Skip to main content

De kabel ligt al bijna twee maanden in de grond. De aansluiting naar binnen is anderhalve maand geleden geplaatst. Maar na bijna 10 UUR telefonisch contact met KPN, allerlei beloftes die niet worden nagekomen, tientallen medewerkers die telkens wat anders vertellen, een ruzie met een medewerker omdat ik onderhand mijn geduld begin te verliezen en een monteur die twee maal langs is geweest en ook de oplossing niet weet…. Heb ik nog steeds geen glas!

Afgelopen week heb ik een e-mail ontvangen waarin werd verteld dat mijn aansluiting eindelijk op 20 oktober zou omgezet worden. Maar 20 oktober is voorbij, de monteur die het ook niet wist is weg en er is nog steeds geen glassignaal. Geen idee wanneer het wel komt. 

Bij elk contact met de klantenservice wordt het hele verhaal weer van vooraf gestart. (Ik heb al vier of 5 maal een datum ontvangen om de omzetting te realiseren) Maar aan het einde is er dus nooit een oplossing. 

De laatste versie van het verhaal (van de monteur) is dat het een administratief probleem moet zijn tussen KPN en diegene die de glasvezel aanlegt. Het blijkt blijkbaar dat de patch in de verdeelkast niet kan/mag geplaatst worden.

Enigszins vreemd allemaal aangezien verschillende buren al wel op de glasvezelkabel zIjn aangesloten. Maar dat waren nieuwe klanten. Voor KPN blijkbaar zijn klanten die al 15 jaar braaf de rekening betalen niet interessant genoeg meer? 

Mijn schoonouders, die een paar huizen verder wonen… net hetzelfde probleem. 

Het is maar internet, en ik zit nog steeds online via de koper verbinding. Gelukkig maar. Het probleem met die koperverbinding is echter dat deze amper 12 kb per seconde haalt.. te weinig om goed online les te kunnen geven. Want ik krijg continue de melding dat het netwerk te traag is. De lessen hebben daar zwaar onder te lijden. En vooral dat is mijn grote probleem. 

Misschien moet ik maar de stekker uit kpn trekken en naar de concurrentie stappen. Maar ja, alle grote organisaties zijn vaak in hetzelfde bedje ziek. Ze doen er alles aan om nieuw klanten te winnen. Eenmaal klant beland je op de grote hoop. 

Stef

En zelfs hier krijg je geen enkele reactie....


Hoi @StefR, welkom hier. 

Je krijgt van mij wel een antwoord, alleen wel wat later dan gehoopt, excuses. Ik heb dan ook even meegekeken waarom je nog niet op de glasvezelverbinding zit. Ik zie inderdaad dat jouw lijn nog niet geactiveerd is. Hierover heeft mijn collega je twee dagen geleden ook gebeld. Hij heeft actie uitgezet om dit in orde te maken. Dan kunnen wij een installatiemonteur inplannen om het ook bij jou in huis te installeren. Zodra er meer duidelijkheid is hoor je van ons. 


Dank @Bart_Z zoals besproken met jouw collega, ik hoef geen monteur meer! (die is al twee maal geweest) Alles ligt al in huis inclusief NT kastje. (ik had wel graag een nieuwe experia box gehad in plaats van de huidige 9) Het probleem ligt aan de communicatie tussen KPN en kPNnetwerk. Daar gaat het fout.  

Er moet wat aangepast worden in de wijkkast. (meer dan een kabeltje patchen zou het niet moeten zijn volgens de laatste monteur die langs is geweest.) om wat voor reden blijkt dat dus niet te lukken in de wijkkast. verschillende mensen in de wijk hebben wel al glasvezel. 

Ook gisteren had ik weer problemen met het verzorgen van mijn lessen door de huidige slechte internet verbinding. 

KPN netwerk heb ik gemaild maar ik krijg geen reactie. 


Duidelijk verhaal. Fijn dat het in huis al geregeld is. Alleen balen dat het nog gepatched moet worden. Zoals ik al zei, heeft mijn collega die actie uitgezet, dus het is even wachten tot die opgepakt wordt. 


@Bart_Z maar ik wacht al bijna twee maand…. En meerdere buren hebben wel glasvezel. Als nou iemand eens kon zeggen wat er aan de hand was… die actie is ondertussen ook alweer een week oud. 
 

Afgelopen dinsdag en vrijdag aleer een ramp met lesgeven. 
 

 


Die begrijp ik heel goed. Het is wachten tot het opgelost wordt. Ik heb daarom nogmaals benadrukt dat je wacht om gepatched te worden. Hopelijk zorgt dat voor versnelling. 


@Bart_Z ik heb ondertussen contact gehad KPN netwerk die het glas aanlegt. Er schijnt een probleem te zijn met de wijkcentrale.

