Skip to main content

KPN glasvezel heeft de glasvezelkabel tot de voordeur gelegd,er kwamen 2 monteurs om het binnen aan te sluiten. Maar die gingen weer weg omdat de kabel op 15 cm lag ipv 60 cm diepte. Wat kan ik doen, dit is al 3 maanden geleden, en ze komen niet terug om te herstellen...

Verzonden bericht. Kpn glasvezel heeft de kabel tot de voordeur gelegd, er kwamen 2 monteurs om het binnen aan te sluiten. Maar die gingen weer weg omdat de kabel op 15 centimeter lag ipv 60 cm diepte. Wat kan ik doen, dit is al 3 maanden geleden, en ze komen niet terug om te herstellen…

Dag @Peet-Nel u zal hiervoor bij het bedrijf moeten zijn dat glasvezel aanlegt.  Dat is kpnnetwerk. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  Hier bent u bij kpn de provider.  Die doet niets met de aanleg. 


Wel een vreemd antwoord KPN vraag aan mijn of ik deze aansluiting wil, en nu zijn ze niet thuis omdat er een of ander pruts bedrijf bezig is om de aansluiting te maken. En als je KPN opbel zeggen ze mijnheer er word een nieuwe afspraak gemaakt. Dus laat KPN dit dan ook regelen 


Beste @Peet-Nel, wat rot dit! Het is inderdaad gebruikelijk dat KPN Netwerk de kabel in de woning brengt, maar bij bestaande klanten gebeurt dit ook door KPN zelf. Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek contact met je op te nemen. Dat zal binnen 3 werkdagen gebeuren. 


Ben echt verrast dat er nu wat gaat gebeuren.


Contact gehad, Er werd gezegd dat ik opnieuw ben aangemeld en dat ik binnen 7 werdagen een nieuwe afspraak zou krijgen wanneer de aansluiting eindelijke gemaakt gaat worden door de KPN.

Intussen Begint T-MOBILE.NL/GLASVEZEL mijn ook al te benaderen in willen mijn ook wel als klant.

Groetjes Peter


KPN glasvezelnetwerk  heeft de glasvezelkabel tot de voordeur gelegd.

Nu zijn wij 6 maanden verder en nog steeds geen aansluiting in huis.

Er zijn nu al 3 keer  KPN netkabel monteurs  geweest om te kijken, en zij zeggen allemaal dat KPN glasvezelnetwerk  heeft de glasvezelkabel tot de voordeur gelegd. 
Er komt een grond ploeg langs om de kabel dieper te leggen.(Dit gebeurd niet)


Want de kabel moet dieper, hij ligt op 25 cm met bescherming.

Vandaag 2 mei zou ik binnen aangesloten worden,maar werd afgebeld wegens ziekte monteur, nieuwe afspraak op 12 mei. 
Met de planner heb ik dit bovenstaande probleem besproken, hij zou het doorgeven aan de juiste afdeling van KPN.

Waarom gaat bij KPN alles langs elkaar heen, en laten ze de klant met het probleem zitten..?


Van wie moet die kabel dieper? 


Van de monteurs die de aansluiting naar binnen moeten maken

 


Bijzonder. Ik denk dat er meer glasvezel boven de 25 cm diep ligt dan eronder...


Heeft er iemand een advies hoe deze KPN mouteurs het werk eens komen afmaken…?


Hoi @Peet-Nel, de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt gedaan door KPN Netwerk, dat is een andere partij dan ons. Wij zijn KPN de provider. Beide vallen onder hetzelfde moederbedrijf, maar we zijn niet hetzelfde. De aanleg van glasgezel is voor ons niet in te zien. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met KPN Netwerk. 


Voor de tweede keer is er een KPN monteur geweest en wij hebben nog steeds geen signaal.

Hoe lang gaat dit duren…?


Er lijkt wel niemand te zijn die dit bericht leest.

Ik zie 8 reacties boven in staan, maar waar kan ik ze lezen….?

Wat doe ik fout om contact tekrijgen in dit KPN forum….?


Hoi @Peet-Nel, welkom terug. Je hebt voor vragen over je glasvezelaanleg al eerder topics aangemaakt. Dat is waar die 8 reacties die je ziet op slaan.

En in die topics hebben mijn collega's, en andere gebruikers je van reactie voorzien. Maar ik begrijp dat je deze topics nu niet kunt terugvinden. Voor het gemak heb ik nu dan ook alles samengevoegd in één groot topic. En dat is dan deze waarin je nu aan het lezen bent.

 

Dan, over naar de inhoud. Je wilt graag weten wanneer je signaal actief gaat worden.

Ik zie hier dat voor zover wij kunnen zien, het signaal actief is. Je bent hierover op de 12e ook gebeld door de back office. Die hebben met jou enkele dingen geprobeerd, maar dit hielp niet om de verbinding te activeren. Er is toen een monteur ingepland voor de 16e. Die is geweest geef je aan. En dat zie ik hier ook terug. Echter heeft de monteur het niet kunnen afronden. In zijn melding heeft hij aangegeven: Herplannen ivm geen licht/synch/data/internet. 

Dit betekent dat er geen signaal vanuit de wijkcentrale bij jou huis aankomt. Hiervoor moet in de wijkcentrale gekeken worden of alles in orde is. Vaak kan de monteur dit zelf al doen. Maar soms lukt dit niet. In dat geval moet de afspraak herpland worden. 

 

Ik zie nog geen nieuwe afspraak staan. Die zal er wel moeten komen. Wat ik dan ook aanraad is om morgen (vandaag niet, want feestdag) te bellen naar het 0800 nummer dat je op 12 mei per sms van ons hebt gekregen. Je komt dan uit bij de collega's die op de hoogte zijn van jouw situatie, en dit verder met jou kunnen afhandelen.


Bedankt Erik Toch nog een reactie op dit forum.

Naar 6 maanden wachten is het bij KPN de glasvezel te activeren

 

Model: FRITZ!Box 7590

Aanbieder: KPN

verbonden via WAN sinds 19-05-2023, 08:27 uur

Snelheid: ↓ 1,00 Gbit/s ↑ 1,00 Gbit/s

 

Je moet wel een eindeloos geduld hebben als vaste klant.

 

Groet Peter

 


Ah, goed om te horen dat de verbinding nu echt werkt, @Peet-Nel!