Skip to main content

Hallo,

Wij hebben begin dit jaar glasvezel aangelegd gekregen hier in apeldoorn, en een nieuw abbonement voor glasvezel aangevraagd, wat op 20 april in zou gaan. Volgens de email zou er een monteur komen voor de media converter (waar we het modem in kunnen prikken). Nu was ik me bewust van de corona maatregelen, maar duurt nu toch wel heel lang.

Zijn de monteurs al op pad?

m.v.g.

(voor de Klantenservice, het abbonement staat op naam van mijn broer, voorletters D.H.J.)

Hallo,

Wij hebben begin dit jaar glasvezel aangelegd gekregen hier in apeldoorn, en een nieuw abbonement voor glasvezel aangevraagd, wat op 20 april in zou gaan. Volgens de email zou er een monteur komen voor de media converter (waar we het modem in kunnen prikken). Nu was ik me bewust van de corona maatregelen, maar duurt nu toch wel heel lang.

Zijn de monteurs al op pad?

m.v.g.

(voor de Klantenservice, het abbonement staat op naam van mijn broer, voorletters D.H.J.)


Hallo Sith_mike, normaliter hoort de klant zelf (waarop het contract staat) contact op te nemen.

Diegene vult dan op het forum (in het forum profiel) zijn klantgegevens in zodat KPN webcare in het klantenbestand kan duiken.

Om je vraag te beantwoorden: KPN hoort contact met jou te zoeken over een installatie datum. Ik vrees dus dat bij de backoffice jouw aansluit afspraak op de grote stapel is blijven liggen. De monteurs zijn zeker al weer op pad, want ik ben 18 augustus aangesloten.


m’n broer is helaas druk, dus doe ik het even voor hem, heb wel zijn klantnummer ingevuld op mijn profiel. als ze klantnummer opzoeken kunnen ze vast zien dat mijn adres hetzelfde is etc.


Hoi @sith_mike, welkom! Ik zie inderdaad dat deze order al heel lang openstaat. We hebben inderdaad vanuit Coronamaatregelen dit soort wijzigingen van aansluiting (jullie gaan van koper naar glasvezel) niet gedaan. Maar daar zijn we inmiddels al wel weer mee bezig. Dus van daaruit zou ik ook verwachten dat het al opgepakt zou zijn. Alleen ik zie dat de order hier genoteerd staat als een Doe Het Zelf order. Meestal is er inderdaad een monteur nodig voor het plaatsen van de media converter. Het kan echter voorkomen dat die in een installatiepakket is opgestuurd. Voor de zekerheid: is dat ook gebeurd, hebben jullie de MC wel in huis, of dat ook niet? Want dan ga ik inderdaad een monteur plannen. 


Hoi @Erik_ 

Nee er is hier nog niks in huis, ook helemaal niks gehoort voor de rest.

 

Alvast bedankt!

 


Bijzonder, mijn systeem denkt dat het installatiepakket al in maart/april verzonden is. Ook al kan hij nergens een track & trace code ophoesten. Maar ik vraag me ook af of dit daadwerkelijk gedaan is. Gezien je bij deze wijziging geen ander nieuwe apparatuur nodig hebt, maar alleen de MC. Tevens zie ik een, wat vage, notitie over 28 augustus. Ik interpreteer die als dat de back office vanaf die datum dit weer wilde oppakken. Ik vermoed dat er nog geen contact is geweest vanuit hen omdat de order dus als Doe Het Zelf in het systeem staat. Zo komen we dan ook nergens, dus ik heb een monteur gepland op de eerste mogelijke datum. Dat is 17 september, tussen 15:00 en 17:00 uur. Dat wil zeggen dat de monteur ergens in die twee uur komt. Hij heeft ook de benodigde hardware in de auto. Je broer krijgt per e-mail een bevestiging van de afspraak. Mocht de datum/tijd nou niet uitkomen, geef het aan. Dan kan ik het nog herplannen op een latere datum.


@Erik_ als deze klant van xDSL naar glas gaat, dan heeft Netwerk NL toch al een NT geplaatst?

Sith_mike geeft aan dat de NT er nog niet op zit, maar normaliter hoort deze er toch al wel op te zitten…

Want daar zou doe-het-zelf notitie vandaan kunnen komen in jullie klantensysteem.


Dat vermoed ik inderdaad wel, dat het al geplaatst zou moeten zij. Wat we dan normaliter veel sneller merken en  actie op kunnen ondernemen. Maar nu viel het qua tijd net samen met het begin van de Coronamaatregelen en zal het er tussendoor geglipt zijn.Â