Skip to main content

Ik wil graag weten hoe het nu (half mei 2020) staat met de drukte van het aansluiten van glasvezel.

De kabel is al doorgetrokken tot in demeterkast, maar daar loopt het voorlopig dood. Wanneer kan ik een vervolg verwachten?

Nardus52

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

Hallo @Nardus52,

Voor het afmonteren van het FTU dien je contact op te nemen met KPN NetwerkNL. Je praat nu met KPN de provider en dit zijn 2 aparte bedrijven. Ik zou je dus willen adviseren om te bellen met KPN NetwerkNL hierover. De KPN provider kan je hier niet mee helpen helaas.


Beste Chris,

 

Leuk dat jullie die KPN opsplitsen in twee bedrijven, anders heb je inderdaad problemen om zowel kastje als muur te zijn!!

Dat bedrijf KPN NetwerkNL is op hun site volkomen duidelijk. Ze verwijzen naar mijn internet provider, en dat zijn jullie, zoals je zelf zegt.  Mijn woning is klaar voor het gebruik van glasvezel, gelukkig, eindelijk! Ik betaal er anders genoeg voor. Oh nee ik betaal jullie! Nu graag een goed antwoord aub wanneer komt de echte aansluiting naar mijn modem? Ik heb genoeg van die trage telefoonlijn! 

 

Nardus 52


Leuk dat jullie die KPN opsplitsen in twee bedrijven, anders heb je inderdaad problemen om zowel kastje als muur te zijn!!

Er is helemaal geen bedrijf opgesplist. Vroeger waren er twee aparten bedrijven voor de koper en glas netwerken en die zijn samengevoegd tot KPN NetwerkNL.

Het bedrijf voor het glas netwerk heette voorheen Reggefiber.

 

Ik geef je overigens groot gelijk dat je de provider KPN er op aanspreekt om de aansluiting gerealiseerd te krijgen immers je bent met de provider KPN een overeenkomst aangegaan voor het leveren van diensten.

Zij zouden mijns inziens KPN NetwerkNL moeten aansturen om nog uit te voeren werkzaamheden te verrichten.

Is de glasvezel afgemonteerd op een kastje (FTU) of ligt deze nog los in de meterkast?


Hey @Nardus52, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community hebt gevonden, we helpen je hier graag. Ik snap zeer goed dat je graag snel op glasvezel wordt aangesloten :rocket: Gelukkig zal dat niet lang meer duren. 

Ik ben net als wjb wel erg benieuwd of de FTU door KPN NetwerkNL al is afgemonteerd is. 

Is de glasvezel afgemonteerd op een kastje (FTU) of ligt deze nog los in de meterkast?

Ik kan even met je meekijken naar de status, zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? Postcode & huisnummer, naam contractant en klantnummer is voldoende. Dan kan ik voor je aan de slag :)


Het aanleggen en afmonteren van de kabel is werk voor KPN Netwerk, de kabel eindigt in een wit kastje waar de FTU opgemonteerd kan worden.

De FTU wordt door een KPN (provider) monteur geïnstalleerd, in mijn geval was dit een grijs kastje.

 


Mijn dank voor het behandelen van mijn vraag.

Gelukkig heb via de telefoon een heel aardige medewerker van KNP getroffen die voor mij een afspraak heeft gemaakt voor de aansluiting op glasvezel.

Er komst donderdag 28/5 een installateur!

Hartelijke groet

Nardus52


Hoi @Nardus52. dat is goed nieuws. Dan was je FTU waarschijnlijk al gereed voor installatie, toch? Fijn dat je niet lang meer hoeft te wachten om op hét glasvezelnetwerk verbonden te zijn :D 

Dank voor je terugkoppeling, hiermee sluit ik je topic. Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. De community helpt je graag :) 


Reageer