Skip to main content

De monteur komt vanzelf langs? Erg slecht info voorziening van KPN. 

de mannen zijn net hier geweest om de glasvezel kabel naar binnen te brengen. Ze vroegen aan mij waarom ze de ONT niet erop moesten zetten. Ik dacht dat ik bij vertrek meteen op die fantastische snelheid kon internetten?

Terwijl ze hier waren service nog gebeld maar het was de verkeerde dienst, provider bellen of verkeerde keuze nummer.

 

Wat gaat er nu gebeuren aub? Ik zit al 1,5 jr op de halve snelheid 32 Mb/s omdat een monteur de dubbele aansluiting heeft vervangen Dior een enkele. Dus betalen voor 60 Mb en 32 krijgen. 

Ik ga niet eindeloos door met zoeken nar de juiste dienst en ga met mijn buurman praten die heeft Ziggo en is daar heel tevreden over de service

admin: eigen topic aangemaakt

zit niet in de meterkast maar in de hoek van de kamer

 

 


Ze hebben zo te zien een betere kwaliteit rode kabel ingekocht.😉


Hoi @Tulp2020 : Volgens mijn informatie is er nu contact met jouw modem via het glasvezelnetwerk.  Klopt dat?

 


de foto is de situatie gisteravond


Ze hebben zo te zien een betere kwaliteit rode kabel ingekocht.😉

Hallo @Doornekamp33 het is een CAT6-kabel, heb ik ook ooit eens gekregen, maar omdat deze tkort was een langere van 2 meter gekregen, geel, ook CAT6.

 


Maar werken je diensten nu? Anders wil ik proberen om een monteur in te plannen.


 Nee zonder de verbinding tussen net buiten en modem is dat niet mogelijk lijkt me. Ik hoor graag wanneer de monteur komt? 


Welk proces loopt nu dan ?

Ik wil graag gebeld worden door een fysiek persoon die de bevoegdheid heeft bij KPN, van welke dienst dan ook met een agenda die me een datum en tijdstip voorstelt waarop KPN dit adres verbindt met het glasvezel netwerk.

Als KPN nog niet zover is wik ik dat ook weten. Ik heb n eigen bedrijf en ben overdag niet thuis. Deze week is qua planning al vol dus die 2 weken gaan we niet halen.

Nog even terug naar de mannen die van buiten naar binnen geboord hebben. Zij gaven aan dat ze op sommige adressen hier in de wijk (overal nieuwe kabels gelegd) wel meteen een aansluiting gemaakt hebben. Ze hadden 1 uur per adres maar waren binnen 35 minuten weg. Dus het is geen Einstein gedachte om meteen overal de aansluiting te maken dan heeft de klantenservice het niet zo druk meer met al die telefoontjes en service contacten.

Ondertussen duurt het maken van contact lang!

Hier nog wat tekst van vorige week met highlights bij alle slagen om de arm:

xxx  legt vervolgens netjes uit wat de dagelijkse praktijk van deze processen is en benadrukt ook het verschil tussen KPNNetwerk en KPN de provider. Verder geeft hij aan dat er dus een nieuw proces is, dat nog spaarzaam gebruikt wordt, waarbij álles door KPNNetwerk wordt gedaan. Blijkbaar is dat niet het geval bij de aansluiting van @Tulp2020 . 

De discussie die hierna ontstaat zet in mijn optiek weinig zoden aan de dijk. Ik heb de omzetting van @Tulp2020 's verbinding in gang gezet.   Had ik dit niet gedaan was het proces vanzelf op gang gekomen maar dan had het wel langer geduurd.  Dat zijn de feiten. 

Hoe het nu verder gaat met de aansluiting van @Tulp2020 is even afwachten. Zoals gezegd: Als alles werkend is afgeleverd door KPNNetwerk kan de omzetting vaak binnen 1 a 2 weken gerealiseerd worden. 


Ik heb een ticket aangemaakt.  Deze wordt binnen drie dagen opgepakt en je wordt teruggebeld voor het maken van een afspraak.,


Op het aangemaakte ticket heb ik een bericht gekregen dat ik een bepaald tel.nr. kon bellen.

De jongeman daar wist me vertellen dat eea buiten, in de kast nog niet opgeleverd was maar dat dit ‘vandaag’ gebeurd! Pas dan kon er een monteur ingepland worden.

Toevallig dat ik ‘vandaag’ dan bel natuurlijk, maar beter was geweest dat ik morgen gebeld had want dan had die monteur wel ingepland kunnen worden.

De opgravingen hier in de straat zijn zo’n 2 maanden geleden opgeleverd maar de kast is blijkbaar nog niet opgeleverd. De logica en geloofwaardigheid van deze verhalen ontgaat mij volledig.

 

 

 

 

 


De logica en geloofwaardigheid van deze verhalen ontgaat mij volledig.

Het zijn allemaal verschillende bedrijven die dat doen. De ene heeft eerder tijd dan de andere. Het kan heel goed zijn dat de kabel al in de grond zit, maar dat de centrale pas 2 of 3 maanden later, geinstalleerd door een ander bedrijf, opgeleverd word. Daar is niets ongeloofwaardig aan.

Geduld, geduld, geduld. Het is wel eens jammer dat da niet in een potje bij de supermarkt te koop is.


Beste Nick 83. Idd jammer van die potjes. Er zijn er meer hoor, van die potjes. Bv het potje goed lezen van alles wat gecommuniceerd is zal er dan ook bij moeten staan. De eerste vraag die gesteld is. Hoe zit het met de communicatie.

Een van de reacties is:

Hoi @Tulp2020 : Volgens mijn informatie is er nu contact met jouw modem via het glasvezelnetwerk.  Klopt dat?

Volgens mij is het handig om te communiceren wanneer wat klaar is en wat de volgende dienst wanneer komt doen.

Verder vind Ik het nog altijd wel ongeloofwaardig, alleen dat hebben jullie (KPN) in het paarse krokodil gebouw niet in de gaten. Zoals er gesproken wordt over de ene en de andere dienst toont aan dat er altijd weer aan ander kastje naar een andere muur gaat, om maar bij het onderwerp te blijven. Dat blijkt ook uit de telefoon gesprekken die ik met medewerkers voer daar wordt altijd over ze gesproken en nooit over we.


Mooi helder bericht ontvangen. Nu weet ik al véél meer!

 

 


Vandaag maar weer eens gebeld. Ik word binnen 3 dagen gebeld. Er is een ticket aangemaakt. Mooi zo dat hadden we toch al een keer gehad?

Ben benieuwd naar de volgende reactie


kan iemand mijn profiel verwijderen aub? Het heeft geen nut


Aandringen helpt. De eerste dame zei dat het netwerk nog niet afgemeldt was. KPN Netwerk zei dat ze dit wel gedaan hadden. Volgende aan de lijn. Het gekke is, je voelt meteen dat je de goede aan de lijn hebt want die zag meteen ergens stond een vinkje verkeerd. De wijziging van de ‘ bestelling’ stond nog open. Wat is niet bekend. Nu het vinkje bij de juiste bestelling staat komt er volgende week een monteur.

Bedankt wijze mensen van het forum!