Skip to main content

De monteur komt vanzelf langs? Erg slecht info voorziening van KPN. 

de mannen zijn net hier geweest om de glasvezel kabel naar binnen te brengen. Ze vroegen aan mij waarom ze de ONT niet erop moesten zetten. Ik dacht dat ik bij vertrek meteen op die fantastische snelheid kon internetten?

Terwijl ze hier waren service nog gebeld maar het was de verkeerde dienst, provider bellen of verkeerde keuze nummer.

 

Wat gaat er nu gebeuren aub? Ik zit al 1,5 jr op de halve snelheid 32 Mb/s omdat een monteur de dubbele aansluiting heeft vervangen Dior een enkele. Dus betalen voor 60 Mb en 32 krijgen. 

Ik ga niet eindeloos door met zoeken nar de juiste dienst en ga met mijn buurman praten die heeft Ziggo en is daar heel tevreden over de service

admin: eigen topic aangemaakt

Hallo @Tulp2020 , voor vragen over de glasvezelaansluiting moet je bij www.kpnnetwerk.nl zijn, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur van de glasvezel.

Bij KPN, de provider kun je via de chat om een migratie koper naar glas vragen, dan word je misschien wat sneller omgezet, anders komen ze vanzelf een keer de boel omzetten.

Als je al 1 ½ jaar betaalt voor 60 Mbit/s terwijl je ‘maar’ 32Mbit/s krijgt reageer je wel een beetje laat.

 


Hoi @Tulp2020 . Welkom op het forum.

Ik zou het jammer vinden als we jou kwijt raken. Zoals ik het nu begrijp is het fysieke deel klaar?

Met wat geluk kan ik jou dan omzetten naar glasvezel. Kun je jouw forum profiel aanvullen en mij een seintje geven als dat gebeurd is? Dan ga ik voor je kijken.


Gegevens aangevuld.

 

Voor JanD. Het is niet zo dat ik niet gereageerd heb maar kreeg als antwoord dat het vanwege corona niet mogelijk was dit te herstellen. In sommige gevallen is Corona overal het antwoord op!


In bepaalde gebieden is KPN de provider sinds kort als begonnen om voor de kabelaansluiting een opdracht te verstrekken aan KPN Netwerk om alles in 1 keer te doen. Kabel doortrekken, glasvezel afmonteren, ONT activeren en Experiabox aansluiten. 

Maar dat is nog zeker geen proces in heel Nederland. In de overige gebieden maakt KPN Netwerk eerst de aansluiting af en dan meldt de klant zich zelf bij zijn provider voor een overstap of de provider meldt zich bij de klant. Het varieert per provider. 

Ik kan me ook niet voorstellen dat Tulp2020 ergens brieven of mails heeft gekregen waarin zou worden gesuggereerd dat je meteen na de aansluiting al gebruik kunt maken van glasvezel?

 


Tulp2020 heeft eindeloos brieven gekregen van elke stap. Jij wil suggereren dat ik allerlei mensen in mijn huis moet laten sleuven maken, boren en dingen op de muur schroeven zonder dat ik gebruik kan maken van internet. 

Ik wil iedereen die de behoefte heeft het probleem van KPN naar mij te schuiven verzoeken geen bijdrage te leveren. 

Alleen mensen met een oplossing die binnen 1 week gerealiseerd kan worden.

 

 

 


Tulp2020 heeft eindeloos brieven gekregen van elke stap. Jij wil suggereren dat ik allerlei mensen in mijn huis moet laten sleuven maken, boren en dingen op de muur schroeven zonder dat ik gebruik kan maken van internet. 

Ik wil iedereen die de behoefte heeft het probleem van KPN naar mij te schuiven verzoeken geen bijdrage te leveren. 

Alleen mensen met een oplossing die binnen 1 week gerealiseerd kan worden.

 

 

 

Ik suggereert niks. Dat is gewoon zo. KPN Netwerk legt aan en communiceert met jou. Zij leveren geen internet of diensten. Dat doen KPN, T-Mobile, XS4all etc...


@Tulp2020 : ik zie een kleinzakelijk abonnement op jouw adres. Als jij het goedvind zet ik het verzoek om dit om te zetten naar glasvezel in werking. Je krijgt vervolgens bericht wanneer wij jou denken om te katten.  Hier zal ook een monteursafspraak uit voortvloeien. Zullen we daar een begin mee maken? 


Graag!


Verzoek is gedaan.  Kun jij me op de hoogte houden van de mailtjes die je nu gaat ontvangen? Meestal hoeft dit niet lang te duren. Zeker als KPNNetwerk alles werkend bij ons heeft aangemeld. 


 

 

 

 

 

Ik suggereert niks. 

 

 

Ik kan me ook niet voorstellen dat Tulp2020 ergens brieven of mails heeft gekregen waarin zou worden gesuggereerd dat je meteen na de aansluiting al gebruik kunt maken van glasvezel?

 

Dat doe je dus wel.

