Skip to main content

Wanneer start de verhoging van mijn internetsnelheid in postcode ****

 

Admin: postcode verwijder i.v.m. privacy

Hallo @arnold2013 , heb je een verhoging aangevraagd en nog geen bevestiging ontvangen?


Niets aangevraagd, wel via chat gevraagd omdat ik veel last heb van zwak WiFi signaal en dat ze monteur zouden langssturen. Vervolgens krijg ik via de post dat mijn internetsnelheid wordt verhoogd rond 9 a 10 juli meen ik en dat ik verder niets hoef te doen. Ik betaal al voor 50mb maar haal nu tot +/- 28mb. Die verhoging was voorheen niet mogelijk maar deze is door aanpassingen door kpn mogelijk gemaakt ivm aanleg nieuw netwerk. 

 


Het abonnement wat ik nu heb bevalt mij goed hoef geen Hussel. Alleen verhoging van mijn snelheid.


Hallo @arnold2013 , als de verhoging al ingegaan moet zijn zou je eens je modem een fabrieksreset kunnen geven en kijken of je dan je snelheid haalt.

Kun je na de reset eens een printscreen maken van de pagina in het modem waar de snelheden in genoemd worden die aangeboden worden.

 


Hoi JanD, fijn dat je hier op reageerd. Hoop eerlijk gezegd dat een kpnmedewerker hier gewoon antwoord op kan geven…

Als de instellingen in de modem veranderd moet worden dan zou kpn dit al op afstand gedaan hebben en mij geïnformeerd hebben, denk ik zo maar.😬. Denk zelf dat er een andere modem geplaatst die hogere snelheid kan verwerken.


Hallo @arnold2013 , ik wil met je meedenken en tot een oplossing komen, plaats dan wel even de gevraagde printscreen s.v.p.

 


@JanD Het betreft geen verhoging. Het abonnement is al 50 Mbit. Zo te zien is hier de straatkast zeer recent geactiveerd.

@arnold2013 Ik ben KPN medewerker maar kan niet in jouw privé gegevens dus daarvoor moet je nog even wachten op een reactie van Webcare. 

Wat er zou moeten gebeuren is dat jouw verbinding fysiek wordt omgezet van de centrale naar die nieuwe straatkast. Vanaf dat moment kan je veel hogere snelheden halen en dus ook die 50 Mbit die bij je abonnement hoort. Onze Webcare collega's kunnen zien of en wanneer dit gebeurd is of nog moet gebeuren. Jij hoeft daar zelf niks voor te ondernemen. Alle KPN klanten die op die nieuwe kast zijn aangesloten worden omgezet.


JanD, bedankt.

Ward_, ook bedankt..nu weet ik gewoon dat even geduld moet hebben...dat alles automatisch gaat.

Nogmaals bedankt,

 

Gr. Arnold 


Hoi @arnold2013, welkom op het forum! Ward geeft het antwoord al. Als je wilt kan ik voor je nakijken of de omzetting al gebeurd is. Daarvoor heb ik alleen nog wel je huisnummer nodig. Je postcode heb ik, in verband met privacy uit je bericht gehaald en in je forumprofiel opgeslagen. Zou je daar nog het huisnummer aan willen toevoegen? Reageer hier even als je dit gedaan hebt, dan check ik of je al omgezet bent.


Gedaan Erik. 


Jij hoeft daar zelf niks voor te ondernemen. Alle KPN klanten die op die nieuwe kast zijn aangesloten worden omgezet.

Dat is de theorie en zo gebeurde het in het verleden ook meestal. De praktijk is tegenwoordig helaas weerbarstiger (corona?).

In maart is onze passieve straatkast vervangen door een actieve (dat was in de herfst van vorig jaar al door KPN NetwerkNL aangekondigd, maar heeft vervolgens op zich laten w88). In de aankondiging stond ook dat er nog een gereed melding zou komen, maar die heb ik tot op heden niet ontvangen; na die gereed melding zou ik met de provider (KPN dus) contact moeten opnemen om het om te zetten.

