Skip to main content

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een glasvezel modem en arris tv kastje worden geleverd?

Vorige week een glasvezel abbonement aangevraagd en ik wilde meteen een monteur afspraak inplannen maar dat kan blijkbaar pas volgens de KPN medewerker als alles binnen is.

3 november wordt de verbinding opgeleverd maar ik zou het graag al ingepland willen hebben.

Als het een dag of 3 vantevoren binnen komt is het wel heel kort dag om nog een monteur in te plannen.

Bent u nieuwe klant? Of verhuisd? Of bestaande klant?


Ik ben een nieuwe klant. 

 


Tegenwoordig is het vaak de bedoeling dat de klant het eerst zelf probeert. Als dat niet lukt kan er een monteur ingepland worden. Ik krijg het idee dat u gewoon een monteur in wilt plannen zonder dat u het zelf überhaupt geprobeerd heeft. Dat is niet de bedoeling volgens mij.


Wanneer u nu een monteur inplant, kost u dat 75 euro. 


Wanneer u nu een monteur inplant, kost u dat 75 euro. 

Als het niet lukt om het zelf te doen, dan is die monteur gratis. Maar wel eerst proberen dus. 


Ik wil geen monteur inplannen zonder dat ik het zelf heb geprobeerd.

Bij het afsluiten van het abbonement had ik aangegeven dat er een netwerk kabel verlengd moet worden vanuit de meterkast naar de huiskamer. De aansluiting van de tv en telefoon zitten namelijk aan de andere kant van de huiskamer.

Dit is de reden.

Er me door de KPN medewerker ook verteld dat dit een gratis monteur is en geen monteur van 75 euro om deze te laten komen

Alleen voor meerwerk zoals een kabel van meer dan 15 meter kan extra kosten. Dat snap ik ook. 


Ok 👍 dan maak even wachten tot de apparatuur er is. Zoals de medewerker zegt.


En mocht het extra tijd kosten betaal je dat soms dus ook…

Bekijk dus goed de lijst met de kosten voor welke handelingen je extra betaald.


Heeft iemand misschien een antwoord op mijn vraag ?

Wanneer het aansluit pakket met modem en arris tv kastje geleverd worden.

Helpdesk van kpn kan me hier geen antwoord op geven.


Een dag of 4 5 voor de aansluiting.


Hi @Zorkx, welkom op ons forum!

Wat @DLD zegt klopt. We sturen enkele dagen voor de activatiedatum het installatiepakket toe. 🙂 Deze informatie kan je ook terugvinden in de bevestigingsmail van je bestelling.


Oké dank je antwoord Frenk.

Dan hoop ik dat het inplannen van een monteur voor het verlengen van de netwerk kabel in de meterkast dan nog lukt.

Aangezien dat pas kan als je alles binnen hebt.


Graag gedaan!

Zoals @Nick83 eerder heeft aangegeven is het in de meeste gevallen de bedoeling dat je het eerst zelf aansluit. Lukt dit niet dan kan je beroep doen op onze installatiemonteur (op de dag van installatie). De monteur kan vervolgens met jou gaan kijken naar het verlengen van de netwerkkabel vanuit de meterkast.


Prima! 👍