Skip to main content

KPN desk lijkt niet geïnstrueerd om de eenvoudige vraag: “wanneer wordt mijn glasvezel aangesloten?” te kunnen beantwoorden. Na een uur regelmatig van afdeling na afdeling met heel vriendelijke medewerkers gesproken te hebben; nog steeds geen antwoord. 
ja, glasvezel is beschikbaar; nu nog een installateur!
CL

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Bernadotte We zien hier regelmatig deze vraag voorbij komen, echter gaat het erom of dat het glasvezelaansluitpunt ( de FTU)geinstalleerd moet worden ( via KPN Netwerk NL) of dat het abonnement ( via KPN de provider) geactiveerd moet worden ? Bij KPN de provider is het weer van belang of u al een bestaand abonnement ( via de koperverbinding) heeft, of dat u overkomt van een andere provider ?


Ja, er is een Aansluitpunt aangelegd door KPN netwerk

ja, er is een KPN abonnement (nu via koper)

en ja er wordt uitbundig gecommuniceerd dat ik gratis over kan en dat het nu beschikbaar is

en nee , niemand schijnt het verder te weten. Ik zou zeggen gewoon een monteur inplannen, die een device monteert om de glasvezel signalen om te zetten naar elektrische, zodat er een aansluiting gemaakt kan worden met de bestaande KPN router.

Onmogelijk voor de desk hier een antwoord op geven


@Bernadotte Er is door de moderator een eigen topic aangemaakt voor uw bericht !!!  Wanneer wordt mijn glasvezel aangesloten? | KPN Community

 


@Bernadotte Aangezien je nog een werkende verbinding hebt via de koper, zal je omzetting op de glasvezel geen directe prioriteit hebben. A is het nu vakantietijd en B gaan de nieuwe (glasvezel) klanten die overkomen van een andere provider voor…...  


Hallo @Bernadotte, ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door @HansaanZet. De informatie die hij geeft, klopt. Je hebt nu dus nog een abonnement via de koperverbinding. Om gebruik te kunnen maken van glasvezel, zal het abonnement van drager gewisseld moeten worden. Wanneer de drager gewijzigd wordt naar glasvezel zal er ook een monteursafspraak gemaakt moeten worden. Dit kan onze verhuisdesk voor je in orde maken. De verhuisdesk is te bereiken via het gratis telefoonnummer 0800 0402. We zullen geen monteur langs sturen om glasvezel gereed te maken als je hier geen gebruik van gaat maken, dus het is wel echt belangrijk dat de drager gewijzigd wordt naar glasvezel.