Skip to main content

Ik ga over een week verhuizen naar een nieuwbouw woning zonder koper en glasverbinding en ik weet niet of de glasvezelaansluiting dan al geleverd is. 

Geen idee of en wanneer de aannemer van KPN netwerk de verbinding komt leggen, kpn-netwerk kan niets meer aangeven dan dat er een case zou zijn aangemaakt. 

Ik heb een werkende internetverbinding nodig aangezien ik voor het grootste gedeelte van de week thuis werk. Waar kan ik nagaan of de verbinding tijdig wordt gelegd en indien dit niet het geval is, hoe vraag ik dan een noodpakket oid aan? 

Hallo @Pierre le Duque ,

Ik ga er vanuit dat je de verhuizing tijdig hebt doorgegeven aan KPN. 

Benieuwd naar de status van de oplevering van je internet? 

Bel dan naar 0800-0402. Daar kunnen ze dat inzien. En mogelijk ook een noodpakket regelen als het onverhoopt niet op tijd gaat lukken. 


Klantenservice kan dat niet zien. Aanleg verbinding ligt bij kpn-netwerk en die weten ook niets. Er is een case aangemaakt maar daar heb ik niet zoveel aan. Gewoon een datum waarop de aannemer gaat graven heb ik genoeg aan, maar die kan niemand geven. 


Goed, de provider KPN is dan dus nog geen partij. Voor meer informatie over graafwerkzaamheden moet je dan toch bij KPN Netwerk zijn of misschien weet de bouwer van jouw huis jou wel wat meer te vertellen. 

Maar voor het aanvragen van een noodpakket moet je wel degelijk bij 0800-0402 zijn. Ik zou dat nu (lees: morgen vanaf 8.00) maar alvast gaan aanvragen als je volgende week gaat verhuizen. 


Hoi @Pierre le Duque, welkom! Om antwoord te kunnen geven op jouw vragen is er een wedervraag die als eerste beantwoord moet worden. En die vraag is: heb je al een abonnement aangevraagd op het nieuwe adres? Dat kan zijn een verhuizing van je bestaande abonnement naar dit nieuwe adres, of een helemaal nieuw abonnement. 

Als dat nog niet is gebeurd, dan is dat wel het belangrijkste om nu te gaan doen. Want zonder dat ga je geen signaal krijgen als de glasvezel eenmaal is aangelegd, en zonder dat kunnen wij (KPN de provider) ook niets voor je betekenen. Als je al wel een verhuizing of nieuwe aanvraag hebt, dan kunnen wij vinger aan de pols houden en navraag voor je doen bij Netwerk als dingen niet helemaal lekker lopen. Als dit het geval is, vul dan je forumprofiel in. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik mee.

KPN Netwerk is verder wel degene die verantwoordelijk is voor de aanleg van de glasvezel tot in je huis. Dus een beetje afhankelijk van waar je zit in de aanleg moet je bij hen zijn voor navraag. We hebben een handig artikel over glasaanleg. Neem die voor de volledigheid nog even door.

 

Wat betreft noodpakket, als je al wel een aanvraag bij ons hebt lopen, dan kunnen wij in bepaalde gevallen een noodpakket verzorgen. Als je geen aanvraag bij ons hebt, dan kan Netwerk in bepaalde gevallen een noodpakket regelen. Maar of dat dan kan en hoe, daarvoor moet je bij hen zijn


Dankjewel voor je reactie. Ik kan geen abbo/verhuizing aanvragen aangezien mijn nieuwe adres nog geen aansluiting heeft en daardoor ook niet voorkomt in het systeem van KPN. Klantenservice kon dat ook niet. Ik ga mijn profiel verder invullen. 


Heeft u wel een aansluiting aangevraagd op mijnaansluiting.nl? Anders gaat er natuurlijk helemaal niks gebeuren bij een nieuw huis. Of heeft de aannemer/projectontwikkelaar dat gedaan? Ik hoop het voor u dat het geregeld is. Anders bent u zo een half jaar verder...


Die aanvraag is gedaan door mijn aannemer. Is dus alleen een kwestie van wanneer. 


Die aanvraag is gedaan door mijn aannemer. Is dus alleen een kwestie van wanneer. 

Als u nu nog niets weet, dan zal het nog wel langer duren dan een week…

Ligt de coaxkabel van Ziggo ook nog niet binnen? Die is vaak een stuk sneller. Met aanleggen bedoel ik.


Dankjewel voor je reactie. Ik kan geen abbo/verhuizing aanvragen aangezien mijn nieuwe adres nog geen aansluiting heeft en daardoor ook niet voorkomt in het systeem van KPN. Klantenservice kon dat ook niet. Ik ga mijn profiel verder invullen. 

