Skip to main content

Wilt u glasvezel? ja, graag! Prima gaan we dat regelen (ik spreek over zeer lange tijd terug). En dan
waren ‘ineens’ daar gravers en legden een oranje kabel tot aan de erfgrens in de grond. Maanden later werd ‘’zomaar’’ de kabel door een KPN-monteur in onze woning aangesloten. Waarop wist hij ook niet en het zou ook nog niet gaan werken. Wanneer dan wel? wist hij ons niet te zeggen. 

Erg ontevreden ben ik naar de fysieke winkel in Apeldoorn gegaan. De simpele vraag (wanneer glasvezel?) werd niet beantwoord. Ik gaf mijn ongenoegen aan en vroeg of hij dat niet ergens kon terugvinden. Lang verhaal kort maar ik ben woest de winkel uitgelopen. Barst met jullie glasvezel dacht ik maar. Het werkt immers ook zonder glasvezel prima.

Gisteren zag ik een concurrent die wel graag glasvezel wil aanleggen en leveren. Moet ik dan echt daar naartoe KPN? 

Ik ben al enkele keren van werk thuisgebleven om de monteur te ontvangen; waarom was dat dan?

Het enige dat ik graag zou willen is duidelijkheid top een simpele vraag. Wanneer krijgen wij dan glasvezel en hoe en wanneer dan? Ik hoef geen vriendelijk bedoelde antwoorden of technische uitleg waarom en bla bla. Het enige is gewoon een richtdatum.

Tussen de aanleg en oplevering kan maanden of zelfs meer dan een jaar zitten.  Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status van jouw adres als je postcode en huisnummer invult? 


Tussen de aanleg en oplevering kan maanden of zelfs meer dan een jaar zitten.  Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over de status van jouw adres als je postcode en huisnummer invult? 


Er stond eerst data in februari en nu staat er 31 maart. Dat zal ongetwijfeld wel weer verzet worden. Op zich is dat niet erg, maar ik krijg het vermoeden dat alles langs elkaar heen gaat. De laatste monteur vertelde dat ie geen melding terug kreeg na het testen. Raar detail is dat de overburen ‘gewoon’ al wel glasvezel hebben; daarom denk ik dat er iets fout gaat. Om daar doorheen te komen….iedere medewerker die tegenaan loopt geeft dan zelfde reactie...gewoon ff wachten en komt allemaal vanzelf goed.

Gisteren hoorde ik dus dat een concurrent wél e.e.a. in orde zou kunnen maken...Daarom dacht ik van...ik ga eens porren en kijken of KPN nu wel een zinvolle reactie gaat geven. We gaan het maar weer afwachten...

gr Rob


De planning veranderd iedere keer omdat er gewoon geen monteurs genoeg zijn en ook niet te vinden zijn. De bekende krapte op de arbeidsmarkt! Gewoon lekker laten gaan. Je komt vanzelf een keer aan de beurt. En de koperaansluiting die u nu heeft wordt echt niet afgesloten.  En zo bijzonder is glasvezel nou ook weer niet dat u niet zonder kunt.


Beste Joep,
 

Ja, klopt ook wel weer. Bedankt voor uw reactie(s) in deze. Het werkt inderdaad ook goed nu hoor. Glasvezel zou echter in mijn situatie wel beter gaan werken (heb 8 IP-camera’s) die data willen blijven sturen; ja, allemaal:)…. Dat zou vlotter verlopen denken we. Het verhaal van de zwakste schakel ken ik goed. Uw reactie …….(je weet het nu toch wel? Alleen bekabe……..) briljant!

Inderdaad, we gaan maar weer verder wachten :0...groetjes Rob


Welke snelheid heb je nu met koper?


Welke snelheid heb je nu met koper?

Down 64,4

Up 12,9

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0c492ed0-b2b9-11ed-859c-dbbf8ab3d61d


Ik ga je nog één keer lastig vallen😉. Wat zegt deze  site over de mogelijkheden op jouw adres? Gewoon even om te checken of je optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden. Idm een screenshot plaatsen zonder postcode en huisnummer. 


 


Als ik goed heb, eerder werd op de plaatsen waar KPN glasvezel ligt de koper als niet beschikbaar getoond, nu niet (meer ?).

Op kpnnetwerk.nl is de melding “koper gaat uit over  . . dagen” nu verdwenen overigens.
( althans bij het adres wat ik in de gaten hou ) :

( dank @ Ward )


Wat ik bijzonder vind is dat je bij een snelheidstest een veel hogere snelheid haalt dan wat mogelijk zou zijn. Maar goed het lijkt er ook op dat glasvezel binnenkort aktief gaat worden.  Maar zoals eerder bedacht kijk gewoon hoe het loopt. Komt allemaal goed.


Wat ik bijzonder vind is dat je bij een snelheidstest een veel hogere snelheid haalt dan wat mogelijk zou zijn.

Dat viel mij ook op, bij “mijn” adres.