Het woordje “meteen” is hier veraderlijk want KPN doet nooit iets “meteen”. Het duurt tegenwoordig altijd veel langer dan bij andere organisaties. Het woordje is hier echter alleen door jou zeer creatief gebruikt en niet door @Tulp2020 . 

Maar wij hebben ook die brieven gekregen, en hieruit krijg je minimaal de indruk dat het snel na het plaatsen van de ONT gebeurt. 

Maar je maakt me best verdrietig, dus ik schrijf maar verder niets.

Ik zie dat @Erwin_  dit voor Tulp2020 gaat uitzoeken en ik hoop dat hij zijn bevindingen hier ook neerschrijft ook als Tulp2020 al naar Ziggo is.

Ik zal het volgen. 


@CorL , Als je dat stukje wat je zelf van @Ward_ quote nu eens doorleest dan zie je dat jou verhaal er onder precies hetzelfde staat alleen met veel meer woorden met de bedoeling iemand een hak te zetten.

En jij bent nu juist degene die daar niet van gedient is, doe het dan ook bij een ander niet.


Even voor de goede orde: @Tulp2020 heeft had het idee dat met de aanleg van het fysieke deel van zijn glasvezel verbinding er ook direct diensten geleverd zouden worden. Of de informatievoorziening hierin gebrekkig is geweest, laat ik in het midden. Ik heb immers geen inzage in de mails die hij gehad heeft en/of wat er door monteurs ter plekke is gezegd.

@Ward_  legt vervolgens netjes uit wat de dagelijkse praktijk van deze processen is en benadrukt ook het verschil tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Verder geeft hij aan dat er dus een nieuw proces is, dat nog spaarzaam gebruikt wordt, waarbij álles door KPNNetwerk wordt gedaan. Blijkbaar is dat niet het geval bij de aansluiting van @Tulp2020 . 

De discussie die hierna ontstaat zet in mijn optiek weinig zoden aan de dijk. Ik heb de omzetting van @Tulp2020 's verbinding in gang gezet.   Had ik dit niet gedaan was het proces vanzelf op gang gekomen maar dan had het wel langer geduurd.  Dat zijn de feiten. 

Hoe het nu verder gaat met de aansluiting van @Tulp2020 is even afwachten. Zoals gezegd: Als alles werkend is afgeleverd door KPNNetwerk kan de omzetting vaak binnen 1 a 2 weken gerealiseerd worden. 

 


>>>partial quote

De discussie die hierna ontstaat zet in mijn optiek weinig zoden aan de dijk. Ik heb de omzetting van @Tulp2020 's verbinding in gang gezet.   Had ik dit niet gedaan was het proces vanzelf op gang gekomen maar dan had het wel langer geduurd.  Dat zijn de feiten. 

 

 

Voor jou misschien niet, maar voor mij wel. Ik kreeg de indruk dat het proces niet meer vanzelf op gang zou komen en kreeg de indruk dat ik actie moest komen. (Maar ik weet niet wanneer de aansluiting aan beiden kanten van de kabel is gerealiseerd, dus best lastig) Dat realisatietijden bij KPN niet kort zijn, ben ik al aan gewend. 


En de communicatie over de voortgang en status van de FttH-aanvraag en/of migratie van koper naar glas is ook slecht.

Sinds 21 juli 2021 hoor ik niets meer van KPN en/of KPNNetwerk.

Als ik zelf niet regelmatig op onderzoek ga had ik nog niets geweten.

 

 


Ik heb een rode internetkabel binnen gekregen met de post. Heb er daar nog stuk of 10 van liggen maar goed en rooie had ik nog niet. Whats next?


Hallo @Tulp2020 die rode kabel is de eerste aanloop naar de definitieve aansluiting. Die LAN-kabel, kwaliteit CAT6 kun je straks plaatsen tussen de glasvezelkast en de modem/router.

Als KPN de glasvezel opgeleverd heeft kun je zelf de rode kabel aansluiten, aan de modem/router-kant in de (rode) WAN-poort en kun je de DSL-kabel van de modem/router verwijderen.

 


Ik heb een rode internetkabel binnen gekregen met de post. Heb er daar nog stuk of 10 van liggen maar goed en rooie had ik nog niet. Whats next?

Pas op, waarschijnlijk is dit een straigth cable dus anders dan die 10. 

https://www.home-network-help.com/straight.html


Hallo @CorL , waarom moet je daarvoor oppassen, een straight  cable is tegenwoordig toch een algemeen gebruikte kabel?


Hallo @CorL , waarom moet je daarvoor oppassen, een straight  cable is tegenwoordig toch een algemeen gebruikte kabel?

Jan,

Misschien vergis ik me, omdat je bij de gangbare UTP kabeltjes moet kruisen denk ik dat het de Cross over is, maar misschien heet dat wel de Straigt cable. 

In ieder geval heeft de rode kabel voor dit soort doeleinden altijd een ander aansluitpatroon gehad dan de normale. Maar als ik naar het patroon van de kabel kijk in de link zit ik waarschijnlijk wel goed. 

