Skip to main content
Beantwoord

Wanneer op mijn adres glasvezel van KPN?

• April 11, 2025
  • 14 reacties
  • 72 keer bekeken

2 jaar geleden is mij telefonisch beloofd dat er binnen 1 jaar glasvezel zou zijn op mijn adres. Nog steeds is er echter niks bekend wanneer dit gaat gebeuren.

Iemand enig idee wanneer er glasvezel komt op mijn adres? Ik wil wel eens af van die pauzes op de tv als ik iets aan het downloaden ben.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@zigster123, is natuurlijk niet leuk als er een belofte al dan niet telefonisch is gedaan dat er destijds binnen afzienbare tijd door KPN glasvezel aangelegd zou gaan worden. Helaas is de praktijk anders gelopen. Wanneer het nu aangelegd gaat worden, durf ik niet te zeggen. Je kunt het in de gaten houden via de KPN website

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Hallo ​@zigster123 ,

Je bent hiervan zelf als eerste op de hoogte als je jouw glasvezelwekker aanzet. Dat kun je doen op deze website: 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/bijna-glasvezelwekker

Verder staat hier de hele procedure beschreven:

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Leuk, zo’n wekker. Maar dat doet niks af aan het feit dat er zaken zijn beloofd die niet worden nagekomen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

Leuk, zo’n wekker. Maar dat doet niks af aan het feit dat er zaken zijn beloofd die niet worden nagekomen.

Je woon in een buitengebied, het is niet vanzelfsprekend winstgevend om daar glasvezel aan te leggen. Bovendien in jouw gemeente legt Delta glasvezel aan, dus KPN ga misschien veel later zijn belofte nakomen.

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Delta zou 3 jaar geleden al klaar zijn. Die zijn gestopt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

https://www.deltanetwerk.nl/eemsdelta-oost

De aanleg van glasvezel start in juli 2023

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Niet dus. Het ligt volledig stil. Bovendien wil ik geen Delta, daar lees ik alleen maar slechte dingen over.

KPN heeft mijn vertrouwen ondanks deze verbroken belofte.

• April 11, 2025

Zo'n belofte via de telefoon is niets waard. Zit je nu bij KPN? Waarom zit je niet bij Ziggo? Die levert 1000 mbit bij jou in de straat.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Zoiets kan niet telefonisch beloofd worden. Daarvoor zijn er teveel afhankelijkheden. Het is onmogelijk om heel Nederland binnen één jaar aan te sluiten op glasvezel. En dan begrijp ik heel goed dat de grotere plaatsen eerder aan de beurt zijn dan de adressen in het buitengebied. Maar KPN heeft beloofd om heel Nederland aan te sluiten op glasvezel. Dat is echter wel iets van de lange adem. 

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Nog een andere link van Delta: https://www.deltanetwerk.nl/mijn-status/?gebied=Gemeente+Eemsdelta+Oost+(14501) Onbekend wanneer ze starten.

Het kan misschien niet telefonisch beloofd worden, maar het is wel gedaan en daar baal ik van.

• Auteur
  • Topper
  • April 11, 2025

Ziggo heb ik in het verleden gehad. Dat was een drama qua storingen en langdurige uitval.

• April 11, 2025

Ziggo heb ik in het verleden gehad. Dat was een drama qua storingen en langdurige uitval.

Dat da in het verleden zo was wil niet zeggen dat da nu nog zo is. Ik zie dat je hier al ruim 5 jaar actief bent op dit forum. Zijn jouw Ziggo ervaringen dus al van meer dan 5 jaar geleden? Word het dan niet eens tijd om het toch weer eens te proberen? Want bij KPN heb je 21 mbit? Dat is ook bagger? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Het kan misschien niet telefonisch beloofd worden, maar het is wel gedaan en daar baal ik van.

Tsjaa, dat begrijp ik wel. Iedereen wil snel en betrouwbaar internet hebben. 

Maar je hebt in mijn eerste reactie al antwoord gekregen op jouw vraag. Meer dan dat kunnen wij hier niet voor jou betekenen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 11, 2025

Ik heb eigen ervaring met Ziggo (en Casema), Odido (en T-Mobile) en KPN (en XS4ALL). Ik heb nergens negatieve ervaring met mijn internet/tv. Mijn schoonouder heeft Delta glasvezel, ook ze hebben nooit een probleem gehad

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hallo ​@zigster123, is natuurlijk niet leuk als er een belofte al dan niet telefonisch is gedaan dat er destijds binnen afzienbare tijd door KPN glasvezel aangelegd zou gaan worden. Helaas is de praktijk anders gelopen. Wanneer het nu aangelegd gaat worden, durf ik niet te zeggen. Je kunt het in de gaten houden via de KPN website