Skip to main content

Ben al weken bezig om antwoord te krijgen op de vraag wanneer mijn aansluiting gerealiseerd wordt. Van het kastje naar de muur gestuurd en alles bij elkaar uren in de wachtrijen gehangen. Klantenservice verwijst me naar KPN Netwerk, KPN Netwerk verwijst me naar Volker, Volker wijst naar een onderaannemer. Onderweg belooft iedereen om me te informeren, te helpen of om me per e-mail op de hoogte te stellen, maar er is tot op heden HELEMAAL NIETS, NIKS, NOPPES, NADA. Wie van KPN kan me antwoord geven op de vraag of de voorgestelde datum van aansluiting, 26 juli aanstaande, gerealiseerd wordt… Blijkbaar niemand… Klantenservice weigert categorisch om me door te verbinden met een leidinggevende, hetgeen alleen maar tot meer frustratie leidt, blijven me ook doorverwijzen naar KPN Netwerk. Alsof ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen aansluiting! Ik heb een pakket met glasvezel besteld bij KPN. Mag ik er dan vanuit gaan dat KPN haar verantwoording neemt en zich, niet alleen, inzet voor de realisatie van haar afspraken, maar dat ze me ook voorziet van juiste en actuele informatie? Van het kastje naar de muur dus. Ik heb absoluut geen vertrouwen in het feit dat ik volgende week aangesloten wordt. Ik ben heel erg benieuwd wat KPN gaat doen om dit alsnog in goede banen te leiden…of moet ik het vertrouwen in KPN ook maar laten varen?

KPNnetwerk moet haar verantwoordelijkheid nemen, en fatsoenlijk reageren op klanten.

Al een klacht ingediend bij hun? Hier heeft geen zin. Dit is KPN de provider. 


@DennisA78 

Ik heb een een handvol diensten besteld bij KPN. Glasvezel op mijn adres is daarin een essentieel onderdeel. Ik heb niets gekocht bij KPN Netwerk, Volker Wessel of een onbekende onderaannemer.

Ik houd KPN verantwoordelijk voor de realisatie / het beschikbaar stellen van de diensten die ik heb aangeschaft. 
Erg jammer alleen dat KPN haar verantwoordelijkheid afschuift naar onderaannemers, in plaats van toe te zien op projectvoering volgens afspraak.

26 Juli … ik geloof er niets van…


@DennisA78 

en uh.. ja.. bij alle mogelijke stations op de route klachten gedeponeerd.

Enige reactie is een bevestiging van ontvangst en vage beloftes over opvolging.


De netwerkbeheerder is kpnnetwerk.  Kpn levert de diensten.  Net als bij het electriciteitsnetwerk.  Stedin is bijvoorbeeld de netwerkbeheerder van het electriciteitsnetwerk en uw energieleverancier levert stroom. U heeft dus wel degelijk te maken met de netwerkbeheerder. 


@Joep1965 zinloze argumenten in een zinloze discussie Joep.

ook KPN Medewerker?


Nee hoor ben gewoon een lid van dit forum. Ik probeer duidelijk te maken hoe het zit maar als u daar niet aan wilt dan is dat prima. Gewoon geduldig afwachten is dan het beste. 


@Joep1965 

Draai het eens om…

Dan moet ik zelf zorgen voor glasvezel in mijn meterkast. Deze glasvezel moet ik zelf laten aansluiten op het netwerk. Dat netwerk moet ik geschikt laten maken voor KPN om haar signaal over te kunnen aanbieden en…

DAN PAS MAG IK HEEL ALSTUBLIEFT BIJ KPN HAAR DIENSTEN AFNEMEN???


@Peage, het forum wil alleen helpen en wat Joep schrijft is waar. KPN-netwerk verzorgd de aansluiting en KPN het internet. Wou jij beweren dat je zelf de energie-aansluiting hebt verzorgd in je huis. Maar wanneer j edenkt dat je gelijk hebt, ga dan vooral door met klagen maar niet hier op het forum. Hier zitten enkel mensen die andere leden trachten te helpen en soms komt er een moderator helpen. die is van KPN en zal hoogst waarschijnlijk het zelfd emelden als Joep1965. Wat ik bovendien moet melden is dat Joep een gewardeerd helper is hier op het forum.

 

En ga niet schreeuwen op het forum.


Ik snap je helemaal hoor. Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw aansluiting.  Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in. Ik ben benieuwd 😉


Je kan pas diensten afnemen als het netwerk er ligt.

KPNnetwerk legt het netwerk aan. KPN de provider stuurt er diensten overheen.

Het lijkt 1 bedrijf, maar is niet zo (voorheen reggifiber). Het is gescheiden en dat moet ook. Er zijn immers nog meer providers die van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik willen maken. KPN de provider is weliswaar hoofdhuurder, maar mag geen voorrang krijgen op de andere. Anders krijg je het oneerlijke concurrentie verhaal. (ACM)

 

Dus.. voor vragen over de aansluiting moet je naar KPNnetwerk. Zij moeten je gewoon kunnen informeren lijkt me.

Het is trouwens helemaal niet ongewoon dat de opleverdatum niet gehaald word.  


het is wel verwarrend… Als KPN bij mij aanklopt en vraagt of ik gebruik wil maken van haar diensten, ga ik ervan uit dat KPN het aanspreekpunt is. Mocht er ergens vertraging of problemen zijn in het netwerk of onderaannemer, dan zou KPN daar achteraan moeten gaan en niet de klant.

Als ik een nieuwe auto bestel en de levering heeft vertaging, dan gaat de dealer ook niet tegen mij zeggen bel Ford Europe maar op en vraag wat het probleem is.. Dat doet de dealer VOOR de klant.

Net zoals KPN zou moeten doen, en dan kan KPN de klant informeren over hoe of wat.

Er staat nergens in de aanvraag van geen enkele internet provider dat als er iets aan de hand is dat de klant dat zelf moet regelen met de netwerkbeheerder.


@Peage Welkom op het forum. Ik zie dat @DennisA78 je al van een erg compleet antwoord heeft voorzien. 

Zoals hij het omschrijft klopt het inderdaad, wat dat betreft is de naam KPNnetwerk enigszins ongelukkig gekozen. Omdat het hierdoor lijkt alsof het 1 bedrijf is. 

Je kan pas diensten afnemen als het netwerk er ligt.

KPNnetwerk legt het netwerk aan. KPN de provider stuurt er diensten overheen.

Het lijkt 1 bedrijf, maar is niet zo (voorheen reggifiber). Het is gescheiden en dat moet ook. Er zijn immers nog meer providers die van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik willen maken. KPN de provider is weliswaar hoofdhuurder, maar mag geen voorrang krijgen op de andere. Anders krijg je het oneerlijke concurrentie verhaal. (ACM)

 

Dus.. voor vragen over de aansluiting moet je naar KPNnetwerk. Zij moeten je gewoon kunnen informeren lijkt me.

Het is trouwens helemaal niet ongewoon dat de opleverdatum niet gehaald word.  

 

@pox Ik snap wat je zegt, alleen gaat de auto vergelijking niet helemaal op.

Je zou het beter kun zien als: Je hebt de auto aangeschaft maar de weg naar je woning is nog niet af, hiervoor moet je dus bij de gemeente zijn, en niet bij de dealer.

In dat geval is KPN als provider de autodealer en is KPNnetwerk de gemeente. KPN als provider en KPNnetwerk zijn dus echt 2 compleet losse bedrijven.Â