Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een tijd geleden een glasvezel abonnement afgesloten via KPN. Deze wordt 11 juni geactiveerd. Ik heb echter nog steeds niets gehoord van KPN over wanneer ik een monteur kan verwachten. Is het normaal dat de monteurs afspraak zo kort van tevoren wordt gemaakt? Of gaat er weer (had in eerste instantie al lang online moeten zijn, eerste aanvraag was al 18 april) iets mis?

 

Mvg,

 

Dennis Onsia

Hallo @dennisonsia,

Dat is inderdaad niet handig, zou je je forumprofiel even willen aanvullen met je gegevens? (indien je dit nog niet gedaan hebt).
 


Aangevuld! Thanks!


Hoi Dennis, welkom terug. Fijn dat de order nu goed lijkt te lopen. In de basis kun je via de bestelstatus omgeving zelf een monteur plannen zodra je het installatiepakket hebt ontvangen.  Ik heb echter alvast even gekeken, omdat we toch je gegevens nu hebben. En ik zie dat de verwachting op dit moment is dat aansluiten op de 11e niet gaat lukken. We hebben nog geen gereedmelding binnengekregen van KPN NetwerkNL, wat betekent dat wij qua levering van het signaal nog niet (volledig) aan de gang kunnen. De back office levering heeft dit in behandeling en zal op de 8e opnieuw gaan kijken of we al bericht hebben. Indien nodig zullen ze dan ook contact met jou opnemen (dan wel om uitstel te melden, of om een monteur te plannen als deze verplicht is).


Ben het niet helemaal met je eens dat het goed lijkt te lopen. Half april al de eerste aanvraag gedaan en nu nog steeds zonder internet. Word niet op de hoogte gehouden en de telefonische klantenservice speelt continu mooi weer of heeft geen enkel benul waar het over gaat. Het overbruggingspakket is leuk en aardig, maar die 50gig is natuurlijk al lang en breed verbruikt.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik met je antwoord moet. Wéér afwachten en hopen dat ik gebeld wordt of dat er iets gebeurt. Dat heeft tot nu toe nog niets opgeleverd, enkel veel frustratie. Zijn er nog stappen die ik nu zelf kan ondernemen om dit in goede banen te leiden? Ik zit sterk te overwegen om maar gewoon op te zeggen en dan helaas maar weer naar Ziggo terug te gaan als er de 11e nog steeds geen zicht is op internet.


Net weer telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij vertelde mij dat er op 11 juni een monteurs afspraak staat voor ons. Ze kon me alleen niet vertellen hoe laat en waarom wij hier verder niets over gehoord hebben. Raar verhaal... Vertrouwen is 0,0 op dit moment.


Als jij door de data heen bent, geef het aan, want dan kunnen wij dit weer aanvullen. Ik heb daar nu gelijk een verzoek voor gedaan. Dit wordt door de back office binnen 24 uur verwerkt. 

 

Dan. wat betreft levering. De 11e staat inderdaad nog in het systeem als de geplande opleverdatum. Maar, als wij niet op tijd die gereedmelding gaan binnenkrijgen, dan kunnen we die datum niet halen. Vandaar dat de back office levering nu dat extra check moment op de 8e heeft ingebouwd. Ik hoop dat we dan de gereedmelding binnen hebben, want dan loopt alles verder zoals zou moeten (binnen deze order in ieder geval).

Wel heb ik nog even monteur dubbel gecheckt, en ik zie dat het systeem dit als een doe het zelf order ziet. Dat wil dan zeggen dat zodra de opleverdatum definitief is (hopelijk de 11e dus) dat je dan zelf kunt gaan aansluiten en dat we daar niet automatisch een monteur voor plannen.  De collega die je sprak, ik heb haar notitie even nagekeken. Zij heeft geprobeerd om een monteur toe te voegen op de manier zoals ook hoort. Alleen wilde het systeem dat niet pakken, wat kan voorkomen in de huidige Coronatijd. Zij heeft dat geïnterpreteerd als dat er al een monteursafspraak staat. Dat is alleen niet het geval. Als er een afspraak zou zijn dan stond die ook duidelijk hier in het systeem, en had je daar een mail van gekregen. De vraag is dan even, wil je het zelf proberen aan te sluiten, of wil je een monteur? Want in dat laatste geval ga ik dit aan de back office doorgeven zodat er daadwerkelijk een monteur gepland kan worden zodra bekend is of we de 11e gaan halen.