Die aanvraag is gedaan door mijn aannemer. Is dus alleen een kwestie van wanneer. 

Dan moet je in dit geval bij je aannemer en KPN netwerk zijn, @Pierre le Duque. Vooral als je nog niet in je huis woont, dan is de aannemer degene waar KPN Netwerk contact mee heeft. Als je er eenmaal woont, dan zal het contact met jou zijn omdat jij dan degene bent die ze eventueel toegang kan en moet verlenen.


Dankjewel voor je reactie. Ik kan geen abbo/verhuizing aanvragen aangezien mijn nieuwe adres nog geen aansluiting heeft en daardoor ook niet voorkomt in het systeem van KPN. Klantenservice kon dat ook niet. Ik ga mijn profiel verder invullen. 

Die aanvraag is gedaan door mijn aannemer. Is dus alleen een kwestie van wanneer. 

Dan moet je in dit geval bij je aannemer en KPN netwerk zijn, @Pierre le Duque. Vooral als je nog niet in je huis woont, dan is de aannemer degene waar KPN Netwerk contact mee heeft. Als je er eenmaal woont, dan zal het contact met jou zijn omdat jij dan degene bent die ze eventueel toegang kan en moet verlenen.

 

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels bericht gehad dat er morgen gegraven gaat worden 🤗


Inmiddels is het aansluitpunt afgemonteerd (woensdag). Moet nu nog 5 werkdagen wachten voordat alles is doorgevoerd in de administratie van kpn netwerk en mijn adres dus ook verschijnt in de administratie van kpn zodat ik een verhuizing kan aanvragen. 


Ik zie hier glasvezel al beschikbaar, @Pierre le Duque. Verhuizing aanvragen zou nu moeten kunnen 👍🏻


We zijn weer een stapje verder, inmiddels is de verhuizing aan de kant van KPN doorgevoerd in de administratie. Kennelijk is het nog wachten tot KPN netwerk “iets” aan hun kant doorvoeren waardoor het signaal ook daadwerkelijk beschikbaar komt op mijn adres. Waarschijnlijk moet er nog een vinkje gezet worden in de administratie oid? We gaan kpn netwerk zo maar weer eens bellen. Noodpakket is wel aangeboden maar door logistieke problemen bij KPN niet te leveren...


geen idee waar ik nu op moet wachten? opleverdatum is nu op 17-04 gezet door kpn? alles is aanwezig. dat wordt lastig zonder noodpakket...


Volgens kpn netwerk heb ik nu een actieve aansluiting. Volgens KPN is er “extra onderzoek” nodig. Verhuisdatum is nu op 17-04 gezet, dus we mogen nog even. Vandaag maar weer informeren wat het probleem nu weer is. 


Hallo @Pierre le Duque , extra onderzoek is een standaard term die ze gebruiken bij de voorbereiding voor de aansluiting. Als je niets hoort word je op de 17e aangesloten, anders hoor je het nog.


Alle apparatuur is aanwezig, waarom moet ik dan weer een week wachten tot het abbo is overgezet? Ik vind dit proces op zijn zachtst gezegd ondoorzichtig. 


Alle apparatuur is aanwezig, waarom moet ik dan weer een week wachten tot het abbo is overgezet? Ik vind dit proces op zijn zachtst gezegd ondoorzichtig. 

Een monteur moet in de wijkcentrale het kabeltje wat naar uw woning loopt nog ergens in het juiste poortje steken. Zo'n monteur is kennelijk niet eerder beschikbaar. 


Er staat over het algemeen 2-3 weken voor het opleveren een verhuizing, gerekend vanaf het moment dat die bij ons (KPN de provider) wordt ingediend. Dus in die zin is een activatiedatum van de 17e normaal. Ik zie dat er een monteur gepland is voor de 18e in de ochtend. Betekent dat de activatie dan ook verplaatst naar dat moment. Dit kunnen we helaas niet verder versnellen.


@Erik_ Dat is helder. Vorige week heb ik ook iemand bij de Servicedesk van KPN gesproken die ook een helder verhaal had en tevens wel een noodpakket internet en TV kon regelen (waar eerdere medewerkers dat niet konden). Dus we zitten nu even op een 4g router, niet ideaal, maar zeker werkbaar, heel blij mee! Daarmee halen we de 18e wel :-) 


Zoals ik het hier zie is de monteur geweest vanmorgen, @Pierre le Duque, en is de boel nu werkend, klopt dat?


Ja alles is nu helemaal goed. Monteur heeft alles heel snel aangesloten en afgeregeld.