Skip to main content

Ze zijn hier een maand geleden al geweest om het glasvezelpunt in de meterkast aan te sluiten.

Echter 0 bericht over hoe nu verder. 

 

Ik ben benieuwd wanneer er iemand komt om de NT te plaatsen en wanneer de glasvezelaansluiting geactiveerd gaat worden.

Wat zegt de site van kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in. 


 


Het lijkt erop dat de verbinding nog niet is opgeleverd.  Waarschijnlijk is de andere kant nog niet klaar.  We zien vaker dat er tussen de aanleg en daadwerkelijke oplevering enkele maanden tot een jaar zit. 


Ik heb de dag dat de aansluiting in de meterkast is gemaakt direct gebeld met de KPN klantenservice en het bedrijf dat de aanleg doet (KPN netwerken). (ik werd tig keer doorverwezen etc., dit was al een vrij frustrerende bedoeling)

Toen was het antwoord dat degene die is geweest waarschijnlijk de aansluiting nog moest afmelden, voordat ze een volgende afspraak kunnen inplannen om de NT te komen plaatsen.

 

Enige informatie over het volgend traject ontbreekt. Ik wil gewoon geinformeerd worden hoe nu verder, en wanneer er iets geplaatst gaat worden.

 

Elke keer als je belt wordt je of doorverwezen of iemand roept maar wat (zie bovenstaand voorbeeld dat degene maar aanneemt dat de monteur die geweest is nog wat moet afmelden).

Kan er nou niet gewoon iemand in het systeem kijken wat er bij mijn aansluiting staat en wat er nog ontbreekt of niet? Neem aan dat er toch een database moet zijn met gegevens over mijn adres en welke aansluitingen we wel/niet hebben of wat er ontbreekt of wat de status daarvan is.


Kan er nou niet gewoon iemand in het systeem kijken wat er bij mijn aansluiting staat en wat er nog ontbreekt of niet? 

Dat de aannemer uw aansluiting nog gereed moet melden. Dat staat er bij KPN Netwerk in het systeem. En meer niet denk ik.

Wat de aannemer nog precies moet doen zal hij niet met u delen denk ik. Dat zal waarschijnlijk een veel te technisch verhaal worden wat alleen maar meer vragen oproept.


Inmiddels 1,5maand verder. Niks vernomen van KPN of aannemers.

Wacht nog steeds op verdere aansluiting in de meterkast (NTU).