Tenslotte nog, wat is het juiste contact telefoonnummer? Het nummer wat je hier in je profiel hebt gezet (met 5000) is namelijk niet het nummer dat wij hebben (eindigt op 7000). Als het 5000 moet zijn, laat even weten, dan pas ik dat aan. Dan kunnen ze je in ieder geval bereiken.


Erik,

Super bedankt voor het uitzoekwerk. Wat betreft de monteur: Normaal zou ik het zonder problemen zelf kunnen aansluiten, maar het aansluitdoosje in de meterkast is nog niet compleet. Ik heb begrepen dat hiervoor een monteur noodzakelijk is. Misschien is dit de reden dat de aansluiting nog niet gereedgemeld is? 

 

Wat betreft het telefoonnummer: het 7000 nummer mag blijven staan. Dit is het telefoonnummer van mijn vrouw, maar zij is veel beter bereikbaar dan dat ik zelf ben.


Prima, dan hebben we in ieder geval het goede nummer. En ik denk inderdaad dat dit dan het probleem is. Daar moet KPN NetwerkNL nog wat doen. Zolang dit niet gedaan is, kunnen wij het signaal niet activeren. Je kunt via hier contact opnemen met KPN NetwerkNL, zij zouden je een indicatie moeten kunnen geven van wanneer ze dit gaan afronden.


De reactie van KPN Netwerk is dit: 

Ik zie dat jou adres al wel gereed gemeld is enkel staat de patch opdracht voor in de wijkcentrale nog open. Ik kan niet inzien wanneer deze uitgevoerd zal worden.

 

Ze hebben een dossier aangemaakt en dit gaat 'ooit' opgelost worden, ze kunnen geen indicatie geven. Sprak mijn buurman gisteren, hij vertelde dat hij ook niet goed ingeprikt was in de wijk centrale, maar dat de KPN monteur dit bij aansluiten heeft verholpen. Kan dit, of ben ik echt afhankelijk van KPN Netwerk in deze?

Is het niet mogelijk om tijdelijk ADSL te krijgen? Ik moet nu al 2 maanden thuiswerken op verschillende locaties ivm corona, mijn hele huishouden draait op domotica wat nu niet werkt, en gamen en Netflixen is niet te doen. 


Ah, ons nieuwbouwhuis heeft geen telefoonaansluiting. Dus dat is helaas ook niet mogelijk...


Tijdelijk ADSL is inderdaad geen optie, helaas. Als dat wel zo was, hadden we je waarschijnlijk daar in eerste instantie al op aangesloten. Om je dan, nadat glasvezel afgemeld werd, te migreren daar naartoe. Ik zie dat we, tot op heden, nog geen gereedmelding binnen hebben. Omdat het om de wijkcentrale patching gaat, heb je inderdaad kans dat dit nog even kan duren. Vaak doen ze de wijkcentrale richting het eind van een project (of cluster binnen dat project) zodat ze in een keer al die aansluitingen kunnen patchen. 

 

 


Het project is al bijna 2 maanden opgeleverd. En mijn buren hebben dus ook al bijna 2 maanden internet...


Dat maakt het er niet beter op, dan. Het kan zijn dat er specifiek rondom jouw huis wat aan de hand is. Alleen dat kunnen wij hier niet inzien. Wel zie ik dat de back office inmiddels hier naar gekeken heeft, en helaas nog steeds geen melding binnen heeft van KPN NetwerkNL. Ik heb hen wat extra info gegeven over de status van je meterkast (aan de hand van je foto). Hopelijk kunnen ze daarmee wat druk uitoefenen op KPN Netwerk NL om hier opnieuw/beter naar te kijken zodat ze het bij ons gaan afmelden en wij aan de slag kunnen.


Wederom bedankt voor de moeite Erik. Jouw uitzoekwerk is de enige reden dat hier nog geen Ziggo modem in de meterkast hangt... 

Datalimiet van de wifidongle zal over 1 tot 2 dagen wel weer bereikt zijn. Kan ik dan weer bij jou aankloppen om hem op te waarderen?


Ik zie dat er inmiddels contact is geweest Dat is goed om te zien. Er staat hier dat er een monteur gepland is, maar ik zie daar nog geen datum voor. Is dat al wel daadwerkelijk gebeurd? 

Wat betreft data voor de dongel, heb je nog voldoende? Want als ik nu een verzoek doe voor meer data wordt dat door een back office afdeling uitgevoerd, maar dat duurt meestal ongeveer 24 uur. Dus als er morgen een monteur komt, dan heeft het niet zoveel zin meer. 


Zoals ik het hier kan zien, Dennis, is de monteur geweest en heb je nu diensten. Klopt dat?