Skip to main content

Ik heb een brief gekregen dat ik een gratis glasvezel aansluiting kan krijgen. Leuk. 

Maar nu staat er in de brief ‘zodat u internet heeft, ook als ons huidige netwerk stopt’.
Hier blijkt dus enige dreiging uit dat als ik niet overstap op glasvezel, ik over enige tijd zonder internet zit. 
 

Wanneer zou dit dan zijn? Ik zou hier graag inzicht in willen, want ik hoor ook verhalen over veelvuldige storingen met glasvezel en ivm thuiswerken etc is dat dus geen optie. We zijn heel tevreden met de huidige levering. 
 

Hopelijk krijg ik hier een antwoord! 

Hallo @Emzz65 

Stoppen met koper lijnen is drie jaar na de start van de aanleg van glasvezel in een bepaald gebied. 

bron (KPN Wholesale)


het glasvezelnetwerk is super stabiel, je hoort uiteraard slechts de probleemgevallen en bij honderdduizenden tot miljoenen aansluitingen lijkt het best veel als je 10 verhalen hoort….. maar is natuurlijk peanuts op het geheel.


Ik heb een brief gekregen dat ik een gratis glasvezel aansluiting kan krijgen. Leuk. 

Maar nu staat er in de brief ‘zodat u internet heeft, ook als ons huidige netwerk stopt’.
Hier blijkt dus enige dreiging uit dat als ik niet overstap op glasvezel, ik over enige tijd zonder internet zit. 
 

Wanneer zou dit dan zijn? Ik zou hier graag inzicht in willen, want ik hoor ook verhalen over veelvuldige storingen met glasvezel en ivm thuiswerken etc is dat dus geen optie. We zijn heel tevreden met de huidige levering. 
 

Hopelijk krijg ik hier een antwoord! 

Het is niet als dreigement bedoeld maar het is wel een feit en dus meer ter informatie.

Drie jaar na de oplevering (dus niet de start van de aanleg) van een glasaansluiting  wordt de koperverbinding uitgeschakeld en moet de klant dus overgegaan zijn op de glasvezel verbinding. 

Met oplevering bedoelen we in huis, maar ook bij de gevel of bij de erfgrens (indien er geen toestemming was of drie keer niet thuis). Als er bijvoorbeeld door technische- of VVE problemen geen aansluiting kon worden gemaakt, gaat het adres ook niet uit voor koper.

Dit wordt per individueel adres aangekondigd dus niet voor een hele wijk of ander soort gebied in 1 keer.

Glasvezel stoort niet meer dan koper. Integendeel, er zijn veel gebieden met hele oude koperkabels die veel storingen geven. Maar omdat er zoveel glasvezel wordt aangelegd en geactiveerd zie je meer meldingen langskomen van storingen. We activeren duizenden aansluitingen per week momenteel dus logischerwijs zie je meer klachten. Procentueel is het de laatste jaren niet veranderd en al die mensen waarbij het wel goed gaat hoor je meestal niet.


@Ward_ , bedankt voor deze aanvulling en correctie.

Mijn reactie was gebaseerd op een quote uit dit topic, waar jij dit zelf schreef:

Ward_ schreef:
Stoppen met koper lijnen is drie jaar na de start van de aanleg in een bepaald gebied. 


@Ward_ , bedankt voor deze aanvulling en correctie.

Mijn reactie was gebaseerd op een quote uit dit topic, waar jij dit zelf schreef:

Ward_ schreef:
Stoppen met koper lijnen is drie jaar na de start van de aanleg in een bepaald gebied. 

 

Dat klopte toen (een jaar geleden) ook grofweg wel maar is inmiddels wat genuanceerder geworden.