Skip to main content

Als ik in januari 2023 een gewijzigd contract krijg voor glasvezel en er is nu voor de 3e keer een nieuwe datum gecommuniceerd (over 3 maanden!!) waarom wordt er dan in januari niet gezegd dat het nog niet kan!! Het kastje ligt gewoon bij ons in huis binnen van de glasvezel.

 

Werklaptop en schoollaptops maken geen verbinding met de wifi en het lijkt als of KPN er geen fuck aan wil doen.  Ben je daar al zo lang klant voor????

 

Iemand nog alternatief voor goede wifi in huis, desnoods bij andere provider. Want dit is niet te doen!!!

 

Ik kan me voorstellen dat je hier graag duidelijkheid over wilt, @Jona80. Glasvezelinstallatie bestaat uit het plaatsen van een glasvezelkastje bij jou in huis. Maar ook moet er in de wijkcentrale aanpassing gedaan worden. Meestal is het bij schuivende datums zo, dat het opleveren van de wijkcentrale vertraagd is. Als je jouw forumprofiel zou willen invullen, en hier weer reageert als je dat gedaan hebt, kijk ik dit voor je na.


Ik heb mijn gegevens ingevuld Erik. Ik vind het voornamelijk heel irritant dat ik al vaak heb gemeld en iedere keer een ander antwoord krijg. Mijn geduld raakt op. Als het pas in juli is dan wil ik gewoon nu een oplossing voor het wifi probleem. Mijn zoon kan gewoon nu niet op zijn schoollaptop hier in huis en ik niet op mijn werklaptop. Voor ons reden om naar jaren KPN over te stappen als er niet heel snel iets aan gedaan wordt.


Hallo @Jona80 de stabielste, snelste en veiligste oplossing is de laptops bekabeld aan te sluiten.

 


De wifi zou toch gewoon goed moeten werken, ik betaal er maandelijks genoeg voor en  ik woon niet in een villa waarbij ik ver van het wifi punt zit.  De laptops hebben helaas geen ingang voor internetkabel. 

Het moet gewoon verbeteren zo niet gaan we op zoek naar een andere oplossing (buiten KPN ben ik bang).


Hallo @Jona80 dat je voor wifi betaalt is een misvatting. Je betaalt voor een internetverbinding met een bepaalde snelheid die bekabeld geleverd wordt op 1 pc.

Voor de laptops is een interface USB-RJ45 beschikbaar, zodat die ook bekabeld aan kuint sluiten.

Als je daartoe overgaat, neem dan wel de Gigabit-versie en niet de 100Mbit-versie, zie hieronder een voorbeeld van zo'n interface:

USB naar RJ45

 


Oke, ik wist niet van het bestaan van deze dingen. Kan KPN deze aan ons verstrekken ter compensatie voor alle ellende en alle tijd die ik al heb besteed met KPN bellen?

Dan nog een belangrijkere vraag:
Met glasvezel blijft de verbinding dan net zo ruk als nu want dan hoef ik daar niet op te wachten.  Als het antwoord dan is dat KPN zorgt voor internetsnelheid bekabeld dan heb ik er nog niets aan namelijk.

Maar feit blijft dat ik vind dat ze in januari al wel hadden kunnen zeggen dat het nog wel even ging duren. Maar er komt 0 informatie vanuit KPN om ons te informeren dat alles langer gaat duren. Je moet overal zelf achter aan.  En krijgt iedere keer nieuwe datums die niet waargemaakt kunnen worden. Ondertussen ben je uren aan de lijn en wordt je doorverbonden en krijg je uiteindelijk niemand aan de lijn. 



 


Hallo @Jona80 KPN gaat die interfaces niet verstrekken, kun je gewoon bij iederecomputerwinkel of onderdelenhuis plaatselijk kopen.

Let wel even op de USB-kant, of dat USB A of USB C is.

Succes.

 


Belachelijk dat we dit zelf moeten aanschaffen omdat KPN niet kan zorgen voor een fatsoenlijke wifi!
 


Vorig jaar overigens nog 3 gratis wifi versterkers gehad van KPN omdat ze zelf ook vonden dat het niet goed vonden hoe de wifi was maar nu jaar later is het weer hetzelfde probleem.  

Best vreemd dat er nu gezegd wordt dat je niet betaald voor wifi, maar vorig jaar wel 3 gratis versterkers hebt gehad om het KPN probleem op te lossen.  



 


Hallo @Jona80 KPN adviseert zo goed mogelijk bij het niet geod werklen van de wifi, daar heeft men tools en hardware voor. Je kunt KPN er alleen niet op aanspreken als het niet werkt zoals jij wilt.

Er bestaat geen algemene regel voor optimale wifi, daarvoor zijn de omstandigheden per huis/bedrijf/omgeving verschillend.

Heb je de wifi-tool, zie hieronder, al eens gebruikt voor een optimale wifi-instelling?

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

 


Ik heb mijn gegevens ingevuld Erik. Ik vind het voornamelijk heel irritant dat ik al vaak heb gemeld en iedere keer een ander antwoord krijg. Mijn geduld raakt op. Als het pas in juli is dan wil ik gewoon nu een oplossing voor het wifi probleem. Mijn zoon kan gewoon nu niet op zijn schoollaptop hier in huis en ik niet op mijn werklaptop. Voor ons reden om naar jaren KPN over te stappen als er niet heel snel iets aan gedaan wordt.

Dank je, @Jona80. Ik heb er naar gekeken en ik zie dat we inderdaad herplanningen doorkrijgen vanuit Netwerk. Wat er dan precies aan de hand is, is niet voor mij te zien. Kan zijn dat ze, bijvoorbeeld, materiaal nodig hebben dat niet op voorraad is. Of dat er binnen hun beschikbare monteurs niet eerder ruimte is. Wel verwacht ik, met hoe het er nu uitziet, dat juli ook goed zou moeten gaan.

 

Blijft over dat je nu problemen ervaart met je wifi. Ik zie dat er bij jou een haalbare snelheid is van 83 Mbit bekabeld. En dit zie ik ook op je modem binnenkomen. Dus dat stuk is in orde. Je zou dan in principe met wifi ook geen problemen moeten hebben, mits de thuisomgeving goed is. Dat wil zeggen dat je niet te ver van je modem en/of wifipunt(en) bent, dat er geen belemmeringen in de weg zitten, etc..

 

Jan geeft al een hele goede tip met de Wifi Manager:

Heb je de wifi-tool, zie hieronder, al eens gebruikt voor een optimale wifi-instelling?

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

 

 Gebruik die vooral eens. De Wifi Manager kijkt naar je instellingen en kan deze optimaliseren Plus geeft tips over plaatsing van je apparaten, etc. Dan hoor ik graag van je hoe de wifi daarna is.