Skip to main content

Bij KPN snappen ze het sowiezo niet, ik zou op 3 december overgaan naar glasvezel en er zou een glasvezelkastje opgestuurd worden en toen op die datum niets had vernomen 4 december maar eens gebeld en toen werd mij verteld dat ik zelf de datum had gewijzigd in 8 december, 8 december ook niets gehoord weer gebeld en toen werd het opeens 9 december en je raad het al 9 december weer gebeld ik stond op Delay maar ik kon het volgens de medewerker ook zelf gewoon aansluiten gewoon mijn V10 aansluiten op het glasvezelpunt en wordt er niets opgestuurd !

Dit kan natuurlijk niet dat wist ik , 10 december maar weer eens gebeld en toen had ik er 1 die scheen het wel te begrijpen en zou mij wel even een glasvezelkastje toesturen die ik dan zelf wel even kon aansluiten, was niet zo moeilijk maar het kon zijn dat het nog niet werkte omdat nog niet alles op het netwerk klaar was. Ik schijt zo van dat hele KPN en zou het liefst helemaal stoppen met deze club, je kan ze alleen maar bellen en dan is het net een loterij van wie je aan de telefoon krijgt, ik woon hier nu 1½ jaar in dit huis en alleen maar problemen wekelijks resetten van het modem en tv kastjes  wegvallen wifi en regelmatig niet bij de opnames kunnen (maar dat is landelijk).

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @deffpt, jammer te horen dat het zo onduidelijk is allemaal. Ik zie hier inderdaad aardig wat contactmomenten terug. Wat me nog niet helemaal duidelijk is: heb je al wel een glasvezelkastje in de meterkast?

Ik zie ook de notitie van de collega over het toesturen daarvan, maar dat is niet hoe dit werkt. KPN NetwerkNL plaatst het glasvezelksatje (FTU) in de meterkast. Afhankelijk van wat voor soort het is, zit het converteerstuk (de NT of mediconverter) daar dan al bij, of wordt dit door een KPN installatiemonteur gedaan. Afhankelijk van wat er dus bij jou in de meterkast aanwezig is, kan het zijn dat KPN NetwerkNL nog dingen moet doen. 


Erik, vandaag weer contact gehad en er zou binnenkort een monteur komen! Ik heb dus alleen een glasvezelpunt en geen kastje maar er zijn dus mensen bij KPN die denken dat je het modem kan aansluiten op het aansluitpunt of zoals de laatste collega dacht dat je het kastje zelf wel kon aansluiten als hij hem opstuurde. Vandaag dus iemand gesproken die mij nu wel begreep en de moeite nam om het uit te zoeken en nu zou ik binnenkort gebeld worden door een monteur, dus maar even af wachten.

Waar ik wel van baal is dat ik 21/2 week geleden mijn pakket heb aangepast maar niets heb kunnen testen want als het hier niet beter wordt (hele weekend weer aan het resetten geweest) dan denk ik er toch aan om maar helemaal te stoppen met KPN is hier al 1½ jaar ellende.

Heb kabels los in mijn huis liggen naar de tv beneden en boven zit het spul op Devolo 1200 van KPN wat niet super werkt, monteur had geen zin op kabel naar woonkamer te trekken en ik moest maar aan Devolo (die hij toevallig bij zich had)Ik heb ook het idee dat mijn modem niet helemaal lekker is en toen ik de 26-11 een collega van je sprak heb ik gevraagd naar het nieuwe modem maar volgens hem was mijn modem nog prima.

 

Wat het dan ook is geen idee, maar had in mijn vorig huis ook alles van KPN maar daar heeft de monteur zonder probleem ook de kabels naar boven gelegd en heeft het vrijwel altijd zonder problemen gewerkt en hier nu alleen maar problemen.

   


Erik, krijg net een sms dat ze me 4 keer gebeld hebben maar mijn niet konden bereiken, in die sms staat een 7 cijferige code die je in moet voeren, maar je raad het al code niet juist en dan moet je weer bellen met 0800-0402 maar dan kan je net zo goed de bakker bellen met je vraag want die kan je ook niet helpen, enige verschil die zegt dat meteen.

 

Admin: dubbel bericht in ander topic verwijderd, voor het overzicht graag in één topic blijven


Jammer te horen dat het met de terugbelcode niet lukte. Ik zie dat het wel gelukt is om contact te krijgen en dat er een monteur is ingepland voor 24 december om dit af te ronden. Ik ga ervan uit dat het daarna allemaal werkt zoals het hoort :)