Skip to main content

Goede dag, 

Een aantal maanden geleden zijn ze bij ons geweest om glasvezel aan te sluiten. Verderop in onze wijk hebben ze de huizen die toestemming hebben gegeven voor aansluiting tot aan het pand bekabeld (alleen binnenshuis moet nog). Echter moesten wij onze auto van de oprit halen en hebben ze de glasvezel echter niet tot het pand maar alleen onder de gemeentelijke grond geplaatst. Dit is ook zo bij onze buren gedaan. Vervolgens horen wij hier niks meer over. De kabel steekt nu precies voor de oprit uit de grond.

Is er duidelijkheid wanneer ze dit af komen maken? 

Bij mijn moeder aantal straten verderop zijn ze nu wel binnen geweest, hebben het kastje geplaatst maar vervolgens is ze niet aangesloten op het kastje omdat ze op de verkeerde aardlekpoort aangesloten zit (wat ik bij ieder huis nog heb gehad) vervogens komt hier ook niemand om het te regelen. 

 

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Wat is een "aardlekpoort"?


Ik dacht dat het een aardlekpoort heet. Je hebt bij sommige woningen en volgens mij ook rijtjes woningen verschillende poorten waarbij het signaal van uit de kast buitenshuis, je huis binnen komt en soms komt het signaal bij de verkeerde poort binnen. Mijn vorige huis had 4 appartementen en een winkel op 1 adres en er waren 5 poorten. Dus de mijne kwam op een verkeerde poort binnen


Hi @Melissa O. K.! Op de site van KPN Netwerk kun je de voortgang en de verwachte aansluittijd vinden nadat je je adres in hebt gevoerd. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel dus bij hen kun je alle informatie vinden. 🙂

Mocht het daar niet duidelijker van worden, dan kun je ook contact met KPN Netwerk opnemen om te vragen hoe het nu verder gaat en wat de verwachting is. Dan weet je hopelijk snel waar je aan toe bent!