Skip to main content

Beste,

 

ik heb in maart glasvezel genomen van KPN via de overstapservice. Ik heb glasvezel gekozen omdat dit toen aangelegd werd en het bijna klaar was. Echter is er van alles fout gegaan met KPN en KPN netwerk, deze partijen hebben blijkbaar gene contact onderling met elkaar, er is hier door de buurt meerdere keren gebeld gemaild etc, en elke keer kreeg iemand anders een andere reactie. Het hele verhaal laat ik even voor wat het is, dan ben ik morgen nog aan het typen.

Vorige week kreeg ik van KPN netwerk een SMS met de vraag of ik het serienummer wou doorgeven beginnend met de gsnx (pon kastje). Deze was nog niet aanwezig en ik heb maandag gebeld met hjet nummer in het SMSje, deze man vond het raar en er is door de man aan de telefoon gelijk een afspraak gemaakt en dinsdag is er iemand geweest die dit kastje geplaatst heeft. De monteur zei dat het kastje nog geen signaal heeft (Bovenste lampje brand, middelste knipperd groen, en onderste is uit.) en dat deze pas 3 augustus word aangemeld? Dit stond in de mijnKPN app zo, nu heb ik dit  verplaatst naar eerder om zo snel mogelijk glasvezel actief te krijgen, nu vroeg ik mij af hoelang gaat het duren voor mijn lijn actief word? Ik word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd, elke keer krijg ik iemand anders aan de telefoon en word er weer wat anders gezegd. Ik wacht nu al een x aantal maanden en volgens mij is alles voor mij in orde dus ik vraag mij af waarom het nu nog langer moet duren?

 

mvg Ricardo

Dag @rikadoo wat zegt kpnnetwerk over de status op jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dat er meerdere buurtbewoners zijn waar nog geen actieve verbinding is. Dat zou kunnen betekenen dat de andere kant van de kabel nog niet klaar is.


Hi,

@Joep1965 nee niet zozeer geen actieve verbindingen maar de kastjes tot aan de meterkast zijn nog niet overal geplaatst (ligt bij sommige buren nog tot aan de voordeur), alleen bij enkele mensen. Gebeurde dus random hier in de wijk. Ik weet verder van de buurt niet wie er wel en geen glasvezel hebben besteld.

Dit zegt kpn netwerk.

 


Hoi @rikadoo . Er staat een incident voor jou open.  

Hierin wordt contact gezocht met KPNNetwerk want daar is het wachten op. 

Helaas heb ik geen harde termijn voor jou.   Je kunt nog overwegen om contact te leggen met KPNNetwerk.  

De zaak ‘loopt’ in ieder geval maar we zijn dus wel afhankelijk van de mogelijkheden van KPNNetwerk. 


Hoi,

 

klopt inderdaad, ik heb afgelopen vrijdag gebeld naar KPN en ze hebben een ticket gemaakt. Ik zou binnen 2 werkdagen gebeld worden dus ik ben benieuwd.

 


Nou paar dagen verder, niets opgeschoten. Ik hoor elke keer 3 augustus terugkomen als datum, geen idee waarom. In de KPN app staat inmiddels 14 augustus, dus dat is ook weer veranderd.

Vrijdag is er een monteur geweest, voor de 2e keer die heeft nu het XGS PON kastje vervangen en de boel nagekeken, ik was er zelf niet bij maar dit is mij verteld.

De connectie is nu 2 dagen later nog steeds niet actief.


Het is weekend  en dan gebeurd er niks. Even wachten tot de werkweek weer is  begonnen 😉


Klopt helemaal, maar ik had wel verwacht dat de monteur vrijdag ochtend het signaal goed had gekregen.

 

De monteur heeft gezegd, als het over 2 uur niet werkt (na vervangen XGS PON) dan zit er niets anders op dan wachten tot 3 augustus. Waarom 3 augustus, waarom kan ik nu niet gewoon aangesloten worden?

 

De datum 3 augustus is in de KPN app vanaf maart denk ik wel 4 keer veranderd. En elke keer weer 2 a 3 weken verderop het jaar.

 

Alles ligt er, waarom kan het niet geactiveerd worden?


@rikadoo . Als het goed is heb jij een SMS gehad met daarin een direct nummer (plus pincode).

Klopt dat? Die is 11-7 verstuurd.


@Erwin_  dat is correct.

 

Nou er is vordering zo lijkt het.

Het glasvezelkastje brand, knippert niet meer nu en lijkt connectie te hebben.

 

Dus ik gok dat KPN nu ook een bericht heeft gehad van KPN netwerk dat de boel werkt?


@rikadoo  Zo te lezen heb je vandaag al contact gehad met een andere collega. Die heeft het hele verhaal in een ticket gezet. aangezien alles nu ‘ready for service’ is vraagt de collega of de (geautomatiseerde) aansluitdatum naar voren gehaald kan worden.  Dat ligt normaliter nogal lastig maar het is zeker het proberen waard. 

Even afwachten of dit het gewenste effect gaat hebben.