Skip to main content

Op 3 maart jl. is bij mij het glasvezelaansluitpunt aangesloten door KPN Netwerk. Mijn reeds bestaande abonnement bij KPN is per 7 maart jl. geupgrade naar glasvezel, echter kan ik hier tot op heden nog steeds geen gebruik van maken omdat het NT-kastje ontbreekt.

Op 7 maart heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN en daar werd verteld dat deze opgestuurd zou worden. Nu 21 dagen later heb ik deze nog steeds niet ontvangen, dus heb ik vandaag weer telefonisch contact gehad met de KPN klantenservice.

Nadat de persoon aan de telefoon, die overigens erg vriendelijk was, navraag had gedaan werd ik doorverbonden naar KPN Netwerk omdat zij dit zouden moeten regelen. Na een hele tijd in de wacht te hebben gestaan zonder dat er werd opgenomen  maar opgehangen en hier een e-mail over gestuurd.

Op de e-mail kwam redelijk snel onderstaande reactie:

"Wij hebben uw bericht ontvangen en hebben deze nagekeken.

Wij van KPN Netwerk gaan over de aanleg van glasvezel en het beheer daarvan. Volgens onze systemen heeft u al glasvezel in de woning.

Helaas heeft KPN service provider u verkeerd doorverwezen, wij leveren geen NT kastjes. Dit doet de provider zelf. Vaak gaat dit in combinatie met het modem."

 

Nu heb ik hier op het forum en verder op internet al meerdere mensen gelezen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.

Het enige dat ik wil is een NT-kastje ontvangen zodat ik gebruik kan gaan maken van mijn glasvezelabonnement. Op dit moment word ik alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Het is niet zo dat als u zo'n kastje heeft, dat het dan meteen werkt. Uw verbinding moet ook in de centrale daadwerkelijk klaargemaakt worden. Ik vrees dat da gewoon nog niet klaar is.


Hallo @Danzell ,

Vaak duurt die laatste stap nog enkele maanden, bij mij was het ruim twee maanden. Is wel per regio verschillend.
 

Als het goed is, wordt je vanuit KPN vanzelf benaderd voor het maken van een afspraak met een monteur. Want ook de monteur gaat nog iets regelen, alleen het kastje is niet genoeg. 

Je kunt proberen om via 0800-0402 een afspraak te maken met een monteur. Maar zoals Nick83 hierboven ook zegt, mogelijk is het netwerk in jouw omgeving er nog niet klaar voor. 


Bedankt! Dan wachten we nog maar even af...


Inmiddels bericht gehad dat het kastje is opgestuurd en vandaag aankomt.

Deze is zelf te installeren en dan zou ik volgens de berichtgeving gebruik kunnen maken van de glasvezelverbinding. 😁