Toevallig zag ik eind maart op de website van KPN dat ik een hogere snelheid zou moeten hebben, dus heb ik zelf (uiteindelijk ook hier op het forum) aan de bel getrokken. Een paar weken later was ik inderdaad overgezet en had ik effecttief net iets meer dan de 100 Mb/s van m'n abo (daarvoor bleef 't steken op 50-60 Mb/s). De overige adressen in mijn staat (waarvoor ook een hogere snelheid beschikbaar is) hebben nog steeds geen gereed melding ontvangen (althans niet die aan wie ik het gevraagd heb) en hebben nog steeds niet meer dan 25-30 Mb/s (ik heb bonding, zij niet).

Ik tel m'n zegeningen (met bonding heb ik nu zelfs meer dan 200 Mb/s) maar daar heb ik zelf wel degelijk het een en ander voor moeten ondernemen, vanzelf gaat 't tegenwoordig (vaak?) niet meer.


Dank je, Arnold. Ik heb gekeken en ik zie dat er in dit geval wel automatisch een wijziging is doorgevoerd hiervoor. Die is ook inmiddels afgerond.

Je gaf in je privébericht aan dat je nu merkte dat je upload wel verhoogd is, maar dat je in de download geen verhoging ziet. En dat deze onstabieler is geworden.  Er is op dit moment ongeveer 111 Mbit haalbaar op je verbinding. Jouw abonnement heeft een snelheid tot 100 Mbit. Dat kappen we niet heel strak af, waardoor die volledige 111 Mbit ook voor je beschikbaar is  En dat is ook de snelheid die ik zie binnenkomen op je Experia Box. Wat betreft de upload, die wordt in mindere mate afgekapt, waardoor je daar op ongeveer 30 Mbit uitkomt. En ook dat zie ik binnenkomen op je Experia Box. Dus, bekabeld, zijn dit in ieder geval de snelheden die je zou moeten halen. Is dat ook zo?


Iedereen in ons gezin zit alleen op de wifi (telefoon, tablet en laptop huiskamer) die is voor ons heeel belangrijk. Ik gebruik op elke etage in het huis kpn poweradapters die weer voorzien zijn kpn wifi versterkers...gaat op zich goed. Alleen ze switchen niet automatisch en ook niet naar bv 5ghz.


Hoeveel powerline adapters heb je? 

En wat bedoel je met "kpn wifi versterkers”:

  1. De originele witte KPN WiFi Versterker.
  2. De zwarte Expria WiFi.
  3. De SuperWifi?

3 powerline adapters, elk etage 1, waarvan 2 zwarte expria wifi zijn aangesloten op de powerline adapters en 1 zwarte expria is aangesloten op de experiabox  modem V10 in de huiskamer.

Die zwarte expria wifi: bedoel ik als versterker. 


Heb je de EW's aangesloten via de Thuis app?


Henk2304,

jazeker.


Hmmm, in de basis zou dat moeten kunnen werken. Het kan echter zijn dat de verbinding via het stroomnetwerk niet optimaal is. Dan komt er ook een lagere snelheid binnen op de Experia Wifi, en hebben ze dus ook minder om uit te geven. Heb je de mogelijkheid om een of meerdere van die Experia Wifi's toch met een rechtstreekse kabel aan te sluiten?


Wij gebruiken alleen wifi, zou ik dat bv op de 1ste etage weghalen...dan hebben de andere weer geen wifi boven? 😔😬


Als je het helemaal weghaalt heb je geen Wifi meer. Maar nu heb je die draadloze verbindingsset in het stopcontact. Die fungeert eigenlijk als kabel. Maar, omdat het via het stroomnetwerk gaat kan daar storing optreden. Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken van de Experia Box naar, bijvoorbeeld, de eerste verdieping, dan kun je daar die Experia Wifi op die kabel aansluiten. Je zou dan de draadloze set kunnen blijven gebruiken voor de derde Experia Wifi die op de andere etage staat. Doe dan wel even de draadloze set resetten en de twee adapters die je dan blijft gebruiken opnieuw koppelen. Hopelijk is er dan een betere verbinding tussen de draadloze adapters. En heb je zo dan op alle Experia Wifi een goede verbinding.