Skip to main content

Glasvezel is aangesloten. Kastje aangebracht, maar wacht nu al 2 maanden op iemand die de doormeting kan doen. Al tig keer contact gehad en vier keer een middag / ochtend thuis gebleven, maar niemand gezien. KPN verwijst naar aannemer. Maar ik heb een abonnement bij de KPN. Zij zijn dus verantwoordelijk voor de onderaannemer. 

Admin: nieuw topic voor vraag

Goedemorgen @Frans1945, bedankt voor jouw bericht:! We hebben een eigen topic voor je vraag aangemaakt: je reageerde onder een topic van 2 jaar geleden 😅.

Ik begrijp dat je staat te popelen om aangesloten te worden op glasvezel! 

KPN verwijst naar aannemer. Maar ik heb een abonnement bij de KPN. Zij zijn dus verantwoordelijk voor de onderaannemer. 


Ik snap je aanname heel goed, KPN = KPN! In de praktijk is er wel een belangrijk verschil en dat is belangrijk om helder te hebben. Je hebt namelijk de provider KPN en KPN Netwerk:

  • De provider KPN is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt consumenten en zakelijke klanten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie
  • KPN Netwerk is een onafhankelijk onderdeel van KPN. KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk voor internet, televisie en telefonie, ongeacht de provider welke de diensten gaat leveren.
    Wat goed is om te weten, is dat de opdrachten welke KPN Netwerk behandelt, worden ‘provider-neutraal’ uitgevoerd . Dit betekent dat zij alle providers hetzelfde behandelen, en zij dus niet 1 provider prioriteit boven de andere (mogen) geven.

Wij, provider KPN, gaan dus niet over de aanleg en toegang tot glasvezel: vandaar dat jij doorverwezen wordt naar KPN Netwerk. 

Zodra KPN Netwerk alle werkzaamheden afgerond heeft, kun je een seintje van hen krijgen via een netwerkupdate. Heb jij je hier al voor ingeschreven?
Onze klanten krijgen van ons, als provider, automatisch een seintje dat je gratis overgezet kunt worden naar glasvezel. 

Het is voor ons gokken waarom je nu precies 2 maanden wacht om daadwerkelijk aangesloten te worden: KPN Netwerk zal jou daar ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.
Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met hen. Onderaan de pagina Service en contact staan verschillende contact mogelijkheden.

Ik hoop dat je snel aangesloten mag worden!