Er zitten hier genoeg monteurs op dit forum, misschien horen we het nog. 


Hallo @CorL , inderdaad je vergist je, moderne Netwerkapparatuur herkent tegenwoordig een cross- of straightkabel en past dit wanneer nodig automatisch aan. Heel vroeger bij het rechtstreeks koppelen van 2 computers had je een crosscable nodig.

Nu wordt een per ongeluk gebruikte crosscable herkend door switches e.d.


Hallo @CorL , inderdaad je vergist je, moderne Netwerkapparatuur herkent tegenwoordig een cross- of straightkabel en past dit wanneer nodig automatisch aan. Heel vroeger bij het rechtstreeks koppelen van 2 computers had je een crosscable nodig.

Nu wordt een per ongeluk gebruikte crosscable herkend door switches e.d.

He @JanD 

Je hebt ongetwijfeld gelijk want mijn kennis op dit gebied is echt uit de oude doos. 

Als dat kabeltje bij ons binnenkomt leg ik hem wel onder de multimeter. En als ik het nog kan vinden bericht ik het dan hier. 

Maar ik weet niet of dat dit jaar nog is, de ONT hangt pas 14 dagen (heel netjes) aangesloten in de meterkast, dus het kan wel eens 2023 worden.  :joy:

 


Maar ik weet niet of dat dit jaar nog is, de ONT hangt pas 14 dagen (heel netjes) aangesloten in de meterkast, dus het kan wel eens 2023 worden.  :joy:

 

Hier in 2018 al voor een glasvezel abonnement bij solcon gekozen, KPN zou niet beschikbaar zijn op het aan te leggen glasvezel netwerk. Vorig jaar vlak voor de kerst is dat abonnement nog eens vernieuwd, 14 dagen bedenktijd. Net na de kerst heb ik dat maar eens geannuleerd. Nu is het bijna weer kerst, en er ligt nog steeds niks. Er gebeurt ook in de regio helemaal niks. Inmiddels heeft KPN wel het kopernetwerk geüpgraded. Ik haalde vroeger net 40 - 45 mbit. Nu bij een speedtest makkelijk 70 mbit. Heb een 50 mbit abonnement. Volgens de KPN Box is 110 haalbaar.


mooi dat iedereen zoveel over kabeltjes weet

 

Dit kwam nog binnen 

 

Uw glasvezelverbinding op "adres "is bijna klaar! U krijgt een brief over de afspraak met de glasvezelmonteur van KPN Netwerk, dit is de netwerkbeheerder die glasvezel aanlegt. Deze monteur maakt uw glasvezelaansluitpunt in orde. Tot die tijd hoeft u niets te doen.

 

Zelfde prijs, meer mogelijkheden
Uw abonnement en de maandelijkse kosten blijven hetzelfde. Maar u hebt met glasvezel wel meer mogelijkheden. Zo is uw internetverbinding via glasvezel altijd superstabiel, waardoor het niet uitmaakt met hoeveel apparaten u tegelijkertijd online bent. Wilt u écht alles uit uw snelheid halen? Verhoog dan uw abonnement tot wel 1 Gbit/s nadat u uw modem hebt aangesloten op glasvezel.

Opleverdatum
De aanpassing van uw verbinding wordt op 28 september 2021opgeleverd. Daarna kunt u zelf uw apparatuur aansluiten. Wilt u een andere datum afspreken? Bel dan met onze Klantenservice via 0800-0403.

Zodra de aanpassing van uw verbinding gereed is, krijgt u een bevestiging via sms op telefoonnummer 

 

Tot morgen?

 


Hoe maak ik een afspraak met een monteur.

Ik heb de Cat kabel maar die kan nergens gekoppeld worden aan de glasvezel aansluiting om dat de aansluiting er niet is.

Ik kan een afspraak maken met een monteur maar dat kost 75 euro gaan we niet doen want was allemaal gratis.

Wat is KPN toch een waardeloze informatie verstrekker.

Als ik morgen 29-9-2021 niks gehoord heb ga ik naar Ziggo


Hallo @Tulp2020 , zo te zien ben je een zakelijke klant, gezien het telefoonnummer waar naar verwezen wordt, 0800 0403.

Kun je eens een foto plaatsen hoe het er nu uit ziet in je meterkast?

Vandaag wordt de aansluiting opgeleverd, de dag is nog maar net begonnen, dus er kan nog van alles gebeuren.

Dat jij je LAN-kabel tussen modem en glasvezelpunt aan de glasvezelkant niet kwijt kunt kan zijn dat je alleen nog maar een aansluitpunt hebt en nog geen bijbehorende glasvezelkast, vandaar mijn vraag om de foto van de huidige situatie. Als je dat glasvezelpunt inderdaad niet hebt zou er vandaag kosteloos een monteur moeten komen om de aansluiting af te maken.

Ik zie de foto met belangstelling tegemoet.