Skip to main content

Glasvezel zou in meterkast aangesloten worden. Volgens de monteurs heb ik een verouderde Experiabox v10. Volgens kpn klantenservice en kpnnetwerk zou alles correct en up to date moeten zijn. Kpnnetwerk verwijst mij naar hun aannemer Volker maar deze geeft echter geen gehoor. Ik kom er telefonisch niet doorheen en zit nu tussen wal en schip.

Een verouderde experiabox v10 bestaat gelukkig niet. Die zijn nog prima. Wat is de status als je postcode en huisnummer invult op de site van kpnnetwerk.nl?


Die status is niet up to date. Volgens de website zijn ze nog aan het graven terwijl dat maanden geleden al gebeurd is. Ze zijn vanmorgen langs geweest met 2 monteurs en die gaven dus aan Experiabox verouderd. Er is alleen een wit glasvezel kastje geplaatst.


Die monteurs kletsen uit hun nek. Het modem is prima. Blijkbaar zijn ze dus nog met de aanleg bezig. Heb je nu een aansluiting via de koperaansluiting?


Ik heb inmiddels na 2.5u bellen iemand gesproken van Volker. Er zou zogezegd in de order van KPN niet hebben gestaan dat ik ook een zwart KPN glasvezelNT kastje nodig zou hebben.  Beetje gek want hoe kunnen ze anders een glasvezel aansluiten als het materiaal niet meegebracht wordt. Kpn geeft nu aan dat er een nieuwe order doorgezet wordt en er zou binnenkort contact opgenomen worden zodat er weer een monteur inclusief materiaal langs komt.


Hi @Claudiahvh! Bij het aansluiten zijn meerdere dingen nodig. 

1: Eerst moet de glasvezelkabel naar binnen worden gebracht. Daarvoor is het graafwerk nodig. Die wordt binnen tot aan de muur gelegd. Hierop wordt een kastje gemonteerd. Dit kan allemaal nog zonder dat je een abonnement of een aanvraag hebt lopen.

2: Als dit voltooid is kan er begonnen worden om je verbinding om te zetten naar glasvezel. Bij dit proces wordt inderdaad een extra glasvezelkastje geregeld. Dat gaat om je FTU. Die krijg je, als je bij KPN een aanvraag hebt gedaan, van KPN. Sommige versies hiervan kunnen zelf geïnstalleerd worden. Andere versies alleen door een monteur. Welke dit is krijg je te horen als je het installatiepakket ontvangt. 

3: Als laatste heb je de Experia Box nodig. Nu is de Experia Box V10 prima geschikt om glasvezel over te leveren. Dus krijg je niet automatisch een nieuw modem in dit geval. 

Zoals ik het begrijp heb je nu dus stap 1 voltooid. Er is een aansluitpunt aan de muur. Maar je hebt het FTU nog niet ontvangen. Klopt dit?


Hoi Bram,

 

Ik heb inmiddels aantal keren contact gehad met KPN, Kpnnetwerk en Volker. Het bleek dat hun onderlinge communicatie niet op orde was waardoor halve order was doorgezet, juiste materiaal niet aanwezig was en ook niet de juiste monteur aangestuurd. Als het goed is wordt ik binnen 3dagen terug gebeld met een nieuwe datum waarop alles afgerond gaat worden.