Skip to main content

Aansluiting in meterkast is maanden geleden al aangebracht

Dag @Henk1111 dat kan soms wel meer dan een jaar duren.  Wat zegt de site van kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl 


Dank je wel Joep.

Daar begint het inderdaad op te lijken: “We sturen je een bericht zodra de werkzaamheden in de wijkcentrale zijn afgerond. Je kunt je ook inschrijven voor de glasvezelupdates, dan weet je het als eerste.”

Dat heb ik dus maar gedaan. Ben inmiddels bijna een half jaar onderweg en het kan dus nog eens zo lang duren. Nul communicatie van de kant van KPN en ook medewerkers helpdesk weten hier niets van


Hoi @Henk1111, welkom bij ons op het forum. De glasvezelkabel heeft 2 uiteinden, dat het uiteinde bij jou in huis is afgerond is geen garantie dat de andere kant dat ook is. Aan je laatste bericht te zien is de andere kant nog niet gereed dus. 

De aanleg wordt gedaan door KPN Netwerk, dat is een apart bedrijf met een gescheiden administratie ten opzichte van de provider KPN (wij). Daardoor klopt het inderdaad dat wij daar niet alles over kunnen zien. Nu je je aangemeld hebt voor die updates zal je via die weg door KPN Netwerk op de hoogte worden gehouden.


Het is me inmiddels duidelijk Jasper. Ik blijf het zeer knullig vinden dat KPN, dat me voor de aanleg bestookte met berichten over de komende aanleg, nu niet meer weet wat het dochterbedrijf aan het doen is en me maanden in onzekerheid laat.

Er liggen bij mij voor de deur 2 glasvezelkabels. De eerste provider die daar een signaal op weet te krijgen wordt mijn provider. Mede gezien de kwaliteit van mijn wifi via de koperkabel gedurende het laatste jaar is mijn vertrouwen in KPN flink afgenomen.


Wifi via een koperkabel kan natuurlijk helemaal niet. Wifi gaat door de lucht!! Wat is het probleem met de wifi??


Wifi vanaf het modem in de meterkast aan mijn eind van de koperkabel natuurlijk.

Ik betaal voor max 200 mbps en meet op mijn desktop op de 1e etage met Ookla meestal flink onder de 50 (vandaag toevallig weer eens rond de 70). Ik heb al een bekabelde wifi versterker van arcadyan op de 1e etage staan.  Ook lijken er regelmatig onderbrekingen te zijn.


downloadsnelheden vermeld. Upload is voor mij niet relevant

 


Die Arcadyan is al op leeftijd en werkt niet samen met het modem.  Je moet dus iedere keer handmatig verbinding maken. Als je dat niet doet blijf je verbonden met het modem en als dan de afstand groter wordt gaat de snelheid naar beneden.  De nieuwe wifipunten hebben fast roaming waardoor je het hele huis door kan lopen en dan dezelfde snelheid houdt. 


De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vandaag begint het lampje bij Connection op mijn glasvezelkastje groen te knipperen. Betekent dit dat ik verbinding heb of moet hij ook constant groen branden?

 

En Joep, hoe kom ik aan zo’n wifipunt?


Heb je van ons (KPN de provider) al bericht gekregen dat je aansluiting er klaar voor is? Zo ja, dan kun je jouw modem aansluiten op het glasvezelpunt. Als je dit niet zeker weet, dan kun je dit het beste even navragen via 0800-0402. Dat is de snelste manier. We kunnen hier ook voor je kijken, maar dat kan iets langer duren. Als dat ok is, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

 

Nieuwe/aanvullende Wifipunten kun je in onze webshop krijgen, Henk. Of doorloop de Wifi Manager, afhankelijk van de uitkomst kan het zijn dat je WIfipunt(en) gratis of met korting kunt krijgen.