haal ik dit.
Bij alleen gebruik van de Box12 en een Tp-Link usb 3.0 antenne. TX20UH geen ander dingen als een extra router.
Dan haal jij met wifi 6 dus lagere snelheden dan mijn tablet via wifi 5 terwijl de verbindingssnelheid bij jou met 1201Mbps hoger is dan bij mij (866Mbps).
Maar goed, het heeft weinig zin die snelheden met elkaar te vergelijken immers er zijn zo veel factoren die de snelheid beïnvloeden. Zo is mijn meting gedaan vanuit de woonkamer waar bovenop de boekenkast een EAP610-outdoor staat en er een zichtlijn is tussen mijn tablet/telefoon en het accesspoint. Zit er een muur tussen of staat er een stoel tussen dan zijn die snelheden al lager. Dat laatste is overigens waarom accesspoints het beste hoog geplaatst kunnen worden en idealiter zelfs het beste aan het plafond gehangen kunnen worden.
Overigens wordt mijn hele woning en tuin voorzien van wifi m.b.v. TP-Link EAP610 accesspoints.
Ach ja,maar ik ben er wel tevreden mee.
Maar ik zeg al,ik gebruik verder extra dingen dan die antenne en de box12.
En geen versterkers of extra punten.
Misschien straks een keer mesh van Tp-Link
En mijn tv+ kastje is nu draadloos.
Ach ja,maar ik ben er wel tevreden mee.
Precies en daar gaat het om.
Dat is ook waarom mijn stelling is dat wifi 7 pure onzin is. In de praktijk zal je er helemaal niets van merken. Of jouw wifi nu 150Mbps levert of 1Gbps, het maakt echt niets uit immers jouw werkelijke verbruik ligt in 90% van de tijd waarschijnlijk toch lager dan die 150Mbps. Meer vergen dan dat je verbruikt is mijns inziens niet zinvol en kost alleen maar geld.
Misschien straks een keer mesh van Tp-Link
"Mesh", ook weer zo'n marketinginstrument.
Het allerbeste blijft om wifi toegangspunten gewoon met een netwerkkabel aan te sluiten.
Alleen als het onmogelijk is om netwerkkabels te trekken is mesh een alternatief en anders is het onzin zolang de accesspoints maar smart/fast roaming ondersteunen.
Lang leve wifi 6 160Mhz
Waarom is de upload zo laag @MR_CHIP ?
Ziggo.
Nu zit ik op dit.
Nu zit ik op dit.
Meer dan voldoende voor normaal gebruik merk je dit niet eens
Beeld draadloos op KPN+ kastje is ook goed.
Signaal 99%,kwaltijd uitstekend,en ruis -43 en wifi techniek 1200mb zegt die in het menu.
Dat zal het niet zijn,maar is meer dan de 100mb met een Cat 8,1 kabel,dat was begrenst??
Het beeld is ook best scherp,maar moet eens een nieuwe tv.
Deze Panasonic Plasma is bijna 15 jaar oud,en nog maar HD.
Er zit ook een geheime klok in die terug telt, en maakt die zichzelf kapot,en dat zal bijna zijn!
Hier in video is mijn tv.
Toch wil ik weer een Panasonic 4K tv,met AI chip.
65 of 75 inch.
Of ik WiFi6, 7, 8 of... nodig heb weet ik niet. M'n V10 heeft 't niet en ik mis het nog niet. Toch schrijdt de techniek voort en onze informatiehonger ook, blijkbaar. Daarom zal er vast een tijd komen dat we die techniek wel degelijk nodig zullen hebben. Ik kan me nog herinneren dat Bill Gates zich niet kon indenken dat een pc ooit meer dan 640 kB RAM geheugen nodig zou kunnen hebben. Nu heeft m'n slimfoon 8 GB RAM en dat is tegenwoordig al niets bijzonders meer. M'n eerste internet verbinding was een inbellijn van 32 kb/s; nu heb ik 200 Mb/s glasvezel en kan ik doorgroeien naar 4 Gb/s en via m'n 2de glasvezellijn van Delta al tot 8 Gb/s. Ook al niets bijzonders meer. Hoe zich dat verder met Wi-Fi gaat ontwikkelen? We gaan het zien.
Ziggo.
Ik zal effe in me onderschrift vermelden dat ik Ziggo klant ben
WiFi 7 heeft voor de consument bijzonder weinig nut. WiFi 7 heeft vooral nut in omgevingen met heel veel (honderden) gebruikers. Het is vooral gericht op verbetering van de afhandeling van verkeer met zoveel gebruikers. Andere consumenten zullen niets tot heel weinig merken van voordeel t.o.v. WiFi 6.
De rest is marketing, oftewel gelegaliseerd liegen.
Wifi 7 is meer dan snelheid, de oudere wifi varianten zit je maar op 1 frequentie tegelijk, 2.4Ghz, 5Ghz, of als je Wifi 6e heb 6Ghz. Met Wifi 7 heb je MLO, Multi Link Operation, dan zit je op meerdere frequenties tegelijkertijd. Dat levert behalve meer snelheid, ook meer stabiliteit op. Voor mensen die gamen, of gewoon geen onderbrekingen willen hebben als ze van de woonkamer ver de achtertuin in lopen scheelt dit enorm.
Plus dat als je in een flat of een appartementen complex woont en je heb veel last van interferentie van die wifi van je buren, is de kant aanzienlijk groter dat je er minder last van heb.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.