Ik denk dat de interne communicatie tussen KPN en kpn netwerk fout gaat. KPN netwerk geeft aan dat zij hebben gemeld dat de wijkcentrale  “niet toegankelijk is”. Zij hebben de order “op hold gezet en een bericht de keten doorgestuurd” (de letterlijke woorden van Tom via de chat van kpn netwerk)

Enigszins vreemd dat dat in de systemen van kpn niet naar boven komt met een melding. Meerder malen is mij door jullie verteld dat ik op glas kon. blijkbaar komt er geen waarschuwing zoals “centrale niet klaar, glas niet beschikbaar tot….” 

ook een postcodechek op kpn en kpn netwerk levert de volgende woorden op “Je huidige netwerk: glasvezelnetwerk beschikbaar”


en nog een grappige “verwarrende uitspraak van Tom van kpn netwerk:

De wijkcentrale doet het wel, hij is alleen op dit moment niet toegankelijk

 

Is iemand de sleutel kwijt dan?


Als kpn nou mijn gsm abonnement zou aanpassen zodat ik onbeperkt 4g heb tot de glasvezel er ligt… dan kon ik via een hotspot les geven.


Als kpn nou mijn gsm abonnement zou aanpassen zodat ik onbeperkt 4g heb tot de glasvezel er ligt… dan kon ik via een hotspot les geven.

Werkt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Ik lees over 12 kb per seconde, dat is geen snelheid. Daar kun je niet mee. Welke snelheid krijgt u als u een speedtest doet?


@Nick83dat moet mbs/seconde zijn

zonet mat ik 10,79mb download en 0.76 upload

Ik heb een bekabeld netwerk. Zowel mijn vast systeem als mijn laptop zijn hier op aangesloten. Ik heb uiteraard ook wifi, maar slecht bereik in mijn kantoor. (ik kan niet dichter bij mijn router)

Het grote probleem is Microsoft teams. Zodra ik een meeting begin en ik ga wat extra handelingen uitvoeren (scherm delen en photoshop/illustrator/indesign/animatie uitleg geven krijg ik de meldingen dat ik slechte netwerk kwaliteit heb.


Ik zie dat je gister aan het einde van de dag nog contact hebt gehad. Mijn collega heeft het een en ander doorgenomen. Er wordt aan gewerkt. Zodra er duidelijkheid is zullen ze weer contact met je opnemen. Hopelijk is dat nu snel. Heeft nu lang genoeg geduurd.


De glasvezel is sinds vandaag actief…


De glasvezel is sinds vandaag actief…


Goed nieuws dat je bent aangesloten. Het enige wat ik kan zeggen dat ik hetzelfde meegemaakt heb toen ik de overstap maakte naar KPN Glasvezel (zat al op glasvezel via andere aanbieder). Toen was ook de wijkcentrale "vergrendeld” (men kon er niet in). Toen had ik al aangegeven dat KPN Backoffice erg slecht naar de eindklant communiceert. Helaas werkt KPN op deze wijze en kunnen we er als onwetende klanten er weinig aan doen en afwachten. Gelukkig is in jouw geval het geduld beloond met een werkende aansluiting.


Ik denk dat dat het lot is van grote organisaties @soundwork hoe groter hoe moeilijker de verschillende onderdelen met elkaar kunnen communiceren.  Ook al worden er allerlei plannen geschreven, cursussen voor de medewerkers voorzien en draagt iedereen zijn verantwoordelijkheid.

Benieuwd of ik nu ook nog die nieuwe experia box krijg die de monteur beloofd heeft (heb nu een 9) zou beter zijn voor mijn Wifi zegt hij. Niet dat ik veel gebruik maakl van wifi want ik heb een bekabeld netwerk. Maar op mij ipad gebruik ik uiteraard wel wifi. En als ik met mijn laptop in de tuin gaan zitten... 

 


Ik zie dat je gisteravond nog met mijn collega hebt gesproken. Wat hebben jullie precies afgesproken? Ik kan dat helaas niet helemaal inzien.


@Bart_Z dat was maandagmiddag. Iemand van de backoffice heeft mij gebeld om te melden dat glasvezel klaar was en er nu een monteur kon langskomen om een en ander aan te sluiten…

Ze was enigszins verwonderd dt alles al aangesloten was, ik de benodigde apparatuur had en de glasvezel al werkte…

 

communicatie blijft een heikel punt...


Ik zie inderdaad een annulering van de monteur. De andere monteur is dus al veel eerder geweest. Ik kan zo niet terugvinden dat de monteur een 12 heeft beloofd. Maar er komt wel een ander modem naar je toe. Durf niet te zeggen precies welk type, dat is namelijk ook afhankelijk van de voorraad etc. Verdere gegevens stuur ik je privé.