Skip to main content

Ik ben, zo te lezen, niet de enige maar ook ik zit vast in het ellenlange proces van een glasvezelaanvraag. Ik lijk elke keer een stapje verder te komen, maar puntje bij paaltje loopt het weer vast.

 

Inmiddels weet ik niet zo goed meer waar ik het moet zoeken, omdat iedereen naar elkaar lijkt te wijzen. Daarom plaats ik dit bericht hier, in de hoop dat iemand (misschien @Erwin_ ?) even mee kan kijken. Ik heb mijn adresgegevens in mijn profiel gezet.

 

In het kort de tijdlijn:

 

In februari 2023 werd de glasvezelkabel in de grond gelegd, op 24-02-2023 heb ik een bestelling geplaatst. Op 26-02-2023 ontving ik een mail waarin stond dat KPN Netwerk voor 06-04-2023 contact op zou nemen voor het aanleggen van de aansluiting in de woning. Ik heb echter niets gehoord en ben zelf maar gaan bellen, zowel naar KPN Telecom als naar KPN Netwerk. Beide partijen bleven echter naar elkaar wijzen.

 

Op 02-06-2023 stond er een aannemer van KPN Netwerk bij mijn buurman voor de deur om de BOP aan te sluiten. Ik heb die aannemer aangesproken (omdat het bij de buurman blijkbaar wel lukte) en kreeg van hem een telefoonnummer van KPN Netwerk. Via dat nummer heb ik uiteindelijk een afspraak kunnen maken en werd er op 20-06 een FTU in mijn meterkast geplaatst.

 

Hierna bleef het stil, ik hoorde niets meer over mijn abonnement en wanneer dat in zou gaan. Ik ben daarom zelf maar een paar keer gaan bellen maar kreeg elke keer te horen dat ik geduld moest hebben. Uiteindelijk werd mij op 10-08 verteld dat er een "vertraging op de aansluiting zat en er een meting gedaan moest worden". Ik zou de week erop teruggebeld worden voor een afspraak. Dat gebeurde niet, dus heb ik zelf VolkerWessels gebeld. VolkerWessels heeft vervolgens een opdracht voor de meting ingeschoten. Op 24-08 heb ik opnieuw naar VolkerWessels gebeld om te vragen naar de status. Ik kreeg toen te horen dat op 22-08 het ticket was afgemeld en dat ik contact op moest nemen met KPN Telecom.

 

Van KPN Telecom kreeg ik vervolgens te horen dat er een opleverdatum op 11-09 stond maar dat men die naar 06-09 zou halen en dat ik binnen 3 werkdagen het pakket met modem toegestuurd zou krijgen. Dat pakket heb ik echter nooit ontvangen.

 

Op 05-09 heb ik KPN gebeld om te vragen waar mijn pakket bleef en kreeg te horen dat de aansluiting nog niet was afgemeld. Later op die dag werd ik gebeld door KPN Netwerk: er was een probleem, er kon geen signaal worden gemeten. En dat kwam, zo kreeg ik te horen, doordat er geen NT-kastje geplaatst was door de aannemer. Vervolgens werd er een afspraak gemaakt voor vandaag (08-09) om alsnog dit kastje te plaatsen.

 

Het kastje kan echter de verbinding niet tot stand brengen. De monteur heeft met KPN Telecom contact opgenomen en die gaven aan dat er een "delay" op de signaaloplevering zit.

 

Op dit moment heb ik dus géén idee wat de echte status is, hoe lang die "delay" is en of het hierna wel wordt opgelost. Dus hierbij de vraag: kan iemand even meekijken en mij vertellen wanneer ik de aansluiting ongeveer kan verwachten?

 

Voor de vorm nog maar een keer met KPN Telecom gebeld, waarbij de medewerker aangaf dat KPN Netwerk dus nog ergens op knop moet drukken om aan te geven dat de verbinding zover is. Volgens Telecom is de oplevering 19-09 (al schuift die datum al sinds april), maar als het NT kastje vrijdag geactiveerd is, ben ik benieuwd of Netwerk nog wel op een knop gaat drukken.

Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen? Want ik ben het vertrouwen wel een beetje kwijt inmiddels.


Hoi @grvt, via dit forum kan ik je alleen helpen met de KPN Telecom kant net als mijn collega's bij 0800-0402.
Wij wachten hier inderdaad nog op de oplevering vanuit KPN Netwerk en die staat gepland op 19-09


Hoi @Thomas , dat begrijp ik. Tegelijk zou ik verwachten dat jullie een korte(re) lijn hebben naar Netwerk. Een beetje volgens verwachting is de opleverdatum in MijnKPN helaas weer wat dagen opgeschoven naar 29 september, dus ik ga morgen maar weer contact zoeken met Netwerk.


Na VolkerWessels en KPN Netwerk te hebben gevraagd wat hun status nu precies was gaven zij beiden aan dat hun werkzaamheden zijn afgerond en afgemeld. KPN Telecom gaf echter aan dat zij nog steeds hebben staan dat Netwerk moet opleveren. De aansluiting staat nu namelijk op NL9, terwijl deze op NL6 moet staan om door te kunnen. Wat vreemd is, want toen ik 24-08 contact had met Telecom, kreeg ik van de beste man te horen dat de aansluiting op NL6 stond.

Het wordt er allemaal niet duidelijker op in ieder geval.


De medewerker die ik gisteren bij Telecom sprak, heeft aan het einde van het gesprek de case doorgezet naar een andere afdeling die sneller/anders met Netwerk kan communiceren. Daar is denk ik het één en ander gaan rollen waardoor ik vanaf 14:00 tot 16:30 een aantal SMS-jes en mails kreeg over het activeren van TV en het versturen van het pakket voor TV/WiFi. Tussendoor is er ook contact met mij gezocht over het naar voren halen (naar gisteren) van de activering van de glasvezelverbinding. Vanmiddag komt het pakket via PostNL, dus wij zijn er zo goed als bijna.

Blijven bellen loont dus, anders hadden we denk ik nog wel een tijdje kunnen wachten.