Skip to main content

Eind november het abonnement van KPN aangepast, zodat ik het mee kon verhuizen naar m'n nieuwe adres. Op 13 december aangegeven dat ik de verhuizing wil laten ingaan en dat zou op 23 december aangesloten kunnen worden. Op 16 december een mail van KPN ontvangen dat er nog onderzoek gedaan moet worden. Ik verwachtte zoiets, want het is een nieuwbouwproject. Op 22 december contact opgenomen met de klantenservice, want ik had nog geen nieuwe modem en kastje ontvangen die ik op 23 december kon plaatsen. In het systeem stond echter niet dat ik nieuwe apparatuur kreeg, dus dat ik zelf naar de KPN-winkel kon gaan om dit om te wisselen. Geen probleem, omgewisseld en na de kerst klaar om te installeren. Helaas zit er wel een glasvezelkastje (witte vierkant) in mijn woning, maar niet het kastje waarop de modem aangesloten moet worden. Weer contact met KPN klantenservice en die geven aan dat het ook nog niet gereed was, want we hadden toch aangegeven dat er onderzoek gedaan zou worden? Klopt, maar dat was bijna 2 weken geleden en inmiddels ben ik verhuisd dus waarom duurt het zo lang. Toch graag nog een beetje geduld, prima dat heb ik wel. 30 december wederom contact want vanaf 2 januari moet er gewerkt worden dus het wordt spannend met het leveren. Er is nog geen update, wel kan ik een hotspot ontvangen om thuis te werken. Superlief en wordt gewaardeerd. Het helpt echter maar een beetje, want ik betaal voor een heel pakket en inmiddels zegt mijn mobiele provider: je bent verhuisd dus je bundels worden aangepast. Dus toch nog weer een keertje contact met KPN. Ik vind het heus niet erg om een beetje geduld te hebben, maar de meeste van mijn buren hebben gewoon internet en het eerste glasvezelkastje is aanwezig. Dus ik begrijp vooral niet waarom ik al weken op mijn internet zit te wachten. Er zou een ‘spoed'-bericht van één van de medewerkers naar de nieuwbouw monteurs gestuurd worden, maar nog niets gehoord dus ik grijp nu toch maar naar het forum om te kijken of er op deze manier wat meer haast achter gezet kan worden. Behalve bellen met de klantenservice kan je vrij weinig, dus dat maak het frustrerend. Het geduld raakt inmiddels een beetje op en ik ben al jaren klant van KPN, maar ik begin langzaam te twijfelen of ik de bestelling niet moet annuleren en toch maar voor de Ziggo-aansluiting moet gaan.

Dag @DSD2023 wat zegt de site van kpnnetwerk over jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in. 


Als ik mijn adres invoer dan zegt hij gewoon dat er glasvezel aanwezig is, dus dat maakt het extra gek.


@DSD2023 . Welkom op het forum.

Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hi Erwin,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het meeste ingevuld, laat maar weten als je nog iets mist dan pas ik het nog verder aan in het profiel.


Hi Erwin,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het meeste ingevuld, laat maar weten als je nog iets mist dan pas ik het nog verder aan in het profiel.

Nou, het begint er al mee dat ik jou met die toevoeging op je huisnummer niet kan vinden. :-(

Heb je ook geen klantnummer? Zo ja, zou je die in je profiel kunnen zetten en mij daarna hier een seintje geven?


@Erwin_  ok dat is gek want zowel mijn huisnummer toevoeging en klantnummer staan in mijn profiel als ik er op klik...


Ik heb je gevonden aan de hand van je mobiele nummer, @DSD2023 .

Zo te zien hebben wij nog geen gereedmelding van KPNNetwerk. Met andere woorden:  Er is nog geen seintje naar ons gestuurd dat de verbinding werkend is opgeleverd.

Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. Ik durf geen uitspraken te doen over de afhandeling.  We zullen het antwoord even moeten afwachten.

Ik lees dat je al een hotspot hebt ontvangen.  

Wat de kosten van het abonnement betreft kan ik je hierbij beloven dat ik die crediteer zodra jij succesvol bent aangesloten.  


@Erwin_ nou dat is al sowieso een betere stap dan er tot nu toe was gezet 🙂 Bedankt voor je hulp. Ik blijf het gewoon gek vinden dat veel van mijn buren wel al internet hebben, maar het zijn wellicht verschillende units. Het is niet omdat ze Ziggo hebben, sommigen hebben ook al werkend KPN.

Maar zolang ik de hotspot heb waardoor ik thuis kan werken en de abonnementskosten gecrediteerd worden, ben ik al een stuk meer tevreden. Dus ik zal nog verder een beetje geduldig zijn. Nogmaals bedankt!


Geef me eind volgende week even een seintje hier.  Dan kijk ik hoe de stand van zaken is. 


Hoi DSD2023,

Wij kampen met exact hetzelfde!!!

Wachten ook al sinds november. Alle buren kunnen wel aangesloten worden op KPN, behalve wij. Terwijl het glasvezelpunt gewoon netjes in de meterkast zit.

Werkt KPN inmiddels al bij jullie? Of ben je overgestapt naar Ziggo?

Dankje!


Bij mijn ouders dus ook exact hetzelfde. Ik ben een vrij geduldig mens, maar bij mij is mijn bloed inmiddels tot het kookpunt gestegen .

Zeker omdat ik er dus vandaag ook achterkom, dat het aan hen toegewezen telefoonnummer inmiddels aan iemand anders is vergeven. Behalve geen vast internet, tv en vaste telefoon (noodpakket) hebben ze dus ook al enorm veel kosten gemaakt door KPN.

100 euro aan foutieve verhuiskaarten en waarschijnlijk ook 50-100 euro aan mobiele kosten. 

 

Hoe staat het er inmiddels bij jou bij?

Een ding is zeker; er is iets structureels mis met de communicatiestructuur bij KPN 

Ik overweeg ook het abbonement te annuleren en naar Ziggo te gaan als ze het niet binnen nu en 1 week regelen en de kosten vergoeden 

 

 

 

 


Wat vervelend voor je ouders Vandie78!

Er gaat inderdaad iets niet goed in de communicatie tussen Volker Wessels en KPN.

Ik weet ook heel zeker dat onze aansluiting gewoon zou moeten werken, daar de hele straat & wijk wel aangesloten kunnen worden. 

Ze zijn gewoon vergeten het gereed te melden en niemand die het opgelost krijgt. Echt te frustrerend.

Wij zijn ook super geduldig geweest. Maar inmiddels is het geduld wel op en willen we gewoon internet en tv. Die dongel werkt ook dramatisch en met thuiswerken is dat gewoon geen optie.

 

Ik snap écht niet waarom KPN het niet voor elkaar krijgt.


@Erwin_ 

We zijn een tijdje verder, maar er lijkt nog geen verandering. Sommige van mijn buren zeggen dat er op de website van KPN als planning staat mei/juni, maar dat vind ik echt te lang om geen internet te hebben. Hoe kunnen wij er achter komen of het sneller gereed is dan dit?


Zit er eigenlijk nog een koperverbinding in die woning, @DSD2023 ? 


@Erwin_  er staat een afspraak dus ik denk dat er eindelijk schot in de zaak zit!