Skip to main content

Ik heb op 27 juli na een wijziging van mijn glasvezelpakket een nieuwe bestelling gedaan in overleg met jullie. Ik wacht op het nieuwe glasvezelpakket met het glasvezelkabeltje van het kastje in de meterkast naar de modem en de overige aansluitingen voor mijn TV.

Mijn klantnummer is ******** aansluiting staat nu gepland op 19 augustus.

Hoor graag van jullie.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi @Eric Beumer . Welkom op het forum.

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat eerst op koper is aangevraagd. Die order is geannuleerd en er is een nieuwe order op glasvezel ingevoerd.

Hoe ziet jouw meterkast eruit? Zit daar al wel een afgewerkte glasvezelkast? Voor mijn beeldvorming: Hebben mensen in jouw straat ook al actieve glasvezelverbindingen?


Dat klopt. Ik wacht op het pakket dat vervolgens in de meterkast aangesloten kan worden. Alles is aangesloten, nu vervolgens de rest. In mijn straat nog geen actieve glasvezel zoals ik het inschat. Per 19 aug. zou het actief moeten zijn, het glasvezelpakket moet ik nog ontvangen.


Het pakket wordt doorgaans 3 a 4 dagen voor de monteur datum verstuurd.  Het zou dus vrijdag 13-8 of maandag 16-8 moeten arriveren.


Dank u. 


Mag ik vragen waar jij 19 augustus hebt gelezen? Stond dat in een mail?

 


Dat heb ik doorgekregen van een medewerker.


@Eric Beumer : Die informatie is niet correct.  Er zit vertraging op jouw order. Dat komt omdat wij nog geen seintje van KPN Netwerk hebben ontvangen.

KPNNetwerk is verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van glasvezel.  Als alles aan hun kant gereed is krijgen wij een melding en wordt er een definitieve datum geprikt waarop je diensten geleverd worden. Wat we nu wel in het systeem kunnen zien is een verwachtte opleverdatum. Helaas valt daar geen enkele garantie aan te ontlenen. 

Momenteel staat die verwachtte datum op 26-08.

Ik begrijp (en  hoop) dat de diensten van Ziggo het nog wel gewoon doen, toch? Zo ja, zal dat ook zo blijven totdat wij definitief het signaal gaan leveren. 


Dat is raar…. Fysiek ligt glas in mijn meterkast en signaal is doorgemeten. Ik wacht op het installatiepakket om alles aan te sluiten. Telefonisch is gemeld dat 19 aug. Het abonnement actief is.

wat is nu waar, merkwaardige communicatie….

 

 


@Eric Beumer Ik denk dat ,alhoewel in jouw woning wel aangesloten, de wijkoplevering (POP)  in zijn geheel gaat plaatsvinden, oftewel het wachten is op nummer laatst in je straat/wijk.


@Eric Beumer : Helaas zie ik veel vaker dat de verwachte datum telkens opgeschoven wordt. Het is geen goed houvast en dat hadden we jou goed moeten uitleggen.

Soms lijkt het alsof de fysieke aanleg van het netwerk compleet is maar dan kan er nog steeds iets ontbreken in bijvoorbeeld de wijkcentrale. Mede door bouwvak zien we momenteel veel vertraging met oplevering van werkende verbindingen. Zodra er een definitief moment is, zal dit gecommuniceerd worden.


Hoi @Eric Beumer . Ik zie nu voor de 23e een monteur geboekt. Ik hoop dat je dan succesvol op glasvezel wordt aangesloten!


@Eric Beumer : Is het